Footprint by The Krank: Ένα γιγαντιαίο ανθρώπινο αποτύπωμα εμφανίστηκε στους Παξούς!

Ο Έλληνας εικαστικός The Krank δημιούργησε μια εγκατάσταση 1.000 τετραγωνικών μέτρων για την Μπιενάλε των Παξών που αντηχεί ότι η ανθρωπότητα συνεχίζει να προκαλεί κακό παρά καλό στη φύση.

Ο καλλιτέχνης The Krank χρησιμοποίησε ένα τεράστιο κομμάτι γης σαν καμβά και δούλεψε για 15 μέρες σιωπηλά το ηχηρό μήνυμά του που “ταρακούνησε” ολόκληρο το νησί. Η γιγάντια ανθρώπινη πατημασιά, υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για ισορροπία μεταξύ της οικονομικής ανάπτυξης, της κοινωνικής ευημερίας και της διατήρησης του περιβάλλοντος, ενώ η συνεχιζόμενη πανδημία COVID-19 συνεχίζει να σκιάζει τις παγκόσμιες συζητήσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Το έργο του προκαλεί δέος και συγκίνηση στους επισκέπτες καθώς η κλίμακα του αντικατοπτρίζει την κλίμακα της οικολογικής καταστροφής που προκαλούμε σαν είδος στον πλανήτη.

The Krank

The Krank είναι η υπογραφή του Έλληνα εικαστικού (γ. 1988) που ζει και δημιουργεί μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου. Η καλλιτεχνική του δράση ξεκινά το 2002 μέσα από το γκράφιτι και επαναπροσδιορίζεται μετά τις σπουδές του στην οπτική επικοινωνία το 2009. Το 2013 εγκαταλείπει την Αθήνα και επανασυστήνεται καλλιτεχνικά στο Βερολίνο ως Krank (στα γερμανικά σημαίνει άρρωστος). Έκτοτε εκφράζει την κοσμοθεωρία του μέσα από τη δημιουργία αυστηρών ασπρόμαυρων έργων ζωγραφικής, γλυπτών, τοιχογραφιών και μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεων.

Ο καλλιτέχνης θεωρεί τον εαυτό του ως σεισμογράφο της κοινωνίας και αρθρώνει κοινωνικά προβλήματα και ομαδικά ψυχολογικά φαινόμενα στα έργα του. Η ιδεολογία του περιστρέφεται γύρω από τη συνείδηση και την ανθρωπιά. Μέσα από τα προκλητικά του έργα, προσπαθεί να αναπτύξει μια ηθική υπόσταση μέσα στην πολύπλοκη δομή της σύγχρονης ζωής, με στόχο να απόκτηση μιας βαθύτερης κατανόησης της πραγματικότητας.

Με πάνω από 40 εκθέσεις στην Ευρώπη (Museum of Colours – Βερολίνο 2016, House of World Cultures – Βερολίνο 2016, Anomalie Art Club – Βερολίνο 2017, Documenta Halle – Κάσελ 2017, Urban spree gallery – Βερολίνο 2018, KKL Luzern (Culture and Congress Center) – Λουκέρνη 2018, Monumenta – Λειψία 2018, MAD – Βρυξέλλες 2018, RÄUME 2 – Berlin Art Week 2018, Benhadj & Djilali Museum – Βερολίνο 2019, World Conference Center – Βόνη 2019, Museum of Now – Βερολίνο 2020, Paxos Bienalle 2022 κ.α.) έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές σε Τόκυο, Σιάτλ, Ζυρίχη, Αμβούργο, Ρότερνταμ, Βερολίνο, Αθήνα, Λουκέρνη κ.α. και στις συλλογές The Solar Panel Art Series του Olafur Eliasson και MON Collection of Contemporary Art. Αναφορές και συνεντεύξεις για το έργο του βρίσκει κανείς στον ελληνικό και διεθνή τύπο (RBB Kultur, VICE China, Designboom, Fubiz, Hypebeast, Collateral, ERT radio, LIFO, Athens voice, κ.α.).

Photo credit: Aerial photography by Themis Boikos

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ