Cosi Fan Tutte – Έτσι κάνουν όλες του Μότσαρτ στο 16ο Pafos Aphrodite Festival

Το 16ο Pafos Aphrodite Festival 2014, ανοίγει την αυλαία του και παρουσιάζει τη δημοφιλή, εύθυμη όπερα “Cosi Fan Tutte” (Έτσι κάνουν όλες) του μεγάλου μουσουργού Wolfgang Amadeus Mozart στις 5, 6 και 7 Σεπτεμβρίου στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Πάφου, σε συνεργασία με τον Λυρικό Οργανισμό Opera Futura από τη Βερόνα και τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου.

Το 16ο Pafos Aphrodite Festival 2014, ανοίγει την αυλαία του και παρουσιάζει τη δημοφιλή, εύθυμη όπερα “Cosi Fan Tutte” (Έτσι κάνουν όλες) του μεγάλου μουσουργού Wolfgang Amadeus Mozart στις 5, 6 και 7 Σεπτεμβρίου στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Πάφου, σε συνεργασία με τον Λυρικό Οργανισμό Opera Futura από τη Βερόνα και τη συμμετοχή της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου.  

Το αριστούργημα του W. A. Mozart «Έτσι κάνουν όλες» ή «Σχολείο Εραστών» (Così Fan Tutte, ossia La scuola degli amanti) εκπροσωπεί το είδος της ιταλικής εύθυμης όπερας και αποτελείται από δύο πράξεις. Το λιμπρέτο ανήκει στον Λορέντσο ντα Πόντε και η πρεμιέρα παρουσιάστηκε στο Burgtheater της Βιέννης στις 26 Ιανουαρίου του 1790. Το θέμα της εύθυμης αυτής όπερας είχε θεωρηθεί ιδιαιτέρως τολμηρό για την εποχή της, καθώς αναφερόταν σε μια ιστορία ανταλλαγής ερωτικών συντρόφων. Παρόλο που το έργο στη πρεμιέρα του σημείωσε μεγάλη επιτυχία και ο κόσμος το αποδέχτηκε με μεγάλο ενθουσιασμό, για τον επόμενο μισό αιώνα απουσίαζε από το ρεπερτόριο ή στην καλύτερη περίπτωση παρουσιαζόταν σε λογοκριμένη εκδοχή.

Η υπόθεση της όπερας εξακολουθεί να γοητεύει το κοινό ακόμα και στις μέρες μας, αφού καταπιάνεται με τα διαχρονικά θέματα του έρωτα και της απιστίας, του συναισθήματος και της λογικής, τα οποία συνυπάρχουν μέσα σε μια κωμική ιστορία, όπου το ψέμα συμπλέκεται με την αλήθεια και η προσωπίδα συνυπάρχει με το πρόσωπο.

Η αγνή ομορφιά, η τελειότητα και το βάθος της μουσικής του έργου, χαρακτηριστικά της μεγαλοφυΐας του W. A. Mozart, θα εκπλήξουν ευχάριστα και θα καταγοητεύσουν το φιλόμουσο κοινό.

Νάπολη, 18ος αιώνας

Δύο νεαροί αξιωματικοί, ο Γουλιέλμο και ο Φερράντο, λογομαχούν με τον Ντον Αλφόνσο με αφορμή την πίστη των γυναικών. Οι δύο νέοι υποστηρίζουν ότι οι αγαπημένες τους, η Φιορντιλίτζι και η Ντοραμπέλλα, δεν μπορούν να διαπράξουν απιστία, αλλά ο Ντον Αλφόνσο διαφωνεί και βάζει στοίχημα μαζί τους. Σκαρφίζεται ένα σχέδιο για να τους αποδείξει ότι οι αγαπημένες τους μπορεί και να μη μείνουν πάντοτε πιστές. Ανακοινώνει στις δύο αδελφές ότι οι μνηστήρες τους πρέπει να φύγουν στο μέτωπο. Οι δύο άνδρες παριστάνουν ότι αναχωρούν με πλοίο, ενώ ο Ντον Αλφόνσο βάζει στο παιχνίδι και την καμαριέρα των δύο γυναικών την Ντεσπίνα, ζητώντας της έναντι αμοιβής να πείσει τις κυρίες της να δεχθούν δύο δήθεν «ξένους» που τις έχουν ερωτευτεί. Ενώ στην αρχή η Φιορντιλίτζι και η Ντοραμπέλλα παραμένουν ακλόνητες στις ικεσίες των «ξένων», οι οποίοι δεν είναι παρά ο Φερράντο και ο Γουλιέλμο, που μεταμφιεσμένοι διεκδικούν ο καθένας την αγαπημένη του άλλου, τελικά υποκύπτουν στις πιέσεις μετά από ένα καλοστημένο τέχνασμα με ψεύτικες απόπειρες αυτοκτονίας. Ακολουθεί ο ψεύτικος γάμος των δύο γυναικών με τους «ξένους» όπου τον ψευδό-συμβολαιογράφο υποδύεται η Ντεσπίνα. Όμως, η τελετή διακόπτεται από την αιφνίδια άφιξη των πραγματικών μνηστήρων που υποτίθεται ότι τρέπουν σε φυγή τους δύο «ξένους». Η πλεκτάνη τελικά αποκαλύπτεται και τα δύο ζευγάρια θα συμβιβαστούν χάρη στη διαμεσολάβηση του πολυμήχανου Ντον Αλφόνσο.

Η μετάφραση θα γίνεται ταυτόχρονα στην ελληνική και αγγλική μέσω υποτίτλων.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ