Θέατρο Στοά: Θεατρική περίοδος 2013-2014

Με δύο, ιδιαίτερα απαιτητικές παραγωγές, που θα παρουσιαστούν σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, θα καλύψει την επόμενη θεατρική περίοδο 2013-2014 το θέατρο ΣΤΟΑ, διανύοντας την 43η του χρονιά.

Με δύο, ιδιαίτερα απαιτητικές παραγωγές, που θα παρουσιαστούν σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, θα καλύψει την επόμενη θεατρική περίοδο 2013-2014 το θέατρο ΣΤΟΑ, διανύοντας την 43η του χρονιά.

Σ’ αυτές θα προστεθεί και μια μικρή επανάληψη, σε περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, της περσινής επιτυχίας των τριών μονολόγων από την Λ. Πρωτοψάλτη, τον Θαν. Παπαγεωργίου και την Εύα Καμινάρη, που παρουσιαστήκανε με το γενικό τίτλο ‘Με όλο μου το είναι’.

Και οι δύο καινούργιες παραγωγές έχουν ιδιαίτερη σημασία για το ιστορικό θέατρο, αφού αφορούν σε έργα ή συνεργασίες που ανήκουν στην πρώτη δεκαετία της λειτουργίας του, τότε που το Θέατρο ΣΤΟΑ καθιερωνότανε σαν μια σημαντική θεατρική μονάδα του θεατρικού χώρου.

Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά έργα, τόσο θεματολογικά, όσο και υφολογικά, αφού το ένα ανήκει αυστηρά στο στρατευμένο θέατρο και το άλλο σε ένα είδος θεάτρου που δεν έχει ακόμη αποκτήσει ονομασία, αφού βασικά στηρίζεται στη λογική και το χιούμορ του κόμικ, γραμμένο από έναν εκπρόσωπο του είδους που θεωρείται ο σπουδαιότερος της εποχής μας.

Πρόκειται για τα έργα

‘ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ’ του μεγάλου Έλληνα κομίστα Αρκά.

‘ΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΙΑΧΤΡΟ ΤΗΣ ΛΟΥΣΙΤΑΝΙΑΣ’ του Πέτερ Βάις

Τα ‘ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ’ του Αρκά, είναι η ολοκλήρωση του πρώτου του έργου, ‘Εχθροί εξ αίματος’, που τώρα απέκτησε και δεύτερη πράξη, τον ‘Βιολογικό μετανάστη’, παρακολουθώντας τη μεταμόσχευση του δεξιού νεφρού και τις περιπέτειές του στον καινούργιο του οργανισμό!…

Το ανέβασμα έργου του Αρκά από  τη ΣΤΟΑ, έχει ιδιαίτερη σημασία για μας, αφού ανανεώνει μια παλιά συνεργασία που ξεκίνησε από τότε που κάναμε τα πρώτα μας βήματα. Τότε, ο τωρινός συγγραφέας, δεν είχε ακόμη ασχοληθεί ούτε με τη συγγραφή θεατρικών κειμένων, ούτε με τα κόμικς. Από το 1977 μέχρι το 1980, επί τέσσερις συνεχόμενες θεατρικές περιόδους, ο Αρκάς είχε την εικαστική ευθύνη για τα έργα που παρουσιάσαμε τότε, προκαλώντας τον γενικό θαυμασμό για την ευρηματικότητα και τη φαντασία του. Τώρα θα ξανασυναντηθούμε στην ίδια σκηνή, αλλά αυτή τη φορά ερμηνεύοντας δικό του έργο.

Στα ‘ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ’ κάποια μέλη του ανθρώπινου οργανισμού προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της επιβίωσής τους, μετά από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Ενώ ο ασθενής βρίσκεται σε καταστολή, αυτά συναντιόνται για να ενημερώσουν το ένα το άλλο για την πορεία της κατάστασής του και φυσικά του μέλλοντός τους. Οι συγκρούσεις τους δεν διαφέρουν από τις κλασικές ανθρώπινες συγκρούσεις, αφού όλα τα όργανα θεωρούν τον εαυτό τους απαραίτητο και μοναδικό για τον οργανισμό και δεν ξεχνούν την ιδιαιτερότητα που έχει το καθένα, χωρίς την οποία αυτός δεν θα λειτουργούσε. Όμως, στην δεύτερη πράξη, ο οργανισμός έχει να αντιμετωπίσει μια απρόσμενη παρουσία, αφού το αριστερό νεφρό τώρα είναι μεταμοσχευμένο και φυσικά είναι ένας ‘ξένος’. Κάποια όργανα δεν θέλουν καθόλου τον αλλοδαπό, ενώ κάποια άλλα, αισθάνονται ότι με την παρουσία του και τις υπηρεσίες που θα προσφέρει, εξασφαλίζουν ένα μεγαλύτερο προσδόκιμο.

Το ‘ΣΚΙΑΧΤΡΟ’, που δεν έχει ξαναπαιχτεί ποτέ από άλλο θέατρο, παρουσιάστηκε μέσα στη δικτατορία, το 1973, παίρνοντας πολύ δύσκολα άδεια από τη λογοκρισία, η οποία είχε απαγορέψει περί τους 50 στίχους, κάτι που είχε κάνει τον Πέτερ Βάιςς να αρνηθεί, κατ’ αρχήν, να δώσει τη συγκατάθεσή του για το ανέβασμα του έργου του. Ήταν το έργο που εκείνη την εποχή υπήρξε η πολιτική αναφορά των φοιτητών που πλημμύριζαν την ΣΤΟΑ για να εκδηλωθούν εναντίον της χούντας. Ήταν το έργο που παιζότανε στη ΣΤΟΑ την ημέρα των γεγονότων του Πολυτεχνείου και που ανάγκασε την Ασφάλεια να κλείσει τότε τη ΣΤΟΑ για έναν μήνα.

Το θέμα του, μπορεί να επικεντρώνεται στην αποικιοκρατική πολιτική της Πορτογαλίας στη Μοζαμβίκη και την Αγγόλα, αλλά σαφώς αναφέρεται έμμεσα σε κάθε μορφή κατοχής, στρατιωτικής επέμβασης ή οικονομικής κατάκτησης και εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων και των φυσικών πόρων μιας χώρας από μία ιμπεριαλιστική δύναμη, δηλαδή πολύ γνώριμες καταστάσεις για τη χώρα μας, γι’ αυτό και η επιλογή του για τη φετινή χρονιά.

Το ανέβασμα των δύο έργων έχει προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο ο Αρκάς και για τον Δεκέμβριο ο Βάϊς, ενώ οι μονόλογοι θα παίζονται σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, κάθε Τρίτη και Τετάρτη, μόνο για λίγες εβδομάδες στην αρχή της περιόδου.

Στα δύο έργα, εκτός από τη Λήδα Πρωτοψάλτη και τον Θανάση Παπαγεωργίου, θα πάρουν μέρος οι βασικοί συνεργάτες της Στοάς Εύα Καμινάρη, Ευδοκία Σουβατζή και Κοραλία Τσόγκα και τέσσερις νέοι ηθοποιοί, οι Λεονάρδος Μπατής, Χριστίνα Πλατανιώτη, Γιώργος Πέππας και Θόδωρος Τουμπάνος.

Επισυνάπτονται δύο από τις φιγούρες του Αρκά που θα εμφανιστούν στο καινούργιο του έργο και μία φωτογραφία του ‘Σκιάχτρου’ από την ιστορική παράσταση  του Νοέμβρη του 1973 (διακρίνονται οι ηθοποιοί  Αλέκος Κούρος, Έλια Ακρίβου, Ισμήνη Μιχαηλίδου και Ηλίας Ασπρούδης).

ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΑ

43η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2013-2014

 

• ΑΡΚΑΣ “ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ”

 

• ΠΕΤΕΡ ΒΑΪΣ “ΤΟ ΣΚΙΑΧΤΡΟ”

 

• ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗΣ-ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ/ΚΟΝΔΥΛΗ  

“ΜΕ ΟΛΟ ΜΟΥ ΤΟ ΕΙΝΑΙ” επανάληψη

 

 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ