Ρωμαίος και Ιουλιέτα, από το Ρωσικό Κλασικό Μπαλέτο της Μόσχας – Αναβολή

Η Elva Productions παρουσιάζει στην Ελλάδα το αριστούργημα του κλασικού μπαλέτου «Ρωμαίος & Ιουλιέτα» από το Classical Russian Ballet of Moscow σε μουσική Sergei Prokofiev και χορογραφία Leonid Lavrovsky.

Οι παραστάσεις του μπαλέτου αναβάλλονται.

Η εταιρία παραγωγής μεταξύ άλλων ανέφερε σε ανακοίνωση της:

Οι εν λόγω παραστάσεις θα επαναπρογραμματιστούν για τον Οκτώβριο του 2014 με ενημέρωση των ενδιαφερομένων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Παρακαλούνται όσοι είχαν προαγοράσει εισιτήρια για τις εν λόγω παραστάσεις να τα εξαργυρώσουν από τα σημεία που τα είχαν προμηθευθεί σε κάθε πόλη από σήμερα 24 Απριλίου και μέχρι τις 23 Μαΐου.

Η Elva Productions παρουσιάζει στην Ελλάδα το αριστούργημα του κλασικού μπαλέτου «Ρωμαίος & Ιουλιέτα» από το Classical Russian Ballet of Moscow σε μουσική Sergei Prokofiev και χορογραφία Leonid Lavrovsky.

Μία υπερπαραγωγή, που συμμετέχουν 40 από τους καλύτερους χορευτές του Classical Russian Ballet of Moscow με υπέροχα κοστούμια και καταπληκτικά σκηνικά, θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι λάτρεις του κλασικού μπαλέτου στην Αθήνα στο Μέγαρο Μουσικής την Τρίτη 29 Απριλίου, στη Θεσσαλονίκη στο Μέγαρο Μουσικής την Κυριακή 27 Απριλίου και στην Πάτρα στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών την Παρασκευή 25 Απριλίου.  

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του συγκροτήματος Hasan Usmanov αναφέρει σχετικά για την παράσταση: «Το μπαλέτο είναι μια τέχνη του χορού, που μπορεί να κατακτήσει τις καρδιές και να διεισδύσει στην ανθρώπινη ψυχή φέρνοντας την χαρά, τον ενθουσιασμό, την ευτυχία, τη λύπη και τα δάκρυα. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα είναι μια ιστορία ποτισμένη με μεγάλα πάθη – από  τον πολύ μεγάλο έρωτα μέχρι το πολύ βαθύ μίσος. Χρειαζόταν η μαγική παρτιτούρα του Σεργκέι Προκόφιεφ για να αναδείξει το κατ’ εξοχήν μπαλετικό θέμα και η εκπληκτική χορογραφία του Leonid Lavrovsky για να μείνει η συγκεκριμένη εκδοχή αθάνατη.»

Ρωμαίος & Ιουλιέτα

Με φόντο την αναγεννησιακή Βερόνα της Ιταλίας αυτό το ωραίο παραμύθι των δύο γνωστών οικογενειών, των Μοντέγων  και των Καπουλέτων και των άτυχων παιδιών τους, που ζούσαν στον ίδιο χώρο αλλά σε μόνιμη εμπόλεμη κατάσταση και με προαιώνιο μεταξύ τους μίσος πέρασε στα χρονικά της αγγλικής φιλολογίας χάρη στη θρυλική τραγωδία που έγραψε ο Σαίξπηρ το 1591.

Το 1934, κατόπιν παραγγελίας των Κίροφ του Λένινγκραντ, άρχισε ο Σεργκέι Προκόφιεφ να συνθέτει ένα έργο για την πρώτη μπαλετική έκδοση του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, που έκτοτε έμελε να αποτελέσει ένα νέο πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό χορογράφων και ερμηνευτών.

Τελικά το έργο αυτό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μπρνο της Τσεχοσλοβακίας το 1938 σε χορογραφία Ίβο Πσότα. Όμως η μεγάλη στιγμή του μπαλέτου ήταν στο Λένινγκραντ, στο θέατρο Κίροφ το 1940 σε χορογραφία Λεονίντ Λαβρόφσκι και ερμηνευτές τη Γκαλίνα Ουλάνοβα και τον Κονσταντίν Σεργκέγιεφ. Αυτή είναι η εκδοχή που αναβίωσε στο Μπολσόι της Μόσχας, το 1946, κινηματογραφήθηκε το 1954 και μαγνητοσκοπήθηκε το 1976.

Από τότε  πολλοί χορογράφοι σε διάφορα συγκροτήματα παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή – διασκευή γιατί όπως παρατηρεί εύστοχα ο Τεράρ Μανονί πρόκειται «όχι μόνο για ένα μπαλέτο του αιώνα μας, αλλά για ένα μπαλέτο ανοιχτό στο μέλλον».

Οι σημαντικότεροι χορογράφοι έχουν καταθέσει τη δική τους «άποψη» εστιάζοντας σε διαφορετικά σημεία ο καθένας. ΄Ετσι ο Κ. Μακμίλλαν θέλησε να το παρουσιάσει ως ένα μεγαλοπρεπές σαιξπηρικό δράμα. Ο Τ. Νοϋμάγερ έδωσε έμφαση στην ψυχολογία των χαρακτήρων, η Α. Πρεζολκάζ ανέδειξε την ταξική – κοινωνική διάσταση της ιστορίας και ο Ζ. Κ. Μαγιό υπέγραψε μια κινηματογραφική εκδοχή. Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί η παρουσίαση του έργου από τον Γ. Γκριγκορόβιτς, ο οποίος αφαιρώντας πολλές λεπτομέρειες στη δράση συγκέντρωσε το ενδιαφέρον στο συναίσθημα των πρωταγωνιστών – χαρακτήρων.

Τέλος, είναι ο μεγάλος χορογράφος Λεονίντ Λαβρόφσκι, που προσφέροντας τη δική του χορογραφική άποψη εστίασε τα πάντα γύρω από τα κεντρικά θέματα της αγάπης και του μίσους και άφησε ένα μπαλέτο διεθνή κληρονομιά. Αυτή την περίφημη χορογραφία του Λεονίντ Λαβρόφσκι θα απολαύσει το ελληνικό κοινό σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

Ρωσικό Κλασικό Μπαλέτο της Μόσχας

Το Ρωσικό Κλασικό Μπαλέτο της Μόσχας στα χρόνια λειτουργίας του έχει αναγνωρισθεί για τον τέλειο επαγγελματισμό του κατέχοντας μία από τις καλύτερες θέσεις ανάμεσα στα κλασικά μπαλέτα της Ρωσίας και χαρακτηρίζεται για την ενέργεια, την ευγλωττία, την ένταση, την άψογη τεχνική, την υψηλή αισθητική, το πάθος και το υπέροχο στιλ των χορευτών του. Διαθέτει στο δυναμικό του πολλούς γνωστούς χορευτές αλλά και νέους απόφοιτους της Bolshoi Ballet Academy, της Vaganova Academy και άλλων φημισμένων σχολών χορού της Ρωσίας.

Όλα τα μέλη του συγκροτήματος διαθέτουν λαμπρή τεχνική, εξαιρετική εκτελεστική ικανότητα στα αέρινα άλματά τους, άριστο συντονισμό, και γρήγορες πιρουέτες βγάζοντας πολύ συναίσθημα και λυρικότητα πάνω στη σκηνή.
 
Το συγκρότημα έχει παρουσιάσει παραστάσεις του με εξαιρετική επιτυχία, αποσπώντας ενθουσιώδη σχόλια και διθυραμβικές κριτικές στην Ρωσία, Αυστρία, Γερμανία, Φινλανδία, Ισραήλ, Ισπανία, Ουκρανία, Πολωνία, Ελβετία, Γαλλία, Ιαπωνία, Κίνα, Ν. Κορέα, Μεξικό και ΗΠΑ.

Το ρεπερτόριό του βασίζεται στα «μαργαριτάρια» του κλασικού μπαλέτου όπως: Δον Κιχώτης, Λίμνη των Κύκνων, Ωραία Κοιμωμένη, Καρυοθραύστης, Ζιζέλ, Σταχτοπούτα, Ρωμαίος και Ιουλιέτα κ.α.

Hasan Usmanovm
Καλλιτεχνικός διευθυντής του Classical Russian Ballet of Moscow

Απεφοίτησε από την Bolshoi Ballet Academy (Moscow Academic Choreographic School) το 1991 έχοντας καθηγητή τον Aleksandr Bondorenko. Συνέχισε τις σπουδές του στο Moscow Choreographical Institute απ’ όπου πήρε το δίπλωμα του σολίστ και παιδαγωγού το 1995.

Ξεκίνησε την χορευτική του καριέρα στο Classical Ballet στη Μόσχα υπό την διεύθυνση της Natalia Kasatkina και του Vladimir Vasilyev και συνέχισε να χορεύει ως guest soloist στο Imperial Ballet, στο Russian National Ballet Theatre και σε μεγάλα μπαλέτα της Αμερικής και της Ευρώπης ερμηνεύοντας τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στα έργα: Δον Κιχώτης, Κάρμεν, Λίμνη των Κύκνων, Ωραία Κοιμωμένη, Ζιζέλ, Ρωμαίος και Ιουλιέτα.

Έχει κερδίσει πολλά βραβεία συμμετέχοντας στους Διεθνείς διαγωνισμούς  της Μόσχας, του Παρισιού, του Λουξεμβούργου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας και της Βουδαπέστης.

Είναι ο ιδρυτής του Classical Russian Ballet of Moscow, στο οποίο υπήρξε principal dancer και τώρα είναι ο καλλιτεχνικός του διευθυντής. Από την ίδρυση του μπαλέτου η σκέψη του και η προσπάθειά του ήταν να μεταδίδει την φιλοσοφία του «Ρωσικού μπαλέτου» – που αποτελεί την εγγύηση για υψηλού επαγγελματικού επιπέδου παραστάσεις – στην  ομάδα στελεχώνοντας την με τους πιο καλούς χορευτές απόφοιτους των κορυφαίων σχολών μπαλέτου της Ρωσίας και του εξωτερικού.  


x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ