Athens Photo Festival: Unstable Fields στο Μουσείο Μπενάκη

Στο κεντρικό εκθεσιακό πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2016, υπό τον γενικό τίτλο [Mis/Dis]Placed, παρουσιάζεται η φωτογραφική ενότητα Unstable Fields / «ασταθή πεδία», η οποία αναφέρεται στην ιδέα της ρευστότητας και των συνεχών ανακατατάξεων σε μια περιοχή ή σε μια κατάσταση.

Στο κεντρικό εκθεσιακό πρόγραμμα του Athens Photo Festival 2016, υπό τον γενικό τίτλο [Mis/Dis]Placed, παρουσιάζεται η φωτογραφική ενότητα Unstable Fields / «ασταθή πεδία», η οποία αναφέρεται στην ιδέα της ρευστότητας και των συνεχών ανακατατάξεων σε μια περιοχή ή σε μια κατάσταση.

Τα αισθήματα της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που επηρεάζουν όπως ποτέ άλλοτε την κοινωνία και την ατομική ζωή από κάθε άποψη, οπτικοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους από τους φωτογράφους που συμμετέχουν. Αποτυπώνεται έτσι μια εξελισσόμενη, περίπλοκη, μη-γραμμική πραγματικότητα, όπως αυτή εκφράζεται με το φωτογραφικό γλωσσικό ιδίωμα.

Η Ελλάδα, προεξάρχουσα του χορού της ευρωπαϊκής οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, υφίσταται έντονες αναταράξεις και φιλοξενείται σταθερά στον διεθνή Τύπο. Στα έργα του Δημήτρη Μιχαλάκη, τα αρνητικά συναισθήματα και ο θυμός κυριαρχούν απέναντι στην οργάνωση, τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη. Πρωτοσέλιδα διεθνών εφημερίδων αναφερόμενα στην Ελλάδα, τα οποία συλλέγει ο Πάνος Τσαγκάρης από το 2010, καλύπτονται με αλχημικό χρυσό, ως υπενθύμιση της αναγκαίας διαδικασίας προς την απόλυτη κάθαρση. Αποσπάσματα του βίντεο που δείχνει την πορεία ενός Καναδού τζιχαντιστή από τη Δύση έως τη Συρία και τον θάνατό του στη μάχη χρησιμοποιούνται από τον Απόστολο Ζερδεβά για να εστιάσει σε μια αφήγηση πού πάει πέρα από την εικονογραφία του πρωτογενούς υλικού. Ο χειμώνας του 2014 αλλάζει την Ουκρανία και ο Maxim Dondyuk συνοψίζει σε εικόνες το φως και τη σκιά, τον πυκνό μαύρο καπνό και τη λευκότητα του φλεβαριάτικου χιονιού, όπως μπλέκονται στον καμβά της επανάστασης.

 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ “Burn out”

Στις 19 Αυγούστου 2012, ο Σύριος Issa Touma παρατηρεί ότι ο Ελεύθερος Συριακός Στρατός χτίζει ένα οδόφραγμα κάτω από το παράθυρό του, στο Χαλέπι, και τις επόμενες εννέα ημέρες μένει μέσα, καλύπτοντας τα γεγονότα. Ο Martin Kollar εξερευνά την πολυπλοκότητα του Ισραήλ και της Δυτικής Όχθης, οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Emine Gozde Sevim αποτελούν την αναδόμηση μιας παρατεταμένης προσωπικής ανάμνησης της Αιγύπτου, που βρίσκεται στη μέση μιας ιστορικής μετάβασης, ενώ η σειρά του Pietro Paolini εξερευνά την καθημερινότητα της Βενεζουέλας σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη στιγμή. Τα ταξίδια του Nick Hannes στις ακτές της Μεσογείου δίνουν εικόνες για την κρίση στην Ελλάδα, την Αραβική Άνοιξη, τις βάρκες με τους πρόσφυγες, τους πολέμους, αλλά και τους λουομένους στα γαλλικά θέρετρα, σε ένα καλειδοσκοπικό πορτραίτο που αντιπαραθέτει παράλληλες πραγματικότητες και αποκαλύπτει τα παράδοξα αυτής της περιοχής.

Καλλιτέχνες που συμμετέχουν με τα έργα τους:

Maxim Dondyuk (UA), Nick Hannes (BE), Martin Kollar (SK), Δημήτρης Μιχαλάκης (GR), Pietro Paolini (IT), Emine Gozde Sevim (TK), Issa Touma (SY) / Paradox (NL), Πάνος Τσαγκάρης (GR), Απόστολος Ζερδεβάς (GR)


[MIS/DIS]PLACED
Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Μανόλης Μωρεσόπουλος


Λεζάντα φωτογραφίαςΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΖΕΡΔΕΒΑΣ “State al-canadi”


Το Athens Photo Festival θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιουλίου 2016. Περισσότερες πληροροφορίες για το πρόγραμμα εδώ

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ