"Smile", με την Μαρίκα Κλαμπατσέα στη Ρότα

Η Μαρίκα Κλαμπατσέα θα κάνει μια σειρά εμφανίσεων για το αγαπημένο της κοινό, με αφετηρία το art bar Ρότα στις 11 Νοεμβρίου, όπου θα παρουσιάσει την performance «Smile».

Αυτοσχεδιάζοντας με το χαμόγελο του Charlie Chaplin

H βραβευμένη σοπράνο, πιανίστα και συνθέτρια της πρωτοποριακής μουσικής, γνωστή για το ιδιόμορφο μουσικό της ιδίωμα να παρεμβαίνει στην κλασσική φόρμα και να την ανασυνθέτει με κύρια αιχμή τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό, επιστρέφει στη βάση της, την Ελλάδα, μετά από την τελευταία συναυλία που έδωσε στην Αγγλία με την υποστήριξη του Arts Council, «Butterfly in Blood».

Η καλλιτέχνης θα κάνει μια σειρά εμφανίσεων για το αγαπημένο της κοινό, με αφετηρία το art bar Ρότα στις 11 Νοεμβρίου, όπου θα παρουσιάσει την performance «Smile». Αφορμή για το έργο αυτό στάθηκε το… «χαμόγελο» του Charlie Chaplin, το ομώνυμο δηλαδή τραγούδι που έγραψε ο σπουδαίος κωμικός με το διφορούμενο πικρό χαμόγελο το 1936 για την ταινία «Μοντέρνοι καιροί», στην οποία και πρωταγωνιστούσε.

Αυτοσχεδιάζοντας στη Ρότα, η Μαρίκα Κλαμπατσέα θα ερμηνεύσει το «Smile», ανάμεσα σε μια σειρά από τραγούδια με έντονα τα στοιχεία της ροκ, καθώς και συνθέσεις της Κάτω Ιταλίας, blues, όπερα αλλά και την πικρή Παρωδία. Παρωδώντας σε άριες, η καλλιτέχνις υπενθυμίζει πως στην παρωδία εμπεριέχεται και η τραγική πλευρά, ο πόνος που ακυρώνεται, αυτοαναιρείται, αυτοσαρκάζεται αλλά και αναπλάθεται εξισορροπώντας στο τέλος στην ένωση του κωμικού με το τραγικό στοιχείο.

Με μια φωνή που φτάνει στα άκρα, η Μαρίκα Κλαμπατσέα θα αυτοσχεδιάσει στο πιάνο παρουσιάζοντας ένα πλούσιο πρόγραμμα με έργα συνθετών όπως Henry Purcell, Claudio Monteverdi, Giuseppe Verdi, Cole Porter, Kurt Weill, Georges Bizet, George Gerswhin, Eric Satie καθώς ακόμη και τραγούδια που ερμήνευσαν φωνές όπως Billie Holiday, Judy Garland, Marilyn Monroe, Elvis Presley και Nat King Cole. Το πολυσύνθετο πρόγραμμα κορυφώνεται με το ιδιαίτερο «άγγιγμά» της σε κομμάτια όπως το «Total Eclipse», που ερμήνευσε ο κόντρα τενόρος Klaus Nomi, και το «My Little One» του Frankie Lane.

Στο «Smile», η μουσικός αναλύει τη μουσικοθεατρική και ψυχική της προσέγγιση, ενώ ταυτίζεται και συμπάσχει με το δράμα, τους χαρακτήρες και τους ρόλους των έργων της. Η ερμηνεία της πολλές φορές φτάνει στα άκρα, καθώς παραμορφώνεται η φωνή της, όπως όταν η Καλάμιτυ θρηνεί για τον θάνατο του αγαπημένου της αλόγου, «Σατανά». «Το άλογο μου ο Σατανάς», τραγούδι σε στίχους του ηθοποιού και σκηνοθέτη Γιώργου Κώνστα, είναι ένας αυτοσχεδιασμός στην «Étude» του Chopin. Πρόκειται για ένα απόσπασμα από το βιβλίο «Καλάμιτυ Τζέην: Γράμματα στην Κόρη της» (1877-1902)», που αποτελεί αγαπημένο έργο της συνθέτριας καθώς και ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά τραγούδια της στον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό.

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει και αποσπάσματα από τα έργα της «Butterfly In Blood», μια όπερα δωματίου για το βιβλίο της Fania Fenelon «Women’s orchestra of Auschwitz», καθώς και από το βραβευμένο με το Κρατικό Βραβείο 2003 «Καλάμιτυ Τζέην: Γράμματα στην κόρη της» (1877-1902).

Γράφει η Καλάμιτυ σε ένα από τα γράμματα που στέλνει στην κόρη της:

«To Άλογό μου, ο Σατανάς, είναι δεμένο εδώ κοντά μου, θα ‘πρεπε να τον έβλεπες, καθώς η φωτιά παίζει πάνω στον γυαλιστερό του λαιμό και στα μούσκουλα της απαλής του ράχης, με τα λευκά του τα πόδια και εκεινό τον λευκό ρόμβο ανάμεσα στα μάτια…»

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ