Το Φεστιβάλ Υδατογέφυρας Μόριας θα πραγματοποιηθεί από 20 έως 25 Αυγούστου 2021.

Με την ευγενική αρωγή των:

Άσπα Δημητρούλη-Μουτάφη
Δήμητρα Βογιατζή-Φορμεντίνη
Δήμος Μυτιλήνης
Δημοτική Κοινότητα Μόριας
Ιππικός Εξωραϊστικός Φυσιολατρικός Σύλλογος “Ο Άγιος Δημήτριος”
Λέσχη Ανάγνωσης Μόριας
Πεζοπορικός Σύλλογος “Διχάλα”
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Μόριας
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Μόριας
Σύλλογος Κατοίκων Μόριας, Παναγιούδας και Όμορων Κοινοτήτων
Ωδείο “Νίκος Σκαλκώτας”

Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ

Παρασκευή 20 Αυγούστου 2021
Αρχαίο Ρωμαϊκό Υδραγωγείο Μόριας

Βραδιά Όπερας με τους διεθνώς διακεκριμένους λυρικούς καλλιτέχνες:
Μάιρα Μηλολιδάκη, υψίφωνο
Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνο
Χρήστο Δεληζώνα, τενόρο
Σωτήρη Τριάντη, βαρύτονο
Στο πιάνο ο καταξιωμένος σολίστ Τίτος Γουβέλης
Φιλική συμμετοχή: Ιωάννα Σφήκα – Καρβελά, δραματική σοπράνο
Λία Κεφαλά, πιανίστα – μαέστρος

Πρόγραμμα

Το λαγιαρνί | Θεόδωρος Σπάθης (1884 – 1943)
Ιωάννα Σφήκα – Καρβελά, δραματική σοπράνο

Pace, mio Dio | G. Verdi (1813 – 1901) Forza del destino
Ιωάννα Σφήκα – Καρβελά, δραματική σοπράνο

O, ma lyre immortelle | Charles Gounod (1818 – 1893) Sappho
Ιωάννα Σφήκα – Καρβελά, δραματική σοπράνο

Là ci darem la mano | W. A. Mozart (1756 – 1791) Don Giovanni (1787)
Μάιρα Μηλολιδάκη, υψίφωνος – Σωτήρης Τριάντης, βαρύτονος
Σε ένα από τα πλέον δημοφιλή ντουέτα του ρεπερτορίου ο αδίστακτος Δον Ζουάν επιχειρεί να αποπλανήσει την «αθώα» Τσερλίνα την ημέρα του γάμου της.. «Έλα μαζί μου αγαπημένη, μην διστάζεις, ένα βήμα είναι αρκετό για να χαρούμε ελεύθερα τον έρωτά μας.»

La Donna è mobile | G. Verdi (1813 – 1901) Rigoletto (1851)
Χρήστος Δεληζώνας, τενόρος
«Η γυναίκα είναι άστατη σαν φτερό στον άνεμο, αλλάζει διάθεση και γνώμη στο λεπτό.. Αλίμονο σε όποιον την εμπιστευτεί, είναι χαμένος από χέρι.» Αμέσως μετά την πρεμιέρα της όπερας το 1851 στη Βενετία, η περίφημη άρια του έκλυτου Δούκα της Μάντοβας γίνεται η αγαπημένη καντσονέτα των γονδολιέρηδων..

Au Fond du temple saint | G. Bizet (1838 – 1875) Les Pêcheurs de perles (1863)
Χρήστος Δεληζώνας, τενόρος – Σωτήρης Τριάντης, βαρύτονος
Στο μελωδικό αυτό ντουέτο από τους Αλιείς μαργαριταριών ο Ναντίρ και ο Ζουργκά επιβεβαιώνουν τη φιλία τους, που ωστόσο θα απειλήσει ο έρωτάς τους για την ίδια γυναίκα.

L’ Amour est un oiseau rebelle | G. Bizet (1838 – 1875) Carmen (1875)
Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνος
Η τσιγγάνικη φλόγα της Κάρμεν καθηλώνει τους πάντες σε αυτήν τη διάσημη χαμπανέρα που δηλώνει πως ο αληθινός έρωτας υπακούει μόνο στους νόμους της καρδιάς.

Votre toast je peux vous le rendre | G. Bizet (1838 – 1875) Carmen (1875)
Σωτήρης Τριάντης, βαρύτονος
Γνωστή ως το τραγούδι του Τορεαδόρ, η άρια του Εσκαμίγιο περιγράφει σε μια έκρηξη μελωδίας και ρυθμού την εκστατική εμπειρία του ταυρομάχου στην αρένα, τον θανάσιμο κίνδυνο που αντιμετωπίζει και την αποθέωση από το κοινό που τον επευφημεί για τη νίκη του.

Canzonetta sull’ aria | W. A. Mozart (1756 – 1791) Le Nozze di Figaro (1786)
Μάιρα Μηλολιδάκη, υψίφωνος – Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνος
Η Κοντέσα Αλμαβίβα και η Σουζάνα συνωμοτούν σε ένα αθώο παιχνίδι αλλαγής ρόλων προκειμένου να αποκαλύψουν την απιστία του Κόντε, που θα λάβει μια μυστηριώδη πρόκληση για ένα ρομαντικό τετ α τετ στον κήπο μέσα στη νύχτα..

Τραγούδι στο Φεγγάρι | A. Dvořàk (1841 – 1904) Rusalka (1901)
Μάιρα Μηλολιδάκη, υψίφωνος
Η νύμφη του νερού Ρουσάλκα ερωτεύεται έναν πρίγκιπα που ήρθε να κολυμπήσει στη λίμνη της και η μόνη της επιθυμία είναι να γίνει θνητή για να τον ακολουθήσει στη στεριά. Με το τραγούδι της καλεί το φεγγάρι να γίνει αγγελιαφόρος της αγάπης της και να αποκαλύψει στον καλό της το μυστικό της.

Voi lo sapete, o mamma | P. Mascagni (1863 – 1945) Cavalleria Rusticana (1890)
Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνος
Αντιπροσωπευτικό δείγμα του βερισμού, μιας μουσικής που δίνει έμφαση στη ρεαλιστική αφήγηση του δράματος όπως το βιώνουν οι χαρακτήρες, η άρια της Σαντούτσα είναι μια σπαρακτική μουσικά εξομολόγηση της αγάπης της για τον Τουρίντου, ο οποίος την αγνοεί καθώς παραμένει ερωτευμένος με τη Λόλα.

Nessun dorma | G. Puccini (1858 – 1924) Turandot (1926)
Χρήστος Δεληζώνας, τενόρος
Στο Πεκίνο την εποχή των μύθων η παγερή πριγκίπισσα Τουραντότ είναι αποφασισμένη να δοθεί μόνο σε εκείνον που θα λύσει τα τρία αινίγματά της. Ο θάνατος περιμένει όποιον αποτυγχάνει. Ο άγνωστος στη χώρα πρίγκιπας Κάλαφ ανταποκρίνεται στην πρόκληση με επιτυχία αλλά η Τουραντότ αρνείται να υποκύψει. Τότε εκείνος της δίνει την ευκαιρία να τον θανατώσει αν ανακαλύψει το όνομά του· αλλιώς θα πρέπει να τον παντρευτεί. Στους κήπους του παλατιού, ο Κάλαφ ακούει από μακριά τους κήρυκες να διαλαλούν ότι εκείνη τη νύχτα κανείς δεν πρέπει να κοιμηθεί (nessun dorma) ώσπου να αποκαλυφθεί το όνομα του ξένου. Η εμβληματική άρια του τενόρου ξεκινά με τα λόγια αυτά και ολοκληρώνεται με τη βεβαιότητα του Κάλαφ ότι θα νικήσει την αυγή.

Addio del passato | G. Verdi (1813 – 1901) La Traviata (1853)
Μάιρα Μηλολιδάκη, υψίφωνος
Εξουθενωμένη από την ασθένεια η Βιολέτα αποχαιρετά τη ζωή με μια άρια που συγκινεί βαθιά με τον λυρισμό και την απλότητά της.

Παράφραση πάνω στον Rigoletto (1859) | F. Liszt (1811 – 1886)
Τίτος Γουβέλης, πιάνο
Επιλέγοντας ένα από τα πλέον δημοφιλή κουαρτέτα της ιταλικής όπερας ο συνθέτης αναδημιουργεί μέσα από τις μελωδικές του γραμμές μια πυκνή αρμονικά και εντυπωσιακή δεξιοτεχνικά πιανιστική πανδαισία.

Parigi, o cara | G. Verdi (1813 – 1901) La Traviata (1853)
Μάιρα Μηλολιδάκη, υψίφωνος – Χρήστος Δεληζώνας, τενόρος
Ενωμένοι και πάλι λίγο πριν την ύστατη ώρα του θανάτου, ο Αλφρέντο και η Βιολέτα παραδίδονται για μια τελευταία φορά στην παρηγοριά του αίσιου τέλους, που ωστόσο δεν μπορεί παρά να είναι ανέφικτο.

Largo al factotum | G. Rossini (1792 – 1868) Il Barbiere di Siviglia (1823)
Σωτήρης Τριάντης, βαρύτονος
Ο πιο διάσημος κουρέας της όπερας σίγουρα δεν χρειάζεται συστάσεις! Απολαύστε μια από τις πιο αγαπημένες άριες του ρεπερτορίου, πεδίο δόξας για τους βαρύτονους που επιδεικνύουν το κωμικό τους ταπεραμέντο και τη δεξιοτεχνική τους δεινότητα.

Η Καρδιά μου πονεί για σας | Θ. Σακελλαρίδης (1883 – 1950) Ο Βαφτιστικός (1918)
Ειρήνη Καράγιαννη, μεσόφωνος – Σωτήρης Τριάντης, βαρύτονος
Σε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ελληνικής οπερέτας που κάνει πρεμιέρα το 1918, στρατιώτες και αξιωματικοί, μετά τους δύο νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους και τις μάχες του Πρώτου Παγκοσμίου, αδημονούν να πετάξουν για λίγο το χακί και να ζήσουν τον έρωτα σε σκαμπρόζικες καταστάσεις με τις αξιαγάπητες κυρίες στα μετόπισθεν..

Libiamo ne’ lieti calici | G. Verdi (1813 – 1901) La Traviata (1853)
Όλα φωτίζονται ακόμα από τη χαρά της ζωής στην πρώτη πράξη της όπερας όταν η Βιολέτα συναντά για πρώτη φορά τον Αλφρέντο και τον παροτρύνει να κάνει μια πρόποση σε μια πολυτελή γιορτή στο σπίτι της στο Παρίσι. Για το κλείσιμο της βραδιάς οι τέσσερις ερμηνευτές ενώνουν τις φωνές τους στο πολυτραγουδισμένο βαλς όπου ο Αλφρέντο αποκαλύπτει ότι σε αντίθεση με τη Βιολέτα, ο έρωτας για εκείνον είναι πιο σοβαρή υπόθεση από ένα ανέμελο φλερτ…

**

Δευτέρα 23 Αυγούστου 2021
Αρχαίο Ρωμαϊκό Υδραγωγείο Μόριας

Βραδιά κλασικής μουσικής
“Νυχτερινοί Μουσικοί Μονόλογοι και Διάλογοι”
σε συνεργασία με το 13ο φεστιβάλ του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου Gina Bachauer

Πρόγραμμα

Béla Kovács (γ. 1960)
Hommage à J.S. Bach
Γιάννης Γιάννου, κλαρινέτο

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Σουίτα αρ. 1 για βιολοντσέλο (σε μεταγραφή για βιόλα), BWV 1007
III. Courante
II. Allemande
Μαργαρίτα Πετρίδου, βιόλα
Ο Κύκνος
Αλέξανδρος Σιουπούλης, βιολοντσέλο
Ελευθέριος Μισιργής, πιάνο

Friedrich Hermann (1828-1907)
Grand Duo Brillant, Op. 12
Ι. Introduzione: Adagio-Allegro
Allegro risoluto
III. Cadenza-Coda
Χριστόφορος Πετρίδης, βιολί
Μαρία Έλλη Πετρίδου, βιολοντσέλο

Διάλειμμα

César Franck (1822-1890)
Σονάτα για βιολί και πιάνο
Ι. Allegretto ben moderato
ΙΙ. Allegro
ΙΙΙ. Ben moderato: Recitativo-Fantasia
IV. Allegretto poco mosso
Χριστόφορος Πετρίδης, βιολί
Παναγιώτης Τροχόπουλος, πιάνο

Μουσική Επιμέλεια Συναυλίας
Κωνσταντίνος Π. Καράμπελας-Σγούρδας

**

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021
Αρχαιολογικός χώρος της Κλοπεδής

Gala των Μουσικών Αστέρων του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου Gina Bachauer

Πρόγραμμα

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Σονάτα για πιάνο αρ. 14, KV 457
Ι. Molto allegro
Adagio
III. Allegro assai
Ελευθέριος Μισιργής, πιάνο

Niccolò Paganini (1782-1840)
Caprices Op. 1, αρ. 5, 21 και 24
Χριστόφορος Πετρίδης, βιολί

Carl Maria von Weber (1786-1826)
Andante (από το έργο Andante und Rondo Ungarese, Op. 35)
Μαργαρίτα Πετρίδου, βιόλα
Ελευθέριος Μισιργής, πιάνο

Béla Kovács (γ. 1960)
Hommage à M. de Falla
Γιάννης Γιάννου, κλαρινέτο

Johannes Brahms (1833-1897)
Σονάτα για βιολοντσέλο αρ. 1, Op. 38
Allegro non troppo
Μαρία Έλλη Πετρίδου, βιολοντσέλο
Ελευθέριος Μισιργής, πιάνο

Διάλειμμα

Franz Liszt (1811-1886)
Σπουδές υπερβατικής δεξιοτεχνίας S.139, αρ. 1 και 2
Ελευθέριος Μισιργής, πιάνο

Θεοδώρα Μαγγίνα
Φαντασία
Θεοδώρα Μαγγίνα, πιάνο
Αλέξανδρος Σιουπούλης, πιάνο

Francis Poulenc (1899-1963)
Σονάτα για κλαρινέτο και πιάνο, FB 184
Ι. Allegro tristamente
Romanza
III. Allegro con fuoco
Ιωάννης Γιάννου, κλαρινέτο
Ελευθέριος Μισιργής, πιάνο

Manuel Ponce (1882-1948)
Estrellita-Μεξικάνικη Σερενάτα (διασκευή Jascha Heifetz)
Αθανάσιος Κυπάρος, βιολί
Παναγιώτης Τροχόπουλος, πιάνο

Μουσικές εκπλήξεις από τους εκλεκτούς νέους σολίστ

Μουσική Επιμέλεια Συναυλίας
Κωνσταντίνος Π. Καράμπελας-Σγούρδας