The Danish Girl, του Τομ Χούπερ

Η UIP Greece παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 28 Ιανουαρίου 2016 την ταινία The Danish Girl του Τομ Χούπερ με τους Έντι Ρέντμεϊν και Αλίσια Βικάντερ.

Η UIP Greece παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 28 Ιανουαρίου 2016 την ταινία The Danish Girl του Τομ Χούπερ με τους Έντι Ρέντμεϊν και Αλίσια Βικάντερ.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Ο νέος ρόλος-πρόκληση που καλείται να απογειώσει, όπως μόνο ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός Έντι Ρέντμεϊν ξέρει και μπορεί, είναι εκείνος της διεμφυλικής ζωγράφου Λίλι Έλμπε που πέθανε μετά από αποτυχημένη εγχείρηση μεταμόσχευσης μήτρας. Τη σκηνοθεσία του, πιθανότατα, Οσκαρικά υποψήφιου DANISH GIRL υπογράφει ο «ζωγράφος» της μεγάλης οθόνης Τομ Χούπερ (Les Miserables-Οι Άθλιοι, King’s Speech- Ο Λόγος του Βασιλιά).

Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Ντέιβιντ Έμπερσχοφ που αφηγείται μια εκδοχή της ιστορίας του Άιναρ Βέγκενερ (γνωστού ως Λίλι Έλμπε) την περίοδο που αποφάσισε να κάνει εγχείρηση επαναπροσδιορισμού φύλου, σοκάροντας τους ανθρώπους της εποχής. Ως Άιναρ ήταν παντρεμένος με τη ζωγράφο Γκέρντα Βέγκενερ (Αλίσια Βικάντερ) που στα έργα της τον συμπεριλάμβανε, αρχικά, ως μυστήρια, μελαχρινή κοπέλα με όμορφα πόδια. Έτσι ανακάλυψε τα θέματα σεξουαλικής ταυτότητας που είχε, αποφασίζοντας να προχωρήσει σε εγχείρηση αλλαγής φύλου και να αυτοπραγματωθεί.

Διάρκεια: 119’

Πρωταγωνιστούν

Έντι Ρέντμεϊν, Αλίσια Βικάντερ.

Σκηνοθεσία

Τομ Χούπερ

4 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΟΣΚΑΡ

Μεταξύ αυτών

Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ-ΕΝΤΙ ΡΕΝΤΜΕΪΝ

Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ-ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

INFO

Πρόκειται για την απίστευτη, αληθινή ιστορία αγάπης μεταξύ της Λίλι Έλμπε και της Γκέρντα Βέγκενερ. Μια ανιδιοτελής αγάπη γεμάτη γενναιοδωρία και συμπόνια που σπάνια βρίσκει κανείς. Το 1926, στην Κοπεγχάγη, ο Άιναρ Βέγκενερ, είναι γνωστός ζωγράφος. Η σύζυγός του, Γκέρντα, είναι επίσης ζωγράφος, λιγότερο αναγνωρισμένη, αλλά με σταθερό μοτίβο της τα πορτραίτα επιφανών πολιτών. Ο  δυνατός και γεμάτος αγάπη γάμος τους αρχίζει να ταράζεται όταν η Γκέρντα ζητά από τον Άιναρ να υποκαταστήσει μια γυναίκα – μοντέλο για έναν από τους πίνακές της. Η εμπειρία αυτή μεταμορφώνει τον Άιναρ, καθώς συνειδητοποιεί πως η Λίλι είναι ο πραγματικός του εαυτός κι αποφασίζει να αρχίσει να ζει ως γυναίκα. Η Γκέρντα χαίρεται που αποκτά μια νέα μούσα, αλλά το ζευγάρι, σύντομα, έρχεται αντιμέτωπο με την κοινωνική κατακραυγή. Έτσι, αρχίζουν μια νέα, από κοινού ζωή στο Παρίσι, όπου καθένας τους αυτοπραγματώνεται, με την Λίλι να είναι η πρωτοπόρος διεμφυλική που έκανε εγχείρηση αλλαγής φύλου.

Το ομώνυμο βιβλίο του Ντέιβιντ Έμπερσχοφ εκδόθηκε το 2000 κι έκτοτε έχει λάβει αρκετές διακρίσεις, ενώ έχει μεταφραστεί σε 20 γλώσσες. Ο παραγωγός Gail Mutrux, ήδη από το 2000, είχε αποφασίσει να μεταφέρει τη συγκλονιστική ιστορία της Λίλι Έλμπε στη μεγάλη οθόνη.

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Τομ Χούπερ επισημαίνει «Διάβασα το σενάριο το 2008, ενώ γύριζα την ταινία Ο Λόγος του Βασιλιά. Ήταν το καλύτερο σενάριο που είχα, ποτέ, διαβάσει. Δάκρυσα τρεις φορές και δεν είμαι συναισθηματικός τύπος.  Από τότε ήθελα να κάνω αυτήν την ταινία. Η ταινία αυτή μου θυμίζει την ταινία Ο Λόγος Του Βασιλιά, καθώς κι εδώ πραγματευόμαστε τα εμπόδια που υπάρχουν στην αυτοπραγμάτωσή μας και στον τρόπο με τα οποία οι ήρωες τα υπερνικούν.» Και συνεχίζει «Από την αρχή ήθελα τον Έντι για το ρόλο. Τότε μόλις είχαμε γυρίσει την ταινία Elizabeth I. Όταν γυρίζαμε, λοιπόν, την ταινία Les Miserables έδωσα στον Έντι το σενάριο, ενθουσιάστηκε και δεσμεύτηκε πως αν γυριστεί ποτέ ταινία θα είναι ο πρωταγωνιστής μου.»

Σχολιάζει ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός Έντι Ρέντμεϊν «Πρόκειται για μια ιστορία αυθεντικότητας, ταυτότητας και θάρρους, μα πάνω απ’ όλα μια ιστορία αγάπης. Για ένα γάμο που μεταμορφώνεται. Για τα εμπόδια της ζωής που, ως ντουέτο, η Λίλι και η Γκέρντα, καλούνται να υπερπηδήσουν. Και το τρομακτικό είναι πως, 100 χρόνια μετά την εποχή της Λίλι, το κίνημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν έχει αλλάξει πολύ… Η Λίλι ήταν μια πολύπλοκη προσωπικότητα. Ήλπιζα να καταφέρω να καταδυθώ στον κόσμο της και να κατανοήσω τη δική της οπτική. Ανάμεσα στους Πολέμους υπάρχουν περίοδοι όπου και πάλι ο εφησυχασμός, σε προσωπικό επίπεδο, δεν είναι δυνατός. Έχοντας δει τόσο θάνατο και συνειδητοποιώντας πόσο σύντομη είναι η ζωή κατανοείς πως έχεις μια και μοναδική ευκαιρία να ζήσεις. Το θέμα είναι να επιλέξεις το σωστό τρόπο που θες να τη ζήσεις. Με αυθεντικότητα ή στη σκιά; Δουλεύοντας το ρόλο έπρεπε να απελευθερωθώ τελείως και σωματικά και ψυχολογικά ώστε να κατανοήσω πως το φύλο και η σεξουαλικότητα δεν είναι πάντα ταυτόσημα. Ελπίζω να το κατάφερα.»

Η τάχιστα ανερχόμενη Αλίσια Βικάντερ ενσαρκώνει τη Γκέρντα: «Η Γκέρντα και η Λίλι ξεκινάμε σαν ομάδα, αλλά στην πορεία, η Γκέρντα  νιώθει πως παραγκωνίζεται. Τότε συνειδητοποιεί πως η σχέση τους θα άλλαζε και πως θα έπρεπε να αφήσει τη Λίλι να ζήσει όπως πραγματικά ένιωθε. Δεδομένου πως την αγαπούσε απεριόριστα την εμψύχωσε και την ενθάρρυνε να προχωρήσει, ούσα δίπλα της σε όλη τη διαδρομή. Ήταν υπέροχη η συνεργασία μου με τον Έντι. Σε κάθε σκηνή τον παρακολουθούσα και αντιδρούσα σε ό,τι εκείνος μου εξέπεμπε.»

Οι δύο ηθοποιοί, αδαείς τεχνικά με τη ζωγραφική, έκαναν εντατικά μαθήματα ζωγραφικής προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ρόλου.

Η αλλαγή ξεκινάει από έξω, από την κίνηση αλλά πηγάζει από μέσα… Μετά από πολλές συζητήσεις με διεμφυλικούς, ο Έντι ξεκίνησε να δουλεύει την πορεία της Λίλι προς την αποδοχή του φύλου στο οποίο ανήκε και με το οποίο δεν είχε γεννηθεί. Έτσι στην αρχή, έστω και υπαινικτικά, έπρεπε να καταφανεί πως η Λίλι ήταν πάντα εκεί, απλά ζούσε καταπιεσμένη από τον Άιναρ. Δεν πρόκειται για νέα ταυτότητα, αλλά για την αποδοχή της αληθινής ταυτότητας της Λίλι. Και σε αυτό το δύσκολο ταξίδι σταθερός και πιστός συνοδοιπόρος της Λίλι, η Γκέρντα, που μπορεί να έχανε τον έρωτα της ζωής της, αλλά έβλεπε τον άνθρωπο που αγαπά να ολοκληρώνεται. Μπορεί η επέμβαση να ήταν (όπως και αποδείχτηκε πως ήταν) πολύ επικίνδυνη –προηγήθηκε της εποχής των αντιβιοτικών και της πενικιλίνης- , αλλά και το να ζει μια ζωή που δεν ήταν αληθινή ήταν εξίσου οδυνηρό για την Λίλι όσο και ο θάνατος.

Γυρίσματα έγιναν στην Κοπεγχάγη (μια πολύ όμορφη και καλοδιατηρημένη πόλη που προσέφερε ιδανικές τοποθεσίες για γυρίσματα που να αποπνέουν την εποχή, όπως, μεταξύ άλλων, το παλιό λιμάνι και τη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών, όπου το ζευγάρι είχε, όντως, σπουδάσει) καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο (Elstree Studios όπου ζωντάνεψε, για παράδειγμα, το διαμέρισμα του ζευγαριού στο Παρίσι) και τις Βρυξέλλες.

Η ταινία αποτελεί μια προσπάθεια απόδοσης φόρου τιμής τόσο στην Λίλι όσο και σε όλους τους γενναίους ανθρώπους που επιλέγουν, και σήμερα, να διορθώσουν το λάθος της φύσης και να ταυτίσουν την εμφανισιακή τους ταυτότητα με την ψυχική. Πρόκειται για μια μεγάλη απόφαση που εμπεριέχει, και σήμερα, πολλούς κινδύνους, ακόμα και θάνατο.

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

TOM XOYΠΕΡ

•Γεννήθηκε το 1972 στο Λονδίνο.

•Η μίνι σειρά που σκηνοθέτησε John Adams, απέσπασε 4 Χρυσές Σφαίρες και 13 Emmy- τα περισσότερα Emmy που πήρε ποτέ ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα την ίδια χρονιά στην ιστορία της αμερικανικής τηλεόρασης.

•Κέρδισε Όσκαρ σκηνοθεσίας για την ταινία The King’s Speech.

Παλαιότερες ταινίες: The Damned United, Red Dust, The King’s Speech, Les Miserables.

ΤΟ ΚΑΣΤ

ΕΝΤΙ ΡΕΝΤΜΕΪΝ

•Γεννήθηκε το 1982 στο Λονδίνο.

•Τον πρωτοείδαμε στην τηλεοπτική σειρά The Pillars of the Earth.

•Τον θυμόμαστε από την ταινία My Week With Marilyn, αλλά και από την ερμηνεία του στην ταινία Les Miserables.

•Κέρδισε Τόνι για την ερμηνεία του στην παράσταση Red.

•Κέρδισε Όσκαρ α’ αντρικού ρόλου και Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του στην ταινία The Theory of Everything-Η Θεωρία των Πάντων.

Παλαιότερες ταινίες: Like Minds, The Good Shepherd, Savage Grace, Elizabeth: The Golden Age, The Other Boleyn Girl, Powder Blue, Glorious 39, Black Death, Hick, My Week with Marilyn, Les Miserables, The Theory of Everything.

ΑΛΙΣΙΑ ΒΙΚΑΝΤΕΡ

•Γεννήθηκε το 1988 στη Σουηδία.

•Μετά από αρκετές σκανδιναβικές ταινίες, την πρωτοείδαμε στην ταινία A Royal Affair.

Παλαιότερες ταινίες: A Royal Affair, Anna Karenina, The Fifth Estate, Testament of Youth, Son of a Gun, Seventh Son, The Man from U.N.C.L.E.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ