Μία δυνατή συναυλία, που τα έχει όλα. Έναν σπουδαίο πιανίστα διεθνούς ακτινοβολίας, σλάβικο αέρα, σύγχρονο ύφος, αλλά και σεβασμό στην παράδοση. Ο εξαιρετικός Βασίλης Βαρβαρέσος αντιμετωπίζει το ακραία απαιτητικό Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και Ορχήστρα του Ραχμάνινωφ. Η βραδιά συνεχίζει με την εμπνευσμένη Έκτη Συμφωνία του Ντβόρζακ. Στο πόντιουμ επιστρέφει ο δημοφιλής – σε μουσικούς και κοινό – Τσαρλς Ολιβιέρι- Μανρόου.

Το σχόλιο του σολίστ:

“Το Τρίτο Κοντσέρτο του Σ. Ραχμάνινωφ έχει μείνει στην ιστορία του πιανιστικού ρεπερτορίου ως ένα μεγαθήριο επικών διαστάσεων – και ο λόγος είναι προφανής. Οι τεχνικές και μόνο δυσκολίες του έργου φλερτάρουν με το αδύνατο, και όσοι πιανίστες και πιανίστριες έχουν καταπιαστεί με αυτό, ξέρουν πως αναμετράσαι με ό,τι δυσκολότερο έχει γραφεί για το όργανο. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, εγώ αισθάνομαι ότι η μεγαλύτερη ερμηνευτική πρόκληση για όλους και όλες που αγαπάμε να παλεύουμε με τέτοιους Λεβιάθαν είναι η εξής: η απλή συνειδητοποίηση πως ο συνθέτης δεν έγραψε αυτή τη σύνθεση με σκοπό την ασύλληπτη δυσκολία. Απλώς, ήθελε να εκφράσει ό,τι είχε στην ψυχή του.

Μόνο που τυχαίνει να ήταν ίσως ο μεγαλύτερος πιανίστας του 20ου αιώνα. Όταν ακούμε τον ίδιο τον συνθέτη να παίζει τα έργα του, μας είναι ξεκάθαρο ότι ο σκοπός του είναι η βαθιά μελωδία, η κατάθεση ψυχής πάνω στο όργανο, η αγνή γενναιόδωρη μεγάλη μελωδική γραμμή. Αυτό θέλω κι εγώ: να καταφέρω, με αλλά λόγια, να μιλήσω τη μουσική του συνθέτη με τέτοιο τρόπο που το κοινό να ξεπεράσει το γεγονός ότι το έργο είναι απύθμενα δύσκολο και να μιλήσουν οι μελωδίες στην ψυχή του καθενός και της καθεμιάς ειλικρινά και με όλο το βάθος της μεγάλης ρωσικής ψυχής που αντικατοπτρίζει αυτή η σύνθεση.”

Το σχόλιο του μαέστρου:

“Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι αναμφίβολα το Κοντσέρτο του Ραχμάνινωφ, που αποτελεί ένα από τα πιο απαιτητικά Κοντσέρτα για πιάνο στο ρεπερτόριο. Εξαιρετικά μεγάλη πρόκληση για τον πιανίστα, όπως και για τον μαέστρο και την ορχήστρα που συνοδεύει. Μουσικά, το να δημιουργήσει κανείς την ποίηση και την πειστική αρχιτεκτονική που είχε στο μυαλό του ο συνθέτης είναι επίσης μια μεγάλη πρόκληση.
Η Έκτη Συμφωνία του Ντβόρζακ απαιτεί μια συγκεκριμένη ευαισθησία στο στυλ και την κουλτούρα της τσέχικης μουσικής, ώστε να δοθεί μία αξέχαστη ερμηνεία. Υπάρχουν στοιχεία τα οποία αντλούν απόλυτα από την τσέχικη παράδοση – όπως οι ήχοι της φύσης και η ζεστή ρομαντική ψυχή της Κεντρικής Ευρώπης. ”

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΣΕΡΓΚΕΪ ΡΑΧΜΑΝΙΝΟΦ (1873–1943)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ρε ελάσσονα, έργο 30

ΑΝΤΟΝΙΝ ΝΤΒΟΡΖΑΚ (1841–1904)
Συμφωνία αρ. 6 σε ρε μείζονα, έργο 60

ΣΟΛΙΣΤ
Βασίλης Βαρβαρέσος, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Τσαρλς Ολιβιέρι-Μανρόου

19:45: Εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων