Η Τέχνη του Σχεδιάζειν: ομαδική έκθεση στην Alma Gallery

Η Γκαλερί ALMΑ στην Αθήνα (Υψηλάντου 24, Κολωνάκι), εγκαινιάζει την Πέμπτη 23 Ιουνίου την έκθεση «Η τέχνη του σχεδιάζειν» με σχέδια σε χαρτί έξι Ελλήνων καλλιτεχνών των: Μαρία Γιαννακάκη, Αλέκου Κυραρίνη, Τάσου Μαντζαβίνου, Καλλιρρόης Μαρούδα, Βασίλη Παπανικολάου, Μανταλίνα Ψωμά. Η ιστορικός τέχνης Λουϊζα Καραπιδάκη γράφει χαρακτηριστικά για τους καλλιτέχνες της έκθεσης:

Η Γκαλερί ALMΑ στην Αθήνα, εγκαινιάζει την Πέμπτη 23 Ιουνίου την έκθεση «Η τέχνη του σχεδιάζειν» με σχέδια σε χαρτί έξι Ελλήνων καλλιτεχνών των: Μαρίας Γιαννακάκη, Αλέκου Κυραρίνη, Τάσου Μαντζαβίνου, Καλλιρρόης Μαρούδα, Βασίλη Παπανικολάου, Μανταλίνας Ψωμά. Η ιστορικός τέχνης Λουϊζα Καραπιδάκη γράφει χαρακτηριστικά για τους καλλιτέχνες της έκθεσης:

«Η Μαρία Γιαννακάκη επικεντρώνεται στο αστικό τοπίο της Αθήνας και αποδίδει εύστοχα τις μορφικές ιδιαιτερότητες της πόλης. Η σχεδιαστική αποτύπωση της πανοραμικής όψης του άστεως αποκτά ιδιαίτερο εικαστικό ενδιαφέρον με τις λεπτομερειακές υποδηλωτικές της αναφορές και την περιγραφικότητά της σε συνδυασμό με την επιλεγμένη εικονογραφική αφαιρετικότητα. Η εκφραστική δύναμη του ανάγλυφου της πόλης περιβάλλεται στο έργο της Γιαννακάκη από μια ιδιάζουσα ατμόσφαιρα, μεταξύ ονειρικού και ειδυλλιακού.

Ο Αλέκος Κυραρίνης χρησιμοποιεί την τέχνη του frottage και του collage μαζί με το σχέδιο προσδίδοντας επιπεδοανάγλυφη υφή  στα έργα του και εκφραστικότητα σε επιλεγμένα σημεία. Στο εικαστικό του ρεπερτόριο, παρά την επιτηδευμένη μορφική λιτότητα και την αμυδρή τονικότητα των έργων, είναι εμφανής ο πλούτος των πολιτιστικών δανείων από τη λόγια εκκλησιαστική και ελληνική λαϊκή τέχνη. Παράλληλα, στις εικονογραφικές του αναφορές διαφαίνεται και ένας πλούσιος εννοιολογικός προβληματισμός με κεντρικό άξονα τις αντιπαραθέσεις των δυνάμεων του καλού και του κακού.

Ο Τάσος Μαντζαβίνος με τις συμβολικές και ενίοτε αλληγορικές συνθέσεις του εικονογραφεί αποσπασματικά συσσωρευμένες διαχρονικές μνήμες. Στα σχέδια του αποτυπώνονται μυθολογικά επεισόδια, εμπεριέχονται ιστορικά υπομνήματα, περιγράφονται νεώτερες άυλες παραδόσεις, χωρίς σαφή όρια, ενώ δεν παραλείπονται και οι αναφορές σε προσωπικά βιώματα. Η σχεδιαστική χειρονομία στο έργο του μετατρέπεται σε γραφική παράσταση, αποκτά υλικότητα και   ένταση, μεταδίδοντας έτσι τη συναισθηματική φόρτιση του καλλιτέχνη.

Ο Βασίλης Παπανικολάου απαθανατίζει με μολύβι σε χαρτί τοπία της υπαίθρου με μια  χαρακτηριστική οπτική, που εύλογα παραπέμπει σε γιαπωνέζικη στάμπα. Η χωρίς περιοριστικούς κανόνες αντίληψη και εικονογραφική απόδοση του τοπίου αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά στο σχεδιαστικό αποτέλεσμα του, που δημιουργεί ένα παιχνίδι προοπτικής μεταξύ του πρώτου πλάνου και του βάθους, μεταξύ υλικού και εξαϋλωμένου.

Η Καλλιρρόη Μαρούδα αποδίδει σχεδιαστικά τη θέα ενός πάρκου με μοναδικό έμψυχο στοιχείο την παρουσία ενός σκύλου. Τα έργα της αναφέρονται σε ένα πραγματικό τοπίο, αλλά η απόδοση του, παρά τα αναπαραστατικά ρεαλιστικά δεδομένα, χαρακτηρίζεται κυρίως από την έντονα μινιμαλιστική αισθητική του κενού. Τα αφηγηματικά τοπία της, παρά την αυστηρότητα του ύφους που τα διακατέχει, εκπέμπουν μια ποιητική εκφραστικότητα.

Η Μανταλίνα Ψωμά, ακολουθώντας το αναγνωρίσιμο ζωγραφικό της ύφος, μεταφέρει στα σχέδια της με τα εσωτερικά ψευδαισθητικά τοπία την  ατμόσφαιρα της σιωπής μιας χρονικής στιγμής. Στις συνθέσεις της η έλλειψη χρώματος και η δυναμική του σχεδίου της ενισχύουν τη μοναξιά των τοπίων της, με ή χωρίς την κυρίαρχη ανθρώπινη παρουσία, καθηλώνοντας τον θεατή μπροστά στη ζωγραφική αφήγηση ενός κόσμου υπαρκτού, αλλά ταυτόχρονα φαντασιακού»

Έργο: Μαρία Γιαννακάκη Ακρόπολη 42x42cm κάρβουνο σε ριζόχαρτο 2015

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ