26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Ο Γρηγόρης Ρέντης πίσω από τα 3 σποτ της διοργάνωσης

Στον σκηνοθέτη Γρηγόρη Ρέντη, ο οποίος κέρδισε τον Αργυρό Αλέξανδρο του τμήματος >>Film Forward στη περσινή διοργάνωση, ανέθεσε το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τη δημιουργία των φετινών του σποτ.

Ο βραβευμένος με Αργυρό Αλέξανδρο >>Film Forward Γρηγόρης Ρέντης σκηνοθετεί τα σποτ του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Με τα λόγια του δημιουργού: «​Αν αφήσεις την κάμερα να γράφει, είναι σίγουρο ότι η ζωή θα σε εκπλήξει. Τρεις ιστορίες που βασίζονται στο απρόβλεπτο, σε κάτι που μας περιβάλλει, αλλά που για κάποιο λόγο αρνούμαστε να δούμε μέχρι αυτό να εισέλθει με ορμή στο κάδρο. Διακόπτοντας απότομα μία γνώριμη κατάσταση, προκύπτει αρχικά μια έκπληξη, ένα τίναγμα. Αλλά αυτό που ακολουθεί είναι μία νέα συνθήκη και ενδεχομένως η αρχή ενός διαλόγου. Βασικός άξονας των τριών σποτ είναι η συνύπαρξη, στη συντροφικότητα, στη σχέση μας με το περιβάλλον, στον ανταγωνισμό. Και τελικά, ίσως η συνύπαρξη να είναι η μεγαλύτερη πρόκληση αυτής της περιόδου. Ανακαλύπτουμε νέους τρόπους να συνομιλούμε, να αποδεχόμαστε, και τελικά συνυπάρχουμε με όσα επιλέγαμε να αγνοούμε. Άλλωστε, το τι μένει πλέον εκτός κάδρου σπάνια αποτελεί επιλογή μας. Όλα είναι μπροστά μας, είτε αυτό ονομάζεται πόλεμος, ανθρώπινα δικαιώματα ή κοινωνική ανισότητα».

Γρηγόρης Ρέντης – Πληροφορίες για τον σκηνοθέτη

Ο Γρηγόρης Ρέντης αποφοίτησε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Imperial College London και συνέχισε τις σπουδές του στο California Institute of the Arts, όπου έκανε το μεταπτυχιακό του στη Σκηνοθεσία Κινηματογράφου (MFA in Film Directing). Μετά την πρεμιέρα της πτυχιακής του ταινίας Η Δύση (Sundown, 2010) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ, επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά στον χώρο της διαφήμισης, έχοντας σκηνοθετήσει πολυάριθμα βραβευμένα διαφημιστικά και βιντεοκλίπ. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Βάρδια (Dogwatch, 2022), ένα ντοκιμαντέρ για τους μισθοφόρους που προστατεύουν εμπορικά πλοία από τους πειρατές στη Σομαλία, βραβεύτηκε με τον Αργυρό Αλέξανδρο στο τμήμα >>Film Forward του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Μόσχας DOKER, ενώ προβλήθηκε μεταξύ άλλων στα φεστιβάλ Visions du Réel, True/False και Raindance, αποσπώντας θετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο. Η επόμενη ταινία του με τίτλο Sydney Smile Future Perfect αναπτύχθηκε στα πλαίσια του EAVE Producer’s Workshop και παρουσιάστηκε στο Crossroads Co-Production Forum του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Τα σποτ είναι τρία

Πυροτεχνήματα

 

Πουλιά

Με την υποστήριξη του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και την πολύτιμη βοήθεια της κας. Ανωγιάτη Νατάσσας

Σκουός

Διαβάστε επίσης:

26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Έναρξη με τον βραβευμένο με Όσκαρ Φερνάντο Τρουέμπα – Χρυσός Αλέξανδρος στον σκηνοθέτη
Δημήτρης Παπαϊωάννου: Spotlight στον δημιουργό από το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Παναγιώτης Ευαγγελίδης: Χρυσός Αλέξανδρος & Αφιέρωμα στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Δυνατοί τίτλοι και σπουδαία ονόματα του σινεμά στη διοργάνωση!
26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης: Οι ταινίες των διαγωνιστικών τμημάτων

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ