Terrain vague – Μεταβατικά Τοπία: Ομαδική έκθεση στο χώρο τέχνης Luminous Eye

Ο Επιμελητής Πάρης Καπράλος σε συνεργασία με εικαστικούς καλλιτέχνες σας προσκαλούν να επισκεφθείτε την έκθεση “Terrain vague – Μεταβατικά Τοπία”, μια εικαστική ματιά στην αλληλεπίδραση του αστικού χώρου με τη κοινωνία.

Η έκθεση “Terrain vague – Μεταβατικά Τοπία” λαμβάνει χώρα σε φυσική μορφή στην Αθήνα 17-26 Μαρτίου 2023 στο χώρο τέχνης Luminous Eye, και παράλληλα από τη δεύτερη ημέρα μετά το άνοιγμα της και διαδικτυακά, σε συνεργασία με την ARTgrID.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα διεξαχθούν τη πρώτη μέρα, Παρασκευή 17 Μαρτίου ώρες 18:00 – 22:00. Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, κολλάζ, εικαστική φωτογραφία και ψηφιακή τέχνη σε έντυπη μορφή.

Στο επιμελητικό σημείωμα, ο κ. Καπράλος σημειώνει μεταξύ άλλων: “Ως Μεταβατικά Τοπία ορίζονται στην αρχιτεκτονική και το design πόλεων οι παραστάσεις που γεννιούνται σε όσους μετακινούνται στη πόλη, στο πλαίσιο καθημερινών διαδρομών, περιπλάνησης, ή διέλευσης. Ο άνθρωπος της πόλης μετακινείται καθημερινά, είτε για να μεταβεί από τον τόπο διαμονής του στον τόπο εργασίας, είτε για δεκάδες άλλους λόγους, χωρίς αυτό να αποτελεί γεγονός, παρά μια αναπόφευκτη διεργασία. Το τοπίο της πόλης συχνά θεωρείται στερούμενο ενδιαφέροντος από όσους το διατρέχουν καθημερινά με σκοπό να φτάσουν στο προορισμο τους.. Ο Ισπανός αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Manuel de Solà-Morales i Rubió εφηύρε τον όρο terrain vague για να περιγράψει τα αδιάφορα μεταβατικά τοπία. Έγραφε πως αυτά τα μέρη υπάρχουν εκτός του αποτελεσματικού κυκλώματος της πόλης. Με λίγα λόγια, είναι ξένες προς το αστικό σύστημα, διανοητικά “εκτός” του φυσικού εσωτερικού της πόλης, αρνητικές εικόνες. Ολοένα και συχνότερα εικαστικοί καλλιτέχνες διερευνούν με τα έργα τους την εντύπωση/επίδραση αυτής της πτυχής του αστικού τοπίου. Ο αντίκτυπος της εννοιολογικής τέχνης και το αφήγημα μιας πολιτισμικής απαισιοδοξίας -επίγονος μιας φιλοσοφικής ενατένισης του Δυτικού κόσμου τις τελευταίες δεκαετίες που ανέσυρε ο μεταμοντέρνος λόγος, προκάλεσαν μια ανάλογη μετατόπιση στη τοπιογραφία. Παράλληλα, κοινωνιολογικές θεωρήσεις υποστηρίζουν ότι η αισθητική απόλαυση ενός τοπίου συνδέεται ευθέως με τους όρους διασφάλισης της επιβίωση μας μέσα σ’ αυτό. Η “habitat theory” για την οποία θεωρητικολόγησε ο Βρετανός γεωγράφος Jay Appleton, προσπαθεί να συνδέσει την αισθητική ευχαρίστηση στη βίωση του τοπίου με τις κατάλληλες περιβαλλοντικές συνθήκες για την βιολογική μας επιβίωση μέσα σε αυτό. Μια δεύτερη υπόθεσή του, η “prospect-refuge theory” ανοίγει τον δρόμο στην ανάλυση των τοπίων σε σχέση με την στρατηγική αποτίμηση τους ως πιθανώς κατοικίσιμα περιβάλλοντα”.

Συμμετέχουν οι εικαστικοί καλλιτέχνες: Ελένη Τσοτσορού, Παναγιώτης Παπανικολάου, Μαρία Δημητράτου, Παρασκευάς Παπαδόπουλος, Άρης Κυρατζόγλου, Νίκος Μίχος, Δημήτρης Βογιαζόγλου, Αλέξιος Τσίτουρας, Κωνσταντίνος Μηνάς, Δημήτριος Πατεράκης, Έλενα Αρσενίδου, Κλεονίκη Γ. Μυστεγνιώτη, Βασιλική Μπαλτζή, Χάρης Κακαρούχας, Foti kllogjeri, Μάγδα Δημούδη, Γωγώ Πιτσόκου, Μανώλης Μπίτζος, Εύη Καραγιαννίδη, Κώστας Γαρύφαλλος, Κάθριν Τσιριγκούλη, Ιφιγένεια Καστανά, Ιωάννης Τσαγανός, Βασίλης Γεροντάκος, Δημήτρης Κυριάκος, Ευθυμία Ελένη Κουρτίδου, Άννα Γκιώτη, Σοφία Φουντουλάκη, Γεωργία Γεωργοπούλου, Αντώνης Τσούλος, Ελένη Παρίδη, Φωτεινή Φαρμασώνη, Χρήστος Βιδούρας, Katalin Boros-Olah, Βασιλική Δευτεραίου, Θάνος Καραπούλιος, Λίνα Πετριανίδη.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Βασιλική Μπαλτζή

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ