Η γυναικεία φωνή που έχει την δύναμη να μιλάει, έχει την δύναμη να δημιουργεί, να εμπνέει, να υποστηρίζει. Οι Βάκχες του Ευριπίδη λειτούργησαν ως πηγή έμπνευσης για την παράσταση Hounds of Madness, μια τοποειδική παράσταση που φέρει το ίχνος της αρχαίας τραγωδίας και εκφράζεται μέσα από την κίνηση, τον λόγο και την μουσική.
Ένας ύμνος στη γυναικεία φύση που αντιστέκεται μέσα από συλλογικές υποστηρικτικές διαδικασίες μύησης και έκστασης από την αρχαιότητα ως σήμερα.
‘Αν υπάρχει η φωνή της Αλήθειας, υποθέτοντας ότι υπάρχει αλήθεια και ότι αυτή μπορεί και να μιλήσει, τότε αυτή εκφράζεται από το στόμα μιας γυναίκας’ λέει ο Πωλ Όστερ στην Επινόηση της Μοναξιάς.
Πόσο απαραίτητη είναι μια θηλυκή αρχή σήμερα και τι θα μπορούσαν οι σύγχρονες φεμινιστικές πρακτικές να φέρουν σε έναν κόσμο που καταστρέφεται μέσα από πατριαρχικά αυταρχικά καθεστώτα;
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η απόφαση των γυναικών της Θήβας στις Βάκχες του Ευριπίδη, να φύγουν στα βουνά του Κιθαιρώνα και να πάρουνε στα χέρια τους την αυτοδιάθεση των σωμάτων τους πέρα από τον φόβο και τον τρόμο υπήρξε καταλύτης για την δημιουργική διαδικασία.
‘Στόματα χωρίς σιωπή’ Σώματα χωρίς σιωπή. Μια φράση που διαπερνάει το έργο και υποδηλώνει την σύνδεση του στόματος με τα γυναικεία γεννητικά όργανα και πως η φίμωση του γυναικείου λόγου συνδέεται με την χειραγώγηση της γυναικείας σεξουαλικότητας και της ενοχοποίησης της απόλαυσης.
Μια ομάδα ερμηνευτριών με και χωρίς αισθητηριακή και κινητική αναπηρία δημιουργούν μια παράσταση που μας εισάγει σταδιακά σε ένα αιχμηρό και εκστατικό σύμπαν όπου μέσα από την υποστήριξη και την τρυφερότητα υφαίνεται η ορατότητα μιας ομάδας γυναικών όπου σπανίως της δίνεται ο τρόπος να υπάρξει τόσο στην ζωή όσο και στην σκηνή.
Οι ανάπηρες χορεύτριες επαναπροσδιορίζουν τον χορό, εμπλουτίζοντας το κινητικό λεξιλόγιο και αμφισβητώντας τις κατεστημένες δυαδικότητες. Η παρουσία διαφορετικών σωμάτων, ηλικιών και ικανοτήτων στη σκηνή διευρύνει τις πολιτισμικές ιδεολογίες για το τι είναι ένα ικανό σώμα καταργώντας τα όρια ανάμεσα στο αισθητικό και το κοινωνικο-πολιτικό σώμα.
Είναι συγκλονιστικός ο τρόπος που ‘γεμίζει’ με εικόνες την δημιουργική διαδικασία η Ισμήνη Σλέιπερ, χορεύτρια με προβλήματα όρασης, και με πολιτικό λόγο η Ντέμη Παπαθανασίου ανάπηρη χορεύτρια, υπεύθυνη συνηγορίας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Adiclus. Επί σκηνής μαζί τους οι εξαιρετικές χορεύτριες Κατερίνα Γεβετζή, Χριστίνα Καραγιάννη και Ινώ Ρήγα που εμπλούτισαν την ερευνητική διαδικασία με την μοναδική τους εμπειρία, γενναιοδωρία και δοτικότητα.
Η παράσταση Hounds of Madness μας προσκαλεί σε ένα μετα – βακχικό σύμπαν: Μέσα από τις ανάσες, τους ψίθυρους, τα φωνήεντα, τις λέξεις, τις φράσεις, την κίνηση και την μουσική δημιουργεί μια χορογραφική σύνθεση ανοιχτή σε πολλαπλά επίπεδα ανάγνωσης.
Πληροφορίες
Hounds of Μadness
Ημερομηνίες: 20.08 — 21.08.2025 | Ώρα Έναρξης: 21:00
Αρχαιολογικό Μουσείο Θηβών
*Η παράσταση θα είναι προσβάσιμη σε άτομα με οπτική και κινητική αναπηρία. Θα υπάρχει απτική ξενάγηση πριν την έναρξη της παράστασης για τυφλά άτομα και άτομα με οπτική αναπηρία.
Κεντρική εικόνα θέματος Photo Credit: Γιάννης Ισιδώρου
Διαβάστε επίσης:
Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2025: Οι φετινές παραστάσεις θεάτρου και χορού