Η Depo Darm παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο “TimEffect”. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015, στις 20:00μμ και η παρουσίαση θα διαρκέσει μέχρι την Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015.

“TimEffect”

Η ισοπεδωτική δύναμη της “Επιρροής του Χρόνου” δημιουργεί μια αέναη εξελικτική κατάσταση της οποίας μεμονωμένες, ιδιαίτερες στιγμές προσδιορίζουν την ανθρώπινη ιστορία, καθορίζοντας τις εμπειρίες, την νοοτροπία, την ψυχολογία και εν τέλει το μέλλον του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά. Ο Χρόνος επηρεάζει τα πάντα ενώ ο άνθρωπος λειτουργεί ως μάρτυρας αυτών των επιδράσεων; είναι ο απόλυτος ρυθμιστής της ύπαρξης στο σύμπαν: παιδιά γεννιούνται και γερνούν, οι άνθρωποι συμπορεύονται για κοινό σκοπό και στη συνέχεια αποχωρίζονται, κωμοπόλεις μετατρέπονται σε πολυπολιτισμικές μεγαλουπόλεις που στη συνέχεια καταστρέφονται λεηλατούμενες από πολέμους καθορίζοντας την εξελικτική πορεία ολόκληρων χωρών ταυτόχρονα με την αλλεπάλληλη εναλλαγή των συνθηκών διαβίωσης ανάλογα με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση ανά την υφήλιο, ενώ οι φυσικές καταστροφές σαρώνουν την ανθρώπινη φυλή. Στον αντίποδα όλων αυτών, υπάρχουν τα θαύματα στα οποία οδηγούμαστε με βήματα γοργά, μικροί μπροστά στην σαρωτική επιρροή του χρόνου και την εξέλιξη της επιστημονικής προόδου.

Οι επιπτώσεις του χρόνου εντοπίζονται σε κάθε τομέα της ζωής.

Ο Δημήτρης Φραγκάκης στα έργα του είτε πρόκειται για ζωγραφικά, είτε για σχέδια, είτε για ψηφιακές γλυπτικές εκτυπώσεις συλλέγει φαινομενικά τυχαίες στιγμές τις οποίες παρουσιάζει μέσα από ένα συμβολικό υπαινικτικό πρίσμα. Δανειζόμενος πολλές από τις απεικονίσεις του από εφημερίδες, ευτελές περιοδικό τύπο, ανεπιθύμητο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και προσωπική του φωτογραφική συλλογή τείνει να ελαχιστοποιήσει την οπτική επίδραση της ρεαλιστικής εικόνας προς χάριν της αδιάκοπης ψευδαίσθησης του χρόνου και του χώρου. Εστιάζει σε μία φανταστική πανοπλία η οποία θα μπορούσε να αναχθεί σε προστατευτική ασπίδα ενάντια στη αδυσώπητη επίδραση του χρόνου, προσπαθώντας να εκφράσει το μαρτύριο του ανθρώπου να είναι θνητός σε έναν αθάνατο εξελισσόμενο κόσμο προάγοντας την δηκτική και τραγική οπτική της μελλοντικής πραγματικότητας ως μια επισφαλή περιοχή.

Ο Αλέξανδρος Λαμπροβασίλης με το εν εξελίξει έργο του ¨Ελληνικόν¨, το οποίο ολοκληρώθηκε σε χρονικό διάστημα έξι ετών, καταγράφει την εξελικτική πορεία της κατάρρευσης του πρότερου Διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας και την επιβλητική επιρροή του χρόνου όπως έχει αποτυπωθεί σε μία άλλοτε πολυσύχναστη περιοχή. Κατά την επίμονη έρευνά του, ο καλλιτέχνης ακολουθεί το νήμα της συλλoγικής μνήμης, και αποκαλύπτει άλλοτε λαμπρές στιγμές φωτογραφίζοντας τα απομεινάρια της ανθρώπινης δραστηριότητας σε μια περιοχή που συνδέει τα σύμβολα μιας χρονικής περιόδου που έχει φθάσει στο τέλος της. Αυτό το έργο στοχεύει στην αφύπνιση για την αναγκαιότητα και τη σημαντικότητα της διατήρησης επανεισαγωγής στο χρόνο του ιστορικού νήματος και της συλλογικής μνήμης ενός άλλοτε οικείου χώρου στην διαδικασία μετάλλαξης για νέα χρήση.

Ο Κωνσταντίνος Σταματίου με το τρισδιάστατο έργο του σχολιάζει το πολλαπλό φάσμα των επιρροών του χρόνου. Μία εξ αυτών είναι ο αντίκτυπος της οικονομικής αστάθειας στο χρηματιστηριακό περιβάλλον ενισχύοντας το γνωμικό ότι ο φόβος και η ανασφάλεια προκαλούνται από τα εκλαμβανόμενα στοιχεία των παγκόσμιων γεγονότων. Εμπνεόμενος από ένα γράφημα στην εφημερίδα “The New York Times” όπου απεικονίζεται η δυσαναλογία μισθών/ εσόδων/ κερδών πολυεθνικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, συνθέτει τα έργα του χρησιμοποιώντας ένα πλήθος χρωμάτων, σχημάτων και υλικών τα οποία περιλαμβάνουν ακόμα και θραύσματα από την βίαιη διαμαρτυρία του 2009, στην Αθήνα. Ο βασικός του στόχος ήταν να αντιπαραβάλλει τη σημασία της πολυδιάστατης οικονομικής επιρροής στο χρόνο προκειμένου να καθορίσει μία πιo επιδέξια διανοητική κατάσταση και να προχωρήσει.

Καλλιτέχνες: Λαμπροβασίλης Αλέξανδρος, Κωνσταντίνος Σταματίου, Δημήτρης Φραγκάκης