Τη μεγάλη επιτυχία της Θεσσαλονίκης για το 2014, τη ροκ όπερα  “Alexander the Great” του Κωνσταντίνου Αθυρίδη ετοιμάζεται να υποδεχθεί η Αθήνα, με 3 παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28/2 και 1/3 (αίθ. Αλ. Τριάντη, ώρα έναρξης 20.00). Η πολυπρόσωπη και εντυπωσιακή μουσικοθεατρική παραγωγή που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ Γιάννη Βούρου και του συνθέτη της Κωνσταντίνου Αθυρίδη γέμισε ασφυκτικά το Βασιλικό Θέατρο της Θεσσαλονίκης τον περασμένο Οκτώβριο και κέρδισε τις εντυπώσεις. Ο πολυτάλαντος Θοδωρής Βουτσικάκης που ερμηνεύει τον Αριστοτέλη και τον Κοίνο απαντά στις ερωτήσεις μας για τους λόγους της μεγάλης επιτυχίας, τα χαρακτηριστικά της παράστασης αλλά και τα μελλοντικά του μουσικοθεατρικά σχέδια.

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη

Culturenow.gr: Σύντομα θα δούμε και στην Αθήνα, στο Μέγαρο Μουσικής, την πολυσυζητημένη παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε., «Alexander the Great. Rock Opera». Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση και τον δικό σας ρόλο σε αυτή.
Θοδωρής Βουτσικάκης:
Η Rock Opera “Alexander the Great”, είναι ένα έργο σε μουσική του Κωσταντίνου Αθυρίδη που αναφέρεται στο ιστορικό πρόσωπο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πρόκειται για ένα σύγχρονο μουσικοθεατρικό έργο ψυχαγωγικού χαρακτήρα παρά για ένα ιστορικό ντοκουμέντο. Προηγήθηκε βέβαια πληρέστατη ιστορική μελέτη από ομάδα ειδικών και την Alexandra Charanis που υπογράφει το libretto. Η σκηνοθεσία ανήκει στον καλλιτεχνικό διευθυντή του Κ.Θ.Β.Ε, Γιάννη Βούρο, ενώ συναντιούνται επί σκηνής περισσότεροι από 30 τραγουδιστές, ηθοποιοί και χορευτές! Μουσικά, συνδυάζονται πάρα πολλά ύφη και τεχνικές σε σημείο που να δημιουργείται μία ξεχωριστή και διακριτή ταυτότητα. Δραματουργικά, βλέπουμε τον “Μεγάλο” στρατηλάτη σαν μία ροκ φιγούρα με τα στοιχεία του ατίθασου, της νιότης, του ηγεμόνα, του ευαίσθητου και ταυτόχρονα αλαζόνα. Θα μπορούσαμε να πούμε πως βλέπουμε μία πιο προσωπική χροιά του Αλέξανδρου (Δημήτρης Τικτόπουλος), που διαμορφώνεται και σε σχέση με τους κοντινούς του ανθρώπους. Ο δικός μου ρόλος στην παράσταση είναι διττός. Βασικά ενσαρκώνω τον φιλόσοφο και δάσκαλο του Αλέξανδρου, Αριστοτέλη. Στο δεύτερο μέρος, έχοντας πια προχωρήσει η ροή της ιστορίας, εμφανίζομαι ως Κοίνος, ο αξιωματικός του Αλέξανδρου που ζητάει την επιστροφή στην πατρίδα μετά από τις ταλαιπωρίες της εκστρατείας.

Cul.N.: Περιμένατε ότι η παράσταση θα γνώριζε τόσο μεγάλη επιτυχία; Πείτε μας για την πορεία της στη Θεσσαλονίκη και την ανταπόκριση του κοινού.
Θ.Β.:
Σίγουρα ελπίζαμε στην επιτυχία της παράστασης, χωρίς όμως να είμαστε και σίγουροι. Στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκαν 9 sold out παραστάσεις στο Βασιλικό Θέατρο και αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα, κάνοντας μας να πιστέψουμε ακόμα περισσότερο στην μετέπειτα πορεία του έργου. Νομίζω πως ο κόσμος εντυπωσιάστηκε, συν τοις άλλοις, και με το μέγεθος της παραγωγής, σε μία εποχή όπου όλα συρρικνώνονται και ελαχιστοποιούνται στο όνομα της κρίσης.

Cul.N.: Μετά την Αθήνα, διαβάζουμε, πως η παράσταση θα ακολουθήσει παγκόσμια περιοδεία. Έχουν οριστεί ήδη κάποιοι σταθμοί εκτός Ελλάδος και αν ναι, θα θέλατε να μας πείτε ποιοι είναι αυτοί;
Θ.Β.:
Ένα από τα μεγάλα οράματα που δημιούργησε ο “Αλέξανδρος” είναι αυτό της παγκόσμιας περιοδείας. Ένα έργο σύγχρονο, στην αγγλική γλώσσα, και με τόσο διαχρονικό θέμα, σίγουρα μπορεί να το υλοποιήσει. Απομένουν αυτό που λέμε τα “ψιλά γράμματα” για να πραγματοποιηθεί. Γνωρίζουμε τους πιθανούς προορισμούς αλλά μέχρι να γίνει επίσημη ανακοίνωση δεν μας επιτρέπονται οι “διαρροές”! (γέλια)

Cul.N.: Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της παράστασης που πιστεύετε πως την κάνουν τόσο δημοφιλή και αγαπητή στο ευρύ κοινό;
Θ.Β.: Νομίζω πως η συγκεκριμένη παράσταση βγάζει μία μεγάλη δυναμική λόγω του “νέου αίματος”. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι νέοι άνθρωποι, με όρεξη, μεράκι και πολλές αντοχές! (γέλια) Σοβαρά πάντως, η διάθεση αυτή περνάει σίγουρα στο κοινό και είναι σημαντικό. Σαν έργο, όπως προανέφερα, συνδυάζει πολλά μουσικά ακούσματα, αφορά ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα πρόσωπα της παγκόσμιας ιστορίας και είναι ψυχαγωγικό. Σε συνδυασμό με την αξιοπιστία και την τεχνογνωσία του Κρατικού Θεάτρου συμπληρώνεται κατά τη γνώμη μου το απαραίτητο παζλ για να αγαπήσει ο κόσμος μία παραγωγή και να την στηρίξει.

Cul.N.: Πόσο δύσκολο είναι μία παράσταση που πραγματεύεται ένα εθνικό θέμα ή μια προσωπικότητα όπως του Μ. Αλέξανδρου να αποφύγει τους εθνικιστικούς τόνους και να αναδείξει το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα; Πιστεύετε πως η συγκεκριμένη παράσταση το πετυχαίνει και αν ναι, ποια είναι τα δυνατά της σημεία που συντελούν σε αυτό;
Θ.Β.:
Στην αρχή, στο άκουσμα και μόνο ότι η ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου γίνεται Rock Opera, θα ήταν μάλλον αρκετοί αυτοί που θεώρησαν ότι πρόκειται για έναν “Ύμνο”. Δεν νομίζω όμως πως αυτή η εντύπωση καλλιεργήθηκε, πόσο μάλλον να επικράτησε, στην πορεία όπου έγιναν σαφείς οι καταβολές και οι προθέσεις του έργου. Δεν θεωρώ πως υπάρχει το παραμικρό εθνικιστικό στοιχείο, καθώς επαναλαμβάνω πρόκειται για ένα δημιούργημα ψυχαγωγίας και δεν διεκδικεί το αναντίρρητο ενός ιστορικού ντοκουμέντου. Απλά οι δημιουργοί του σεβάστηκαν το βάρος και την ευθύνη της ιστορίας, δίχως να την παραποιήσουν στο παραμικρό. Η μουσική του Αθυρίδη και η σκηνοθετική ματιά του Βούρου νομίζω τονίζουν την καλλιτεχνική υφή της παράστασης.

Cul.N.: Τι κρατάτε από την προσωπικότητα του Αριστοτέλη και ποιους άλλους ρόλους (είτε ιστορικών είτε «δραματικών» προσώπων) θα θέλατε να ερμηνεύσετε στο μέλλον;
Θ.Β.:
Φιλόσοφος, δημιουργός της λογικής και ο σημαντικότερος από τους διαλεκτικούς της αρχαιότητας, ο Αριστοτέλης είναι ένα πρόσωπο που μπορεί κανείς να μελετάει για χρόνια και να εντοπίζει συνέχεια καινούργια στοιχεία ιστορικά, αλλά γιατί όχι και δραματουργικά. Αυτό που εγώ κράτησα πάνω από όλα είναι η πίστη ότι η γνώση αποκτάται κυρίως από την εμπειρία και την αντίληψη.

Έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στα musicals που έχουν καθαρόαιμους και απαιτητικούς τραγουδιστικά ρόλους με έντονα τα στοιχεία της λυρικότητας και της δραματικότητας. Αγαπημένα μου είναι τα “LES MIS” και “PHANTOM OF THE OPERA” και θα ήθελα να ερμηνεύσω τους ρόλους των Mario, Jean Valjean, Raul και Phantom.

Cul.N.: Επόμενα, προγραμματισμένα, καλλιτεχνικά σχέδια υπάρχουν; Αν ναι, θα θέλατε να τα μοιραστείτε μαζί μας;
Θ.Β.:
Συνεχίζω τις εμφανίσεις μου που αφορούν την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά, “Αισθηματική ηλικία”, μαζί με τον συνθέτη Δημήτρη Μαραμή. Ετοιμάζουμε μάλιστα και 2-3 συγκρατημένες αλλά πολύ σημαντικές συναυλίες στο εξωτερικό. Επίσης, τον Μάιο ετοιμάζω μία συνεργασία με την αγαπημένη μου Λίνα Νικολακοπούλου, για την οποία όμως θα πούμε περισσότερα σύντομα.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28 Φεβρουαρίου και 1 Μαρτίου 2015.