To Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι θα παραμείνει κλειστό για 4 χρόνια

PARIS, FRANCE - OCTOBER 20 : The Georges Pompidou Center in Paris. The Centre Georges Pompidou and the Quartier de l'Horloge, located in the Beaubourg area of the 4th arrondissement of Paris on October 20, 2015 in Paris, France. (Photo by Frédéric Soltan/Corbis via Getty Images)

Η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Ροσελίν Μπασελό, δήλωσε πως το Κέντρο Πομπιντού θα κλείσει ώστε να ανακαινιστεί σε μία περίοδο από το 2023 και για τέσσερα χρόνια.

Το αγαπημένο Κέντρο Πομπιντού (Centre Pompidou), το οποίο κοσμεί το Παρίσι και βρίσκεται στην “καρδιά του” , είναι ευρέως γνωστό για τα ιδιαίτερα έργα μοντέρνας τέχνης που φιλοξενεί. Η είδηση πως θα κλείσει από το 2023 εώς το 2027, με σκοπό την ανακαίνιση του έφερε ποικίλα συναισθήματα.

Το μουσείο ολοκληρώθηκε και άνοιξε τις μεταμοντέρνες πύλες του το 1977. Η ιδέα πίσω από το αρχιτεκτονικό αυτό εγχείρημα, ανήκει στους Renzo Piano και Richard Rogers. Το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό του μουσείου, είναι μια πρωτοποριακή οπτική αισθητικής με πολύχρωμους σωλήνες, γραμμές ηλεκτρισμού και μια σκάλα με την όψη κάμπιας. Το κίτρινο, το μπλέ, το διάφανο, κάνουν την εμφάνιση τους. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του χώρου, οι εντυπωσιακές κατασκευές που περιέχει το μουσείο αλλά και οι συσκευές για την ομαλή λειτουργία του μουσείου, οι οποίες εξυπηρετούν τους επισκέπτες και τις επισκέπτριες βρίσκονται σε “αποσύνθεση”. Οι ανακατασκευές- ανακαινίσεις, εκτιμάται ότι θα κοστίσουν περίπου 243 εκατομμύρια ευρώ.

Francois Guillot/Agence France-Presse — Getty Images

Παρόλο που το ποσό ακούγεται εξωφρενικά μεγάλο, όπως αναφέρει η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας Ροσελίν Μπασελό, ήταν η πιο οικονομική και λιγότερο χρονοβόρα επιλογή μεταξύ του διπόλου: ανοιχτό μουσείο και ανακαίνιση ή κλειστό μουσείο και ανακαίνιση. Οι υπεύθυνοι του μουσείου ελπίζυν να ανοίξει ξανά τις πόρτες του το 2027, χρονιά που σηματοδοτεί την επέτειο 50 χρόνων ύπαρξής του. Η τελευταία έκθεση που θα φιλοξενήσει το μουσείο πριν κλείσει θα είνα αφιερωμένη σε σχέδια του Πικάσο.

Το μουσείο πλεόν είναι ευρέως αγαπητό με τους επισκέπτες του να αγγίζουν τους 3,2 εκατομμύρια το 2019. Όμως όταν πρωτοάνοιξε, οι αρχιτέκτονες του θεωρούνταν νέοι και ατίθασοι, με την έννοια του επαναστατικού τρόπου ζωής. Έτσι δέχθηκε πολύ κακή κριτική. Μάλιστα όπως αναφέρει ο Renzo Piano, ένας περαστικός όταν κατάλαβε ότι είναι ένας από τους δύο αρχιτέκτονες που το δημιούργησαν, τον χτύπησε με την ομπρέλα του!

Με πληροφορίες από New York Times και Artnet.
Κεντρική φωτογραφία θέματος: Artnet – Getty Images

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ