Syn-opsis: έκθεση του Κωστή Αντωνιάδη στον Πύργο Μπαζαίου

Κάθε καλοκαίρι στον Πύργο Μπαζαίου, αναστηλωμένο μνημείο του 17ου αιώνα στην ενδοχώρα της Νάξου, οργανώνεται μια διαφορετική έκθεση τέχνης. Εφέτος ο Κωστής Αντωνιάδης, αναγνωρισμένος φωτογράφος και θεωρητικός της φωτογραφίας με μακρά και πολυσχειδή πορεία, μας προσκαλεί να γνωρίσουμε μέσα από επιλεγμένες φωτογραφίες, αντιπροσωπευτικές θεματικές ενότητες του έργου του.

Κάθε καλοκαίρι στον Πύργο Μπαζαίου, αναστηλωμένο μνημείο του 17ου αιώνα στην ενδοχώρα της Νάξου, οργανώνεται μια διαφορετική έκθεση τέχνης. Εφέτος ο Κωστής Αντωνιάδης, αναγνωρισμένος φωτογράφος και θεωρητικός της φωτογραφίας με μακρά και πολυσχειδή πορεία, μας προσκαλεί να γνωρίσουμε μέσα από επιλεγμένες φωτογραφίες, αντιπροσωπευτικές θεματικές ενότητες του έργου του.

Syn-opsis ο τίτλος της έκθεσης, παραπέμπει στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του Κωστή Αντωνιάδη το 2013 στο Μουσείο Μπενάκη, στην Αθήνα. Παρόλο που η κλίμακα του Πύργου Μπαζαίου επιτάσσει  την παρουσίαση σε συνοπτική μορφή, η ατμόσφαιρα του χώρου δίνει νέα δυναμική στις όψεις, ανθρώπινες ή ανεικονικές, όπως τις αποκαλύπτει το  ευρηματικό βλέμμα του φωτογράφου.

Πρόσωπα και πεποιημένα περιβάλλοντα, αλλά και μια αναπάντεχη οπτική σε τοπία της Νάξου επεξεργασμένα με τη τεχνική day for night, εικόνες δηλαδή σε φως ημέρας με μπλε φίλτρο. Μια επινόηση  που αξιοποιήθηκε στο σινεμά με σκοπό να επηρεάσει την αισθητική αντίληψη του θεατή, θα κινητοποιήσει την επιθυμία του επισκέπτη για περιπετειώδη περιήγηση στο νησί με διάθεση κινηματογραφική, όπως σε ένα road movie.

Θραύσματα εικόνων της πόλης, εικονικές προτομές ηρώων, τοπία που μοιάζουν με άλλα τοπία, μυστικές συλλογές, διερευνούν τη σχέση της φωτογραφίας με τη μνήμη, την πραγματικότητα και το φανταστικό. Ο Κωστής Αντωνιάδης προσκαλεί ετερόκλητα στοιχεία και μορφές σε νέες συνάφειες, επιβεβαιώνοντας ότι κάθε εικόνα σχεδόν αποτελεί τον τελευταίο απόγονο μιας γενιάς εικόνων. Κοιτάζοντάς την, υποστηρίζει, βλέπουμε την «τελευταία πάντοτε επίστρωση, μια επιδερμίδα που ανάμεσα από τους πόρους της και τις ρωγμές της μπορούμε να διακρίνουμε την ανατομία του σώματος των εικόνων». Από την αρχή άλλωστε το έργο του συνόδευε η προειδοποίηση (ή ομολογία) πως «οποιαδήποτε ομοιότητα με την πραγματικότητα ή άλλες εικόνες είναι αναπόφευκτη».

Η έκθεση εντάσσεται στο πολιτιστικό πρόγραμμα του 14ου Φεστιβάλ Νάξου.  

Επιμέλεια: Κωστής Αντωνιάδης
Οργάνωση: Μάριος Βαζαίος
Διοργάνωση: ΑΙΩΝ Πολιτιστικός Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός

Ο Φωτογράφος

O Kωστής Aντωνιάδης γεννήθηκε στην Aθήνα το 1949. Διδάσκει φωτογραφία και κριτική θεωρία στο τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΤΕΙ Αθήνας. Είναι ιδρυτικό μέλος του Φωτογραφικού Κέντρου Αθηνών και από το 1979 έχει οργανώσει και παρουσιάσει πολυάριθμες εκθέσεις φωτογραφίας ελλήνων και ξένων φωτογράφων στην Ελλάδα και σε διεθνή φεστιβάλ στο εξωτερικό. Φωτογραφίες του έχουν παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.

Διετέλεσε διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (2003-2005) και από το 2006 εργάζεται ως ανεξάρτητος επιμελητής εκθέσεων. Θεωρητικά και κριτικά κείμενά του δημοσιεύονται από το 1979 σε εικαστικά και φωτογραφικά περιοδικά. Από το 2012 είναι διευθυντής και επιμελητής της διαδικτυακής φωτογραφικής γκαλερί Ariadne.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ