Η Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν γράφει στον κατάλογο σχετικά με την έκθεση:

Διττά υπερβατική είναι η ενότητα των πρόσφατων έργων του Γκέντση Ρούτση που παρουσιάζονται στην τωρινή ατομική του έκθεση στην genesis gallery με τον ιδιωματικό όσο και εύγλωττο τίτλο: “Συμφωνία”. Στο έπακρον υποβλητική, η εικαστική γραφή του χαρισματικού καλλιτέχνη μαγνητίζει όχι μόνο το βλέμμα αλλά και τον ψυχισμό μας. Και αυτό, γιατί μες από την όποια αποσπασματικά δοσμένη παραστατική εικόνα διαισθανόμαστε άυλα συναισθήματα και ιδιωματικές καταστάσεις, βιωμένες και επεξεργασμένες μες από την “ποιητική” ιδιοσυγκρασία του δημιουργού.

Η ευρηματική “mise en page” καθώς και η ιδιωματική αξιοποίηση της σκίασης και του φωτισμού πέρα από την υποβολή ενός “ιδιόμορφου ρυθμού” ενθαρρύνουν τη φαντασία μας και τον ψυχικό μας κόσμο να λειτουργήσουν συνειρμικά υλοποιώντας και από μιαν υπέρβαση, κάθε φορά. Υπέρβαση που με έναν ομοιοπαθητικό τρόπο ενορχηστρώνει και από μια διαφορετική κατάσταση είτε μέσα στην άμεσα αναγνωρίσιμη εικόνα είτε και πέρα από αυτήν, μες από ανεξάντλητες και ποιητικές σε υφή διεργασίες.

Καθρέπτης και καταγραφέας συναισθημάτων και αντιδράσεων προβάλει αποκλειστικά εδώ, η πλαστικότητα του ευρηματικά και αποσπασματικά δοσμένου σώματος. Προσέγγιση που χάρη στο ταλέντο και το πάθος του καλλιτέχνη για την πρωτότυπη και ποιητική σε εικαστικούς χειρισμούς θεματική του, ενεργοποιεί έναν ιδιαίτερα δυναμικό και πλούσιο σε αποχρώσεις διάλογο με τον θεατή.

Με έναν ομοιοπαθητικά και απόλυτα ποιητικά βιωμένο από τον Γκέντση τρόπο, τα ερεθίσματα του ζωγράφου αφομοιώνονται εξίσου ενστικτωδώς από τον θεατή που σε καμία περίπτωση δεν παραμένει αδιάφορος. Αντίθετα, παρακινείται να ενορχηστρώσει με αφετηρία την εικόνα του καλλιτέχνη, το δικό του όραμα.

-Ντόρα Ηλιοπούλου-Ρογκάν Δρ. Ιστορικός της Τέχνης-Τεχνοκριτικός, Officier des Arts et Lettres

Η Βίλλυ Χαραλαμποπούλου γράφει στον κατάλογο:

Όμορφα και δουλεμένα στην εντέλεια, τα σώματα στα έργα του Γκέντση. Tόσο κοντινά και τόσο απόμακρα. Ούτε να φανερωθούν επιθυμούν, ούτε να κρυφτούν. Οικεία και ξένα την ίδια στιγμή. Σώματα που το καθένα προσπαθεί να πει κάτι. Περιγράφουν ίσως μια κοινή σκοτεινή ιστορία μέσα από πολλές διαφορετικές εκφάνσεις. Σώματα που δεν τολμούν να στρέψουν το κεφάλι, μήπως αποκαλυφθεί η αλήθεια τους, οι πτυχές της προσωπικότητας ή της ζωής τους που αρνούνται να τις δουν κατάματα.

Σώματα δέσμια μιας αλήθειας που πάντα θα τα ακολουθεί και θα ενώνει το παρελθόν με το παρόν με μια αδιόρατη λεπτή κλωστή. Προκαλούν τον θεατή να θυμηθεί τη δική του σκοτεινή ιστορία, η οποία θα λειτουργήσει στη πραγματικότητα ως καθρέφτης, όπως όταν κάποιος κοιτάζει ρεαλιστικά τον εαυτό του γυμνό.

-Βίλλυ Χαραλαμποπούλου, Φιλόλογος Ιταλικής γλώσσας με ειδίκευση στον Πολιτισμό

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Γιώργος Τζάνερης

Γκέντση Ρούτσης

Γεννήθηκε το 1982. Από το 2000 έως το 2005 σπούδασε στο Α’ Εργαστήριο Ζωγραφικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών με καθηγητές τους Δ. Μυταρά και κ. Ζ. Αρβανίτη. Κατά την διάρκεια των σπουδών του διδάχθηκε σκηνογραφία με καθηγητή τον κ. Γ. Ζιάκα και χαρακτική με καθηγητή τον Β. Καζάκο. Το διάστημα 2004-’05 φοίτησε μέσω του προγράμματος Socrates – Erasmus στην Accademia di Belle Arti της Φλωρεντίας με καθηγητή τον κ. R. Dragomirescu.

Το 2016 επελέγη στους είκοσι νικητές του διαγωνισμού από το Μουσείο Φρυσίρα «3ο Βραβείο Ευρωπαϊκής Ζωγραφικής». Από το 2007 συνεργάζεται με το Δήμο Καλλιθέας στην καλλιτεχνική διεύθυνση της Δημοτικής Πινακοθήκης ‘Σοφία Λασκαρίδου’ επιμελούμενος όλες τις εκθέσεις, τις εκδηλώσεις και τις εκδόσεις αυτής. Έχει δημιουργήσει τα σκηνικά και κοστούμια στις παραστάσεις: ‘Περιμένοντας τον Γκοντό’ S. Beckett, Θέατρο της Ημέρας, σκην. Βασίλης Ασλανίδης. ‘La voix humaine’ J. Cocteau, An Art Artistry, σκην. Κ. Κερκύρα. ‘Or not to love’ W. Shakespeare, Beton 7, σκην. Κ. Παπαναστασάτου. ‘Μετά τη σιωπή’ (σύνθεση κειμένων από την θεατρική ομάδα ‘OPA’) Θέατρο Ελπίδας, σκην. Π. Παπαβασιλείου, κ. α. Έχει φιλοτεχνήσει πλήθος αφισών για παραστάσεις και εκθέσεις καθώς και εξώφυλλα βιβλίων.

Ατομικές εκθέσεις:

-2018: ‘Συμφωνία – Symphony’, Gallery Genesis, Αθήνα.
-2014: ‘activity-δραστηριότητα, ζωγραφική και άλλα…’ Γκαλερί Art Πρίσμα, Πειραιάς.

Σημαντικότερες ομαδικές εκθέσεις:

-2018: ‘Παράδοξος ύπνος’, Gallery Genesis Αθήνα.
-2017: ‘3ο Βραβείο Ευρωπαικής Ζωγραφικής’ Μουσείο Φρυσίρα, Αθήνα.(κατ.)
-2016: ‘Ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις’, Γκαλερί Art Πρίσμα, Πειραιάς.
-2014: ‘Αναφορά στον Δομίμικο Θεοτοκόπουλο’, Ένα Γκαλερί, Αθήνα (κατ.)
-2013: ‘Οι εν Καλλιθέα Καλλιτέχνες 3’, Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σ. Λασκαρίδου» (κατ.)
-‘Happy end?’ Γκαλερί Art Πρίσμα

-2011: «2+1 έκθεση εικαστικών», Χώρος ‘atelier’
-2010: ‘Aura arboris’ St. George Lyccabetus επιμέλεια Ντ. Ηλιοπούλου -Ρογκάν
-2009: ‘Αντισταθείτε’ Τεχνόπολις – Γκάζι, Unicef, επιμέλεια Ντ. Ηλιοπούλου -Ρογκάν (κατ.)
-‘Έρως … έρωτες’ Imperial Hotel, Λάρισα, επιμέλεια Ν. Θωμάκου – Art Πρίσμα
-‘Οι γειτονιές του Πειραιά’ Μουσείο Ολυμπιακού, επιμέλεια Ν. Θωμάκου – Art Πρίσμα (κατ.)
-‘Ελληνικά Χρώματα στο εξωτερικό’ κτήριο ΥΠ. ΕΞ (κατ.)
-‘Οι εν Καλλιθέα καλλιτέχνες 2’ Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σ. Λασκαρίδου» (κατ.)

-2008: ‘Καλή Τέχνη’ Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σ. Λασκαρίδου» (κατ.)
-‘Εικόνα- Χώρος- Δράση 2’ Τεχνόπολις Γκάζι (κατ.)
-‘Ο Πειραιας ζωντανεύει με χρώματα’ Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, διοργάνωση Art Πρίσμα

-2007: ‘Με θέα το πάρκο’ Ξενοδοχείο PARK HOTEL
-‘Φυσικές Ανατροπές’ Γκαλερί PRO-ART

-2006: ‘Απόφοιτοι 2004-05’ Εργοστάσιο Α.Σ.Κ.Τ. (κατ.)
-‘23Κ+Κ’ Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σ. Λασκαρίδου» (κατ.)
-‘Εσωτερικοί Χώροι’ Αστρολάβος art life
-‘Οι εν Καλλιθέα καλλιτέχνες’ Δημοτική Πινακοθήκη Καλλιθέας «Σ. Λασκαρίδου» (κατ.)
-‘Το μόνο που θέλω είναι τα πάντα…’ GALLERY + LAB

-2005: ‘60 χρόνια μετά’ Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων (κατ.)
-‘Έκθεση διακριθέντων 1ης BIENNALLE Ύδρας’ Ύδρα

-2004: ‘Σώμα + αρχαίο δράμα’ Πολιτιστικό Κέντρο Ελευσίνα
-‘1η BIENNALLE Ύδρας’ Πολιτιστικό Κέντρο «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» Ύδρα (κατ.)

-2003: ‘Με τίτλο’ Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» Καλλιθέα
-1999: ‘Έκθεση διακριθέντων από το διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε’ Ζάππειο Μέγαρο.


Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Σάμερ ο σκύλος, 60Χ100 εκ., λάδι σε μουσαμά m