Round Midnight, με την Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου στο Μέγαρο Μουσικής

Το διάσημο τραγούδι «Round Midnight» του μεγάλου τζαζίστα Τελόνιους Μονκ [Thelonious Monk] δανείζει τον τίτλο του στο βραδινό ρεσιτάλ της Αλεξάνδρας Παπαστεφάνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου (ώρα έναρξης 8:30 μ.μ.) και γίνεται αφορμή για ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι σε νυχτερινές μουσικές, με όχημα τα ασπρόμαυρα πλήκτρα του πιάνου.

Το διάσημο τραγούδι «Round Midnight» του μεγάλου τζαζίστα Τελόνιους Μονκ [Thelonious Monk] δανείζει τον τίτλο του στο βραδινό ρεσιτάλ της Αλεξάνδρας Παπαστεφάνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου (ώρα έναρξης 8:30 μ.μ.) και γίνεται αφορμή για ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι σε νυχτερινές μουσικές, με όχημα τα ασπρόμαυρα πλήκτρα του πιάνου.

Η γνωστή σολίστ, σε αυτή τη νέα συνάντησή της με το φιλόμουσο κοινό, θα ερμηνεύσει κομμάτια εμπνευσμένα από τη νύχτα που γράφτηκαν από την εποχή του Ρομαντισμού έως τις μέρες μας. Η εμφάνιση της Α. Παπαστεφάνου στο Μέγαρο εντάσσεται στον δημοφιλή Κύκλο Πιανόραμα, ο οποίος προτείνει στους ακροατές ξεχωριστές βραδιές με λιγότερο ή περισσότερο γνωστές σελίδες του πιανιστικού ρεπερτορίου.

Ένα ταξίδι από τον Ρομαντισμό μέχρι τις παρυφές της τζαζ και τη σύγχρονη μουσική

Η νυχτερινή μουσική διαδρομή της Αλεξάνδρας Παπαστεφάνου, μιας σολίστ με ευρύ ρεπερτόριο που εκτείνεται από το Μπαρόκ έως τον 21ο αιώνα, αρχίζει με τα 4 Νυχτερινά κομμάτια έργο 23 του Ρόμπερτ Σούμαν [Robert Schumann]. Ο Σούμαν (1810-1856), από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες του ευρωπαϊκού Ρομαντισμού, τα έγραψε το 1839, μετά τον θάνατο του αδελφού του, γι’ αυτό και τα Νυχτερινά του περιγράφουν μουσικά την ψυχική του διάθεση. Σημαντικός εκπρόσωπος του ίδιου λογοτεχνικού και μουσικού ρεύματος του 19ου αιώνα είναι επίσης ο Φρεντερίκ Σοπέν [Frédéric Chopin] (1810-1849), δεξιοτέχνης πιανίστας και δεινός συνθέτης, ο οποίος, παρά τη σύντομη ζωή του, υπήρξε ιδιαίτερα παραγωγικός. Από την πλούσια πιανιστική εργογραφία του θα ακουστούν δύο δημοφιλέστατες συνθέσεις του: το Νυχτερινό έργο 15, αρ. 2 σε φα δίεση μείζονα (1830-1) και το Νυχτερινό έργο 62, αρ. 2 σε μι μείζονα (1846). Το τέλος του πρώτου μέρους σηματοδοτεί ο μυστηριακός Γκασπάρ της νύχτας (1908), το περίφημο έργο του Μωρίς Ραβέλ [Maurice Ravel] (1875-1937). Πρόκειται για τρία ποιήματα για πιάνο σε ποίηση Αλοΰσιους Μπερτράν που τιτλοφορούνται «Οντίν», «Η αγχόνη» και «Σκαρμπό».

Το δεύτερο μέρος της βραδιάς, που απαρτίζεται από τζαζ συνθέσεις αλλά και σύγχρονες, αρχίζει με το έργο The Night of Tristia της Αλεξάνδρας Παπαστεφάνου, η οποία, εκτός από σολίστ του πιάνου, είναι και συνθέτρια. Θα ακολουθήσουν δύο κομμάτια εμπνευσμένα από το «Round Midnight» του Τελόνιους Μονκ, με τα οποία θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα του ρεσιτάλ. Το διάσημο τραγούδι του Μονκ αποτέλεσε αφετηρία παραλλαγών τόσο για πρωτοπόρους συνθέτες της εποχής μας όπως ο Τζωρτζ Κραμπ [George Crumb] (γενν. 1929), ο οποίος το 2002 έγραψε το έργο για προετοιμασμένο πιάνο Eine Kleine Mitternacht Musik [Μια μικρή μεσονύκτια μουσική], όσο και από άλλους πιανίστες της τζαζ, όπως ο Καναδός Όσκαρ Πήτερσον [Oscar Peterson] (1925-2007), που το 1963 συνέθεσε τις δικές του παραλλαγές πάνω στο κομμάτι του Μονκ, στο οποίο έδωσε μάλιστα και τον ίδιο τίτλο (Round Midnight).

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ