Σεξ Λεξικόν – Η Επιστήμη του Έρωτα, του Σπύρου Δ. Μιχαλόπουλου στο Θέατρο 104

Ο δημοσιογράφος Σπύρος Μιχαλόπουλος –αποφοιτώντας από το Στούντιο Συγγραφής του Εθνικού Θεάτρου- γράφει το πρώτο του θεατρικό έργο και το παρουσιάζει σε σκηνοθεσία της Αγγελίτας Τσούγκου, η οποία επιστρέφει στο 104, ύστερα από τις επιτυχημένες συνεργασίες με τα έργα «Ο Γυάλινος Κώδων» της Σ.Πλαθ και «Αισθηματικές Νουβέλες δρχ. 35» των Α.Τσούγκου – Γ. Τσαγκαράκη.

Ο δημοσιογράφος Σπύρος Μιχαλόπουλος –αποφοιτώντας από το Στούντιο Συγγραφής του Εθνικού Θεάτρου- γράφει το πρώτο του θεατρικό έργο και το παρουσιάζει σε σκηνοθεσία της Αγγελίτας Τσούγκου, η οποία επιστρέφει στο 104, ύστερα από τις επιτυχημένες συνεργασίες με τα έργα «Ο Γυάλινος Κώδων» της Σ.Πλαθ και «Αισθηματικές Νουβέλες δρχ. 35» των Α.Τσούγκου – Γ. Τσαγκαράκη.

Λίγα λόγια για το έργο:

Στην Αθήνα του 1978 δύο ερωτευμένοι και άπειροι έφηβοι επιχειρούν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά. Σε μία εποχή που αλλάζει, καλούνται να ξεπεράσουν τη συστολή τους, οικογενειακά και κοινωνικά βιώματα, στερεότυπα και παγιωμένες αντιλήψεις και να μεταβούν στην ενηληκίωση, με πάθος, ανυπομονησία, αλλά και απογοήτευση, άγνοια και ντροπή.

Οδηγός για τον Τάκη και την Κάτια σε αυτό το μεγάλο βήμα είναι ένα βοήθημα επιστημονικής φύσεως, το περιβόητο «Σεξ Λεξικόν» της εποχής. Πρόκειται για το απόλυτο εγχειρίδιο, με χρηστικές και επεξηγηματικές πληροφορίες, για οτιδήποτε αφορά στο σεξ. Την ίδια κρίσιμη ώρα, το «Σεξ λεξικόν» λειτουργεί στη συνείδησή τους ως φωνή συνέτισης όταν οι δυο ήρωες «κινδυνεύουν» να εκτραπούν.  

Κατά τη διάρκεια της βραδιάς το νεαρό ζευγάρι θα διαβάσει και θα συζητήσει διάφορα λήμματα, όπως γάμος, αγάπη, αυτοϊκανοποίηση, σεξ-διαστροφές, εκπαρθένευσις, ερωτογόνες ζώνες, ηθική, μονογαμία, οργασμός, πορνογραφία, σεξ-απήλ, συνουσία, καθώς και πολλά άλλα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

«Αποχαλίνωσις: η απώλεια κάθε ελέγχου και μέτρου εις ότι αφορά τη σεξουαλική δραστηριότητα του ατόμου. Συνώνυμο της σεξουαλικής κραιπάλης».

«Καφές και σεξ-ζωή: Από την εποχή των αρχαίων Αράβων μέχρι και σήμερα, η κατάχρηση του καφέ θεωρείται αντι-σεξουαλικός παράγων. Το περίεργο είναι ότι οι μεγάλοι εραστές Φοντενέλ, Μπαλζάκ και Προυστ έπιναν καφέ σε μεγάλη ποσότητα».

«Μίνι-φούστα: Τυπικό παράδειγμα ημίγυμνης ενδυμασίας».

«Σεξουαλική πείνα. Τις τελευταίες δεκαετίες, χάρη στην εν γένει άνοδο του επιπέδου της ζωής του ελληνικού λαού, επέρχεται σιγά-σιγά μια κατασίγαση της σεξ-πείνας».

«Διατροφή και σεξ. Οι πολύ σέξυ άνδρες αγαπούν πολύ το κρέας. Το ίδιο και οι πολύ σέξυ γυναίκες. Ο τρόπος με τον οποίο γεμίζει κάποιος το πιάτο του, παρέχει μια ένδειξη για το σεξουαλικό του ταπεραμέντο».

Ποια είναι η θέση των δύο νέων στις ξεπερασμένες και άκαμπτες αντιλήψεις του λεξικού; Απόψε το βράδυ, η Κάτια και ο Τάκης θα κληθούν να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια πριν αφήσουν τους εαυτούς τους ελεύθερους για πειραματισμό. Μήπως βρίσκονται ένα βήμα πριν αφήσουν στην άκρη τα βοηθήματα και ακολουθήσουν το ένστικτό τους; Θα προχωρήσουν; Ή θα σταματήσουν;

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Το «Σεξ Λεξικόν-Η Επιστήμη του Έρωτα» είναι ένα νεοελληνικό έργο, γραμμένο από τον Σπύρο Δ. Μιχαλόπουλο, που αναδεικνύει εκείνες τις στιγμές της αξέχαστης και μοναδικής  πανανθρώπινης και παγκόσμιας εμπειρίας: της πρώτης φοράς. Είναι μια υπέροχη ιστορία με άξονα την πρώτη ερωτική επαφή με έναν ήπιο πολιτικό σχολιασμό απέναντι στις άκαμπτες ερωτικές πεποιθήσεις και προκαταλήψεις μιας παλαιότερης –αλλά όχι και τόσο παλαιότερης- εποχής.

Είναι τύχη να συστήνεις ένα έργο για πρώτη φορά στο θεατρικό κοινό. Το έργο δεν κουβαλά παρελθόν, δεν έχει σηματοδοτηθεί από παλαιότερα ανεβάσματα. Η σκηνοθεσία ξεκινά από ένα λευκό χαρτί, από έναν καθαρό χώρο πάνω στο οποίο συναντιούνται όλες οι επιμέρους καλλιτεχνικές δυνάμεις. Η σκηνοθεσία δεν χρειάζεται να λειτουργήσει παρεμβατικά. Αρκεί η σύνθεση. Αρκεί να δημιουργήσει ένα ασφαλές πεδίο, έναν ασφαλή χώρο πάνω στον οποίο θα στηριχθούν οι ηθοποιοί ώστε να επικοινωνήσουν, να εξελίξουν το επίπεδο της δημιουργικότητάς τους και να συναντηθούν με τις λέξεις και τους χαρακτήρες.

Κάτω από αυτή την ιδανική συνθήκη εργασίας, έχοντας ως συμμάχους δύο ταλαντούχους και ευφάνταστους νέους ηθοποιούς και ένα έργο αριστοτεχνικά γραμμένο που χρησιμοποιεί με μεγάλη προσοχή και σεβασμό την ελληνική γλώσσα, παρήχθη μία παράσταση στην οποία συνυπάρχουν η αλήθεια και ο ρεαλισμός με το πηγαίο χιούμορ και τα ακραία κωμικά στιγμιότυπα.

Ταυτότητα Παράστασης:

Κείμενο: Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος
Σκηνοθεσία: Αγγελίτα Τσούγκου
Επιμέλεια Κίνησης: Ερμίρα Γκόρο
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Σχεδιασμός Φωτισμού: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μερόπη Παπαστεργίου
Φωτογραφίες: Χάρης Γερμανίδης

Ερμηνεύουν οι: Μαρία Χάνου, Χρήστος Κοντογεώργης

Διάρκεια παράστασης: 80’

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ