under the paving stones, the river: Ομαδική έκθεση στο Snehta residency

Τη Τετάρτη 23 Μαίου 2018 η Snehta Residency εγκαινιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο under the paving stones, the river.

Συμμετέχουν οι τρείς φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες του προγράμματος, Candela Bado από την Ουρουγουάη η οποία ζει στη Χάγη, ο Ajit Chauhan από τo Σαν Φρανσίσκο και η Δήμητρα Κουστερίδου, Ελληνίδα που ζει και εργάζεται στο Άμστερνταμ. Η έκθεση λειτουργεί ώς ένας χάρτης αποκρυπτογράφησης των “υλικών” που συνάντησαν οι τρεις καλλιτέχνες κατά της διάρκεια της διαμονής τους στην Αθήνα. Ένα εγχειρίδιο -με αφηγηματική μορφή- αποσυναρμολόγησης της αντικειμενικότητας.

Το έργο του Ajit Chauhan χαρακτηρίζεται από αργές, μινιμαλιστικές, συχνά επαναλαμβανόμενες χειρονομίες. Ο καλλιτέχνης προτιμά να δουλεύει με λιτά υλικά. Μια ενότητα έργων που θα παρουσιάσει στην έκθεση περιλαμβάνει εξώφυλλα δίσκων βινυλίων από τα οποία αφαιρεί μέρη τους και στη συνέχεια τοποθετεί σε κιβώτια, τα οποία λειτουργούν ως αρχιτεκτονικά μοντέλα Art Deco πολυκατοικιών της Κυψέλης. Στην ίδια λογική ανήκει και η σειρά έργων από ξηλωμένα υφάσματα. Εδώ η διαδικασία απομάκρυνσης υλικού αποσκοπεί στην αποκάλυψη μιας εσωτερικής ουσίας ή δομής που βρίσκει κανείς μέσα στο ίδιο το υλικό.

Η Candela Bado ερευνά το πως αντιλαμβανόμαστε ένα αντικέιμενο μέσα από το πρίσμα του διαισθητικού αλλά και του γνωστικού. Εμπνέεται από τις λαογραφικές αφηγήσεις που αμφισβητούν τα καθιερωμένα συστήματα γνώσης και περιλαμβάνουν τη φαντασία ως σημαντική ιδιότητα στην ανάδειξη της ταυτότητας. Με την επανεξέταση της τυπολογίας του αντικειμένου και της σχέσης του με το υποκείμενο, απευθύνεται  στην διαισθητική σοφία του θεατή, ενώ δημιουργεί μια συνάντηση μεταξύ των δύο.

Η Δήμητρα Κουστερίδου δουλεύει κυρίως με site specific έργα και αυτοσχεδιασμούς που επικεντρώνονται στον ήχο. Ο πυρήνας του ενδιαφέροντός της βρίσκεται στην αποδόμηση της οπτικής ταυτότητας των αντικείμενων, εγχύοντάς την με νέο ακουστικό χαρακτήρα, ενισχύοντας έτσι τις φυσικές, ακουστικές και αισθητικές τους ιδιότητες. Αυτό συχνά οδηγεί σε μια διεπιστημονική μορφή που περιλαμβάνει καταστάσεις εφήμερου χαρακτήρα, διαδραστικά χειροποίητα συνθεσάιζερ ή θραύσματα αντικειμένων, ενώ χρησιμοποιεί τον ήχο τους ως κεντρικό στοιχείο. Μπορεί κανείς να φανταστεί τις δράσεις της σαν συνθέσεις από τις οποίες προκύπτει ένα δίκτυο από σώματα, αναμνήσεις και εμπειρίες.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ