Το Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης φιλοξενεί την τρίτη ατομική έκθεση της Έλενας Παπαδοπούλου «Σύγχρονη Αγιογραφία» υπό την αιγίδα της Κυπριακής Πρεσβείας στην Αθήνα, από την Τρίτη 6 έως την Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015.

Για τη ζωγράφο και τα έργα της γράφει ο Μανώλης Χατζημανώλης, Θεωρητικός Τέχνης: Αυτό που άμεσα διαπιστώνει κάποιος βλέποντας τα έργα της Ε. Παπαδοπούλου είναι η εκφραστικότητα, η ειλικρίνεια και η τόλμη τους, αρετές τις οποίες συναντά κανείς σε ναΐφ και λαϊκούς ζωγράφους όπου η δημιουργική πράξη είναι άμεση και ανεπιτήδευτη. Η προτεραιότητα αυτή, που δίνει στην εκφραστική ανάγκη, διαφαίνεται και στην πεποίθηση της ότι δεν κάνει ακριβώς αγιογραφία, εννοώντας ότι δεν είναι προσκολλημένη στην στενή πλέον και τυποποιημένη διαδικασία, που δυστυχώς έχει καταλήξει στη σύγχρονη εποχή, μέσα στην οποία περιορίζονται οι εικαστικές και εκφραστικές δυνατότητες που μπορεί να προκύψουν. Έχοντας το Βυζαντινό εικαστικό σύστημα ως ασφαλή βάση, χρησιμοποιεί τις δυνατότητες που τις προσφέρει για να εκφραστεί και με διάθεση για ελεύθερη ερμηνεία και δημιουργία, χωρίς συντηρητισμό και αυτοπεριορισμούς, δημιουργεί μια δυναμική ανάμεσα στη βυζαντινή εικονογραφία και τη σύγχρονη τέχνη.

Ενώ ο Βυζαντινολόγος Δρ. Ανθούλλης Δημοσθένους επισημαίνει: Η Έλενα Παπαδοπούλου χρησιμοποιεί υλικά που συνδυάζουν το αυθεντικά παλιό με το σύγχρονο. Επεξεργάζεται παλιά ξύλα από πόρτες και παράθυρα που θα καταστρέφονταν δίνοντάς τους ξανά ζωή.

Το ασημένιο φόντο δεν είναι το μοναδικό χαρακτηριστικό που φέρνει σε σύζευξη τη λατρευτική τέχνη με τις εικαστικές αναζητήσεις της μοντέρνας τέχνης. Η καλλιτέχνης χρησιμοποιεί χρώματα για τις επιφάνειες των ενδυμάτων που δεν έχουν καμιά σχέση με το χρωματολόγιο της παραδοσιακής αγιογραφίας, το τυρκουάζ, το πράσινο του λάχανου, το ροζ  είναι μόνο μερικές πρωτότυπες αποχρώσεις.

Ωστόσο, η εν λόγω πρόταση προχωρεί  τα πράγματα από τα γνώριμα εικονογραφικά μονοπάτια και το αποτέλεσμα αυτό είναι μια ενδιαφέρουσα, πρωτότυπη, καινοτόμα και τολμηρή προσέγγιση. Τα έργα της δεν καινοτομούν για να προκαλέσουν, αλλά αντίθετα αποτελούν αυθόρμητες αποτυπώσεις της οπτικής της Παπαδοπούλου πάνω σε ένα πνευματικό διακύβευμα.

Η Έλενα Παπαδοπούλου γεννήθηκε στη Λεμεσό όπου ζει και εργάζεται. Την επιδεξιότητα, την καλαισθησία και την ευρηματικότητα της στη ζωγραφική τη φανέρωσε πολύ νωρίς. Οι διακρίσεις ξεκίνησαν από τα μαθητικά της χρόνια. Το 1981 κέρδισε το πρώτο βραβείο στον παγκύπριο διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργάνωσε τότε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού με θέμα «Επί Γής Ειρήνη».
Άρχισε να ασχολείται με την τέχνη της Αγιογραφίας το 1995. Αφού εκπαιδεύτηκε στις τεχνικές συντήρησης ξύλου, ξεκίνησε να αγιογραφεί πάνω σε ξύλινες επιφάνειες.

Το 2011 αποφασίζει να ασχοληθεί περισσότερο επαγγελματικά με την τέχνη που λατρεύει. Προσαρμόζει τα έργα της στο ξύλο, λαμβάνοντας υπόψη το σχήμα, την υφή, τις χαραμάδες και τις αλλοιώσεις του χρόνου, αξιοποιώντας με προσοχή και σεβασμό παλιές πόρτες και παράθυρα τα οποία αγιογραφεί.

Η Έλενα Παπαδοπούλου μέσα από τα έργα της, δημιουργεί μια δυναμική ανάμεσα στη Βυζαντινή Αγιογραφία και τη Σύγχρονη Τέχνη. Πρωτοπορεί χρησιμοποιώντας το ασημί για φόντο και τολμά να σπάσει τους κανόνες της κλασσικής Αγιογραφίας.

Δεν την ενδιαφέρει η δυτικού τύπου ιστορική αναπαράσταση των γεγονότων του Ευαγγελίου αλλά αποτυπώνει στα έργα της αυτό που βιώνει η ίδια μέσα από το ζωγραφικό γεγονός.

Η Έλενα Παπαδοπούλου έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Πραγματοποίησε την πρώτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Αγιογραφώ για την Πόλη μου», το 2013 στη γενέτειρα της Λεμεσό υπό την αιγίδα του Δήμου της Πόλης. Τον Δεκέμβριο του 2014 οργάνωσε τη δεύτερη ατομικής έκθεση υπό την αιγίδα του Δήμου Λευκωσίας με τίτλο «Αγιογραφώ για την Λευκωσία».

Τον Οκτώβριο του 2015 θα πραγματοποιήσει υπό την αιγίδα της Κυπριακής Πρεσβείας στην Αθήνα, την τρίτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Σύγχρονη Αγιογραφία» η οποία θα φιλοξενηθεί στο ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη στην Αθήνα.
Η τέταρτη ατομική έκθεση της Έλενας Παπαδοπούλου με τίτλο «Αγιογραφώ για τον συνάνθρωπο μου» θα πραγματοποιηθεί την 1η Δεκεμβρίου του 2015 και πάλι στη Λεμεσό υπό την αιγίδα της Πρώτης Κυρίας Άντρης Αναστασιάδη.

Η έκθεση οργανώνεται σε συνεργασία με το Κέντρο Υποστήριξης Φορέων του AIDS (ΚΥΦΑ) και μέρος των πωλήσεων θα διατεθεί για τη δημιουργία κέντρου φιλοξενίας για άτομα φορείς του AIDS.

Η εργατικότητα, η αφοσίωση και η διάθεση της να κατανοήσει και να μάθει καλύτερα την τέχνη της την οδήγησαν στην απόφαση να ξεκινήσει σπουδές στον κλάδο των Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών.