Ο Θωμάς Συμεωνίδης στις Λέξεις επί Σκηνής του Γαλλικού Ινστιτούτου

Στην πρώτη για το 2017 εκδήλωση του κύκλου «Λέξεις επί σκηνής» ο Θωμάς Συμεωνίδης παρουσιάζει στο Γαλλικό Ινστιτούτο, το κείμενό του «Υπάρχει επίσης» που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, σε σκηνοθεσία Σάββα Στρούμπου.

Με κεντρικό στοιχείο την ποίηση, αλλά ανοιχτός σε όλες τις μορφές γραφής, ο κύκλος «Λέξεις επί σκηνής» συνεχίζεται το 2017 και προσκαλεί καλλιτέχνες, μουσικούς, ηθοποιούς, εικαστικούς, χορογράφους και συγγραφείς, να συναντηθούν σε ένα κοινό χώρο γύρω από την λογοτεχνία.

Στην πρώτη για το 2017 εκδήλωση του κύκλου αυτού, ο Θωμάς Συμεωνίδης παρουσιάζει στις 2 Φεβρουαρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο, το κείμενό του «Υπάρχει επίσης», που μόλις κυκλοφόρησε (δίγλωσση έκδοση) από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, σε σκηνοθεία Σάββα Στρούμπου.

Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος
Μουσική: Έλλη Ιγγλίζ
Προβολή video: Κώστας Σταματόπουλος
Με τον Δαυίδ Μαλτέζε

Ο μονόλογος «Υπάρχει επίσης» βασίζεται στην αντιφατική σχέση που είχε ο ποιητής Paul Celan με τον φιλόσοφο Theodor Adorno. Μελανό σημείο στη σχέση τους, ο πολύ γνωστός αφορισμός του Adorno ότι «το να γράφεις ποιήματα μετά το Άουσβιτς είναι βαρβαρότητα». Κεντρικό γεγονός, μία συνάντηση που δεν έγινε τελικά ποτέ. Στη θέση αυτής της συνάντησης, ο Celan έγραψε τη Συνομιλία στα βουνά.

Και οι δύο, ο Ποιητής και ο Φιλόσοφος, είναι στοιχειωμένοι από τον παραλογισμό του φασισμού, το εβραϊκό και το πυρηνικό ολοκαύτωμα. Με αφορμή το γεγονός της μη συνάντησής τους, ο μονόλογος Υπάρχει Επίσης επιχειρεί να αποδώσει την τραγική φύση του Ποιητή ο οποίος, μοιραία, λυγίζει όταν η ποίησή του καλείται να εκφράσει το ανείπωτο, το ριζικά κακό.

Πάνω απ’ όλα όμως, ο μονόλογος επιχειρεί να δείξει το αδιέξοδο του ποιητή στην προσπάθειά του να αποκαταστήσει μία ταυτότητα, ένα εγώ, που συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, αλλά και η ίδια η φύση των σχέσεων και της κοινωνίας, προσπάθησαν να του στερήσουν.

Ο Σάββας Στρούμπος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2002). Mε την υποτροφία Παξινού – Μινωτή του Μ.Ι.Ε.Τ. έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Exeter της Αγγλίας (MA in Theatre Practice, 2003). Από το 2003 συνεργάζεται με το Θέατρο Άττις και τον Θόδωρο Τερζόπουλο ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτης.

Με την Oμάδα Σημείο Μηδέν σκηνοθέτησε τις παραστάσεις: Στη Σωφρονιστική Αποικία του Φραντς Κάφκα (2009), Όπως Σας Αρέσει του Ουίλιαμ Σαίξπηρ (2010), Οι Δίκαιοι του Αλμπέρ Καμύ (2011), Η Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα (2012-13), Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ (α’ και β’ εκδοχή, 2013-14), Στη Σωφρονιστική Αποικία του Φραντς Κάφκα (β’ εκδοχή, Φεστιβάλ Αθηνών, 2014), Εμείς του Γιεβγκιένι Ζαμιάτιν (2015), Η Αποστολή – Ανάμνηση από μιαν επανάσταση του Χάινερ Μύλλερ (2016).

Ο Θωμάς Συμεωνίδης γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη. Εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα την ανάλυση της φιλοσοφικής ερμηνείας που επιχειρεί ο Theodor Adorno στο Τέλος του Παιχνιδιού του Samuel Beckett (Όλα είναι παρεξήγηση, Εκδόσεις Αρμός, 2015). Έχει γράψει το μυθιστόρημα Γίνε ο ήρωάς μου! (Γαβριηλίδης, 2015), έχει μεταφράσει την Τελευταία Τριλογία και τους Τρεις Διαλόγους του Samuel Beckett (Γαβριηλίδης, 2016), ενώ συμμετείχε με ένα δοκίμιο για το θέατρο και τη φιλοσοφία στο συλλογικό έργο Μεταμοντέρνο Σώμα (Γαβριηλίδης, 2016). Πραγματοποιεί μεταδιδακτορική έρευνα (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών / Γαλλία) στη σχέση μεταξύ πολιτικής και αισθητικής και συμμετέχει στη διδασκαλία προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων στο αντικείμενο της αισθητικής και τη φιλοσοφίας της τέχνης.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ