Ατρείδες: Υβριδικό σεμινάριο από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η συνέχεια του webinar υβριδικού χαρακτήρα «Ατρείδες» θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών, ερευνητών/τριών και καλλιτεχνών/ιδων από την Ελλάδα και την Τσεχία, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Οι συμμετέχοντες του σεμιναρίου «Ατρείδες» θα πάρουν τη σκυτάλη από τις κορυφαίες προσωπικότητες του ελληνικού και παγκόσμιου θεάτρου που συμμετείχαν στον εξαιρετικά επιτυχημένο πρώτο κύκλο, που συντελέστηκε τον Νοέμβριο του 2021 και προβλήθηκε σε επανάληψη, λόγω υψηλής συμμετοχής και αυξημένου ενδιαφέροντος, λίγες μέρες μετά.

Όσες και όσοι παρακολούθησαν τον πρώτο κύκλο, είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τους Oliver Taplin (University of Oxford – APGRD), Erika Fischer-Lichte (Freie Universität Berlin), Henri Schoenmakers (Roosevelt Academy Universiteit Utrecht), Δημήτρη Δημητριάδη (συγγραφέας – μεταφραστής), Freddy Decreus (Universiteit Gent), Ελένη Παπάζογλου (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Κωνσταντίνα Σταματογιαννάκη (Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ), Πλάτωνα Μαυρομούστακο (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), οι οποίοι συμμετείχαν με ομιλίες και συζητήσεις για την πρόσληψη και σκηνική απόδοση του μύθου της Ορέστειας. Ο σπουδαίος Γερμανός σκηνοθέτης Peter Stein μοιράστηκε τις αναμνήσεις και τις σκέψεις του σχετικά με την ιστορική Ορέστειά του, παράσταση-καρπό της σταθερής συνεργασίας του με την τότε ομάδα του βερολινέζικου θεάτρου Schaubühne και ο Ελβετός σκηνοθέτης και συγγραφέας Milo Rau παρουσίασε το σκεπτικό του τόσο ως καλλιτέχνη, ακτιβιστή όσο και ως καλλιτεχνικού διευθυντή του NTGENT, εκκινώντας από τη ρηξικέλευθη παράστασή του Orestes in Mosul. Στο πλαίσιο της εξαιρετικής συνεργασίας, οι δύο σκηνοθέτες παραχώρησαν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, τις εμβληματικές παραστάσεις τους, ελεύθερες στο διαδίκτυο.

Στη συνέχεια των διαλέξεων του σεμιναρίου, στις 20 και 21 Ιανουαρίου 2022, νέοι και καταξιωμένες/οι ερευνήτριες/ες και δημιουργοί θα διερευνήσουν ζητήματα παραστασιογραφίας, πρόσληψης και δραματουργικής προσέγγισης σύγχρονων παραστάσεων της Ορέστειας, εστιάζοντας στην Ύβρι, Νέμεση, Κάθαρση, συνδυάζοντας και την τραγική μοίρα ενός άλλου εμβληματικού τραγικού ήρωα όπως ο Ηρακλής. Με αυτήν την συγκριτική μελέτη θα διερευνηθεί, σε ευρύτερο φάσμα, το θέμα της Ύβρεως και η αδιάρρηκτη σχέση της με την Εξουσία. Εκτός από την θεατρική παραστασιολογική έρευνα θα διερευνηθούν επίσης και κινηματογραφικές αποδόσεις του μύθου των Ατρειδών.

Στο International Forum, στις 22 και 23 Ιανουαρίου 2022, σε στρογγυλές τράπεζες, σκηνοθέτες/τριες που έχουν προτείνει σκηνικές εκδοχές της Ορέστειας ή άλλων δραματικών κειμένων με θέμα την Ύβρι και την Εξουσία καθώς και συντελεστές που συμμετείχαν σε αυτές τις παραστάσεις, θα συνομιλήσουν για τις δημιουργικές επιλογές τους, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, καθώς και για το πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε αυτά τα έργα σήμερα, πώς συνδέονται με την ύπαρξή μας και με μια σειρά από σύγχρονους προβληματισμούς. Ο σημαντικός Τσέχος σκηνοθέτης Tomas Louzny θα λάβει μέρος στο webinar, αλλά και σε στρογγυλή τράπεζα μαζί την δημιουργική του ομάδα. O Daniel Pribyl, ακαδημαϊκός καθηγητής αλλά και διευθυντής του City Theatres in Prague, ένα από τα πιο δυναμικά και αξιόλογα πολιτιστικά ινστιτούτα της Πράγας που διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στο τσέχικο και το ευρωπαϊκό θεατρικό γίγνεσθαι, θα εστιάσει με την ομιλία του στην πρόσληψη της τραγωδίας, μέσα από τις πολλαπλές του ιδιότητες.

Το σεμινάριο έχει ταυτόχρονη μετάφραση στα Αγγλικά – Ελληνικά και από και προς τα Τσέχικα.

To σεμινάριο διοργανώνεται από τo Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος και Θεατρολογικής Έρευνας του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (Arc-Net), το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και το Τσεχικό Κέντρο Αθήνας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών της Τσεχίας.

Για παρακολούθηση του σεμιναρίου: 210 3418574 και adrama@mcf.gr

Όσες και όσοι παρακολουθήσουν και τα 2 μέρη του webinar θα πρέπει να εγγραφούν ώστε με το πέρας τους να λάβουν Πιστοποίηση Παρακολούθησης.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ