Σύμφωνα με μαρτυρίες των τελευταίων καταστηματαρχών το οίκημα δεν έχει αλλάξει καθόλου, παραμένει όπως όταν πρωτοκτίστηκε. Φιλοξένησε υφασματάδικα και ράφτες καθώς και αλληλοεξαρτώμενα ως προς αυτά επαγγέλματα, όπως εκείνο του επισκευαστή ραπτομηχανών, τα οποία στις μέρες μας σταδιακά εκλείπουν. O λόγος της εγκατάστασης και άνθισης των καταστημάτων ενδυμάτων και υφασμάτων ήταν η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της πολυώροφης στοάς όπου προστάτευε από το φως του ηλίου τις βιτρίνες των καταστημάτων διατηρώντας το χρώμα των υφασμάτων αναλλοίωτο.

Όπως μας μετέφερε την εμπειρία του ο κύριος  Γιώργος,  ράφτης εν ενεργεία, στον τρίτο όροφο της στοάς «Τότε ο κόσμος έραβε πολύ. Δεν υπήρχαν έτοιμα ρούχα. Τότε μόνο με παραγγελία. Ράβανε τα πάντα, και καλά και καθημερινά. Ούτε τζιν υπήρχανε να πάρεις έτοιμα. Και για κάθε μέρα και για καλό στο ράφτη πήγαινες»

Praxitelous © Christos Karnakis

Η εμπορική ιστορία της στοάς καθώς και οι αφηγήσεις των εμπόρων αποτέλεσαν την κύρια πηγή έμπνευσης της χορογράφου και σκηνοθέτιδας Νατάσσας Ζούκα. To Dress Up βασίζεται στο χαρακτηριστικό μιας άλλης εποχής όπου η πρόβα αποτελούσε τη βασική πτυχή της ανθρώπινης ύπαρξης. Πρόβα ενδύματος, πρόβα νυφικού, πρόβα κοστουμιού – όλη αυτή η διαδικασία που αφορά τα μέτρα του ανθρώπινου σώματος και παραπέμπει σε τελετές θανάτου και ζωής. Οι τριάντα σπουδαστές και performers της «Δραματικής Σχολής ΑΡΧΗ», όπου θα κινηθούν/ δράσουν σε όλους τους ορόφους της στοάς, θα ντύσουν την υπόστασή τους και ταυτόχρονα θα αναμετρηθούν με τη μοναδική μεζούρα, το κοφτερό ψαλίδι και τις μυτερές βελόνες του κορυφαίου δημιουργού της υπαρξιακής αγωνίας Samuel Beckett.

Η Νατάσσα Ζούκα είναι απόφοιτος της σχολής Εθνικού Θεάτρου το 1974. Συνιδρύτρια του «Θεάτρου της Άνοιξης», συμμετέχει σε όλες τις παραγωγές του με κορυφαία την Ηλέκτρα όπου αναλαμβάνει τη χορογραφία και τον επώνυμο ρόλο. Παράλληλα φοιτά στην Κρατική σχολή ορχηστικής τέχνης 3 χρόνια καλλιεργώντας το ενδιαφέρον της για το σωματικό θέατρο και την χορογραφία. Το 1980 με υποτροφία του ιδρύματος Α. Ωνάση πηγαίνει στην Γαλλία όπου έχει την τύχη να σπουδάσει 2 χρόνια δίπλα στον Jacques Lecoq. Στο Παρίσι συμμετείχε ως ηθοποιός στην παράσταση Slieman – episodes ignorés όπου πρωταγωνιστούσε ο Antoine Vitez (Palais Chaillot).

To 1983 επιστρέφει στην Ελλάδα όπου εργάζεται ως παιδαγωγός και χορογράφος σε εργαστήρια για παιδιά και ηθοποιούς. Ιδρύει το Χοροθέατρο (1990) το οποίο διευθύνει μέχρι σήμερα και επιχορηγείται από το ΥΠΠΟ και το ίδρυμα Ι. Φ. Κωστόπουλου.

Το 2004 επιλέγεται για να συμμετέχει ως χορογράφος σε τριετές ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα Σύγχρονος χορός και χορός στο αρχαίο δράμα στο Παρίσι (Fondation Royaumont) που διευθύνει η χορογράφος Suzan Buirge, έχοντας πάλι την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση. Το 2009 επιλέγεται ανάμεσα σε 12 χορογράφους από όλο τον κόσμο για το ερευνητικό πρόγραμμα που διεξήχθη στην Ιαπωνία με τίτλο Σύγχρονος χορός και τελετουργία.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ «Πρόβα_Dress Up»

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Νατάσσα Ζούκα

Ερμηνεία:  Αδοσίδη Μυρτώ, Αντωνάκη Τατιάνα, Αντωνίου Λίλιαν, Αποστολοπούλου Ιωάννα, Βασιλειάδη Ανδρονίκη, Βλαστάρη Στεφανία, Καναβού Μαριάννα, Καπετάνιου Στέλλα, Κομνηνού Λίνα, Κωνσταντίνου Ειρήνη, Λιάκος Γιώργος, Λύκου Φανή, Λώλου Νεφέλη, Μακρογιαννάκη Σάντυ, Μανδρινός Δημήτρης, Μανωλοπούλου Ολίνα, Μπατή Μαρία, Νταντή Δήμητρα, Παντοπούλου Περσεφόνη, Ρουσιάκη Κατερίνα, Σαράντη Μπέτυ, Στενού Αλίκη, Ταμβάκη Μαριλού, Τζωρτζίκια Αννα, Χαραλαμποπούλου Ιόλη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Removement

Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Επιμέλεια: Μαρία Βασαριώτου

Σχεδιασμός Παραγωγής – Καλλιτεχνικός Σύμβουλος: Κωνσταντίνος Σακκάς
Κοινωνιολογική Έρευνα: Πωλίνα Γιωλτζόγλου
Βοηθοί Επιμελητή – Εκτέλεση παραγωγής: Γιώργος Νομικός, Γεωργία Ελένη Τιγκινάγκα
Βοηθός Οργάνωσης Παραγωγή: Κατερίνα Κώτσου
Επικοινωνία: Γιώργος Κατσώνης
Οπτική επικοινωνία – σχεδιασμός: komodo
Φωτογραφία: Χρήστος Καρνάκης
Social Media: Φλώρα Κοπέλου
Οργάνωση Παραγωγής: Delta Pi


Φωτογραφία θέματος: «Πρόβα_Dress Up» – Νατάσσα Ζούκα © Christos Karnakis


Διαβάστε επίσης: Το Removement Athens 2017 σε τρεις στοές του αθηναϊκού κέντρου | 1 – 30 Ιουνίου 2017