Ένα ιδιαίτερο βιβλίο κυκλοφόρησε από Eκδόσεις “ΚΟΥΙΝΤΑ”  Το μαύρο αλφαβητάρι της μουσικής του Φίλιππου Περιστέρη, απολύτως μουσικό, εντελώς μαύρο και οπωσδήποτε αλφαβητάρι. Προλογίζει – Προειδοποιεί ο Γιώργος Μπλάνας. Σχεδιασμός αρχιγραμμάτων: Δ. Μερμίγκη. Επιμέλεια έκδοσης: Βασιλική Κάππα. Υπερθεματίζουν οι: Αρης Κουτούγκος, Δ. Λέκκας και Γρηγόρης Χαλιακόπουλος.


Αυτό το σκοτεινό βιβλίο είναι ένα Αλφαβητάρι ή Λεξικό που ταξιδεύει τον αναγνώστη στις πιο απρόσμενες εννοιολογικές περιοχές των μουσικών όρων, ενίοτε βαθυστόχαστες ενίοτε κωμικά ανατρεπτικές, με λεπτές αποχρώσεις σαρκασμού.

Ο Φίλιππος Περιστέρης μελετά, εμβαθύνει, σχολιάζει, μα πάνω από όλα παίζει με τους όρους και την αντίληψη μας παρασέρνοντας μας σε ένα ντόμινο εννοιολογικών εκπλήξεων.

Στο Μαύρο Αλφαβητάρι της μουσικής οι μουσικοί όροι παύουν να είναι απλές λέξεις. Γίνονται κρύπτες που μέσα τους ανακαλύπτουμε προεκτάσεις και συνδέσεις με τον κόσμο γύρω τους που δύσκολα μπορεί να συλλάβει η τυπική φαντασία.

Δεν είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ένα λεξικό μουσικών όρων που διαβάζοντας το να γελάσει, να σκεφτεί, να φιλοσοφήσει και ταυτόχρονα να μάθει μουσική. Κι όμως αυτό προκύπτει από την αναγνωστική εμπειρία του μαύρου λεξικού.

Έτσι η Γκάιντα δεν είναι απλώς ένα μουσικό όργανο, αλλά μια ακόμη απόδειξη της έλλειψης φιλοζωίας των πολιτισμών, η Διασκευή δεν είναι απλώς η δημιουργική παραλλαγή ενός κομματιού, αλλά ένας νόμιμος τρόπος να συνυπογράψει κανείς ένα έργο για το οποίο θα πούλαγε και την ψυχή του και η Διεύθυνση ορχήστρας δεν είναι απλώς ο συντονισμός και η καθοδήγηση των μουσικών της ορχήστρας, αλλά η παραληρηματική ψευδαίσθηση ότι κρατάς στα χέρια σου ένα τεράστιο όργανο με άπειρες δυνατότητες, ενώ στην πραγματικότητα κρατάς μόνο ένα μικρό κομμάτι πλαστικού ή ξύλου.

Με αφορμή τους μουσικούς όρους ο Φίλιππος Περιστέρης σχολιάζει τις δεδομένες πεποιθήσεις, τα κρυμμένα αμαρτήματα, τον κόσμο μας και την ιστορία του. Διαβάζοντας το Μαύρο Αλφαβητάρι της Μουσικής δεν είσαι πάντα σε terra incognita, αντίθετα συχνά «ακούς» μύχιες σκέψεις και ερωτήσεις που πολλοί έχουν διασταυρωθεί μαζί τους αλλά  ποτέ κανείς δεν τόλμησε να τις ξαναπεί δυνατά.

Ο Φίλιππος Περιστέρης γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από την Κέρκυρα.  Σπούδασε μουσική στο “South Eastern College” και παράλληλα πιάνο, ακορντεόν, ανώτερα θεωρητικά, σύνθεση και σύνθεση για το θέατρο και τον κινηματογράφο στο ”Εθνικό Ωδείο”, το “Απολλώνιο Ωδείο” και το “Ωδείο Φίλιππος Νάκας” με υποτροφία. Είναι πτυχιούχος πολιτισμολογίας της σχολής “Ανθρωπιστικών Σπουδών” του  Ε.Α.Π., μεταπτυχιακός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Σχολή Αρχιτεκτόνων) και σήμερα υποψήφιος διδάκτωρ φιλοσοφίας στο Σ.Ε.Μ.Φ.Ε του Ε.Μ.Π.

Έχει τιμηθεί με 4 πρώτα Πανελλήνια βραβεία στους διαγωνισμούς “Makemusic Contest” και “1ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό Μουσικής Δημιουργίας – Music Powered by Technology”, και με τιμητική διάκριση από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών για μελοποιήσεις ποίησης. Έχει γράψει συμφωνική μουσική για μικρά και μεγάλα ορχηστρικά σύνολα καθώς και μουσική δωματίου. Έχει συνθέσει μουσική για περίπου 50 θεατρικές παραστάσεις που ανέβηκαν ή παίχτηκαν σε πολλά θέατρα (Εθνικό Θέατρο, [Κ.Θ.Β.Έ], Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., [Βόλου, Αγρινίου, Σερρών], και ελεύθερα θέατρα, [Κακογιάννη, Κνωσός, Τόπος Αλλού, Θέατρο Βράχων Θέατρο Πέτρας, Θέατρο της Ημέρας, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Από Μηχανής Θέατρο, Θέατρο Καισαριανής κ.ά), 10 ταινίες, ντοκυμαντέρ, μουσική για εικαστικές εκθέσεις και ποιητικές συλλογές ενώ έχει στο ενεργητικό του πάνω από 100 κυκλοφορημένα τραγούδια σε 15 προσωπικούς ή συμμετοχικούς δίσκους και συλλογές. Περισσότερα στο www.peristeris.com.ar