Eίναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο της χρονιάς: Από τους γάμους και τα πανηγύρια στην Συρία μέχρι το Primavera & το Gagarin 205, ο Omar Souleyman πάει παντού, με ένα χαρμάνι συριακών, τούρκικων, ιρακινών και κουρδικών ήχων, με «εκσυγχρονιστική» διάθεση και ηλεκτρονικά βοηθήματα που συμπαρασέρνει ολόκληρο τον πλανήτη!

Περίπου 500, ναι, πεντακόσια, άλμπουμ έχουν κυκλοφορήσει με το όνομα Omar Souleyman στο εξώφυλλό τους – τα περισσότερα από αυτά ήταν ηχογραφημένα στους γάμους όπου τραγουδούσε ο Ομάρ, και τα έκανε ο ίδιος δώρο στο ζευγάρι. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση καλλιτέχνη, και σίγουρα για μια διαφορετική εκδοχή του “wedding singer” που έχει στο μυαλό του ο δυτικός κόσμος.

Όλα αυτά σημαίνουν, λοιπόν, ότι μπορεί η Δύση να τον ανακάλυψε εσχάτως – ή μάλλον να προσγειώθηκε στα μουσικά πράγματα της Δύσης ως κεραυνός εν αιθρία – αλλά ο ίδιος στη γενέτειρά του είναι περισσότερο από διάσημος, ένας μεγάλος τραγουδιστής που έχει ήδη διανύσει 20 χρόνια καριέρας. Ας όψεται λοιπόν ο Four Tet, ο παραγωγός του άλμπουμ του Wenu Wenu που ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη και κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο από τη Ribbon Music – εκείνος τον έφερε από τις αίθουσες των δεξιώσεων γάμου στα σαλόνια των έγκυρων μουσικών περιοδικών, που εκθείασαν φέτος τη μουσική του. Γιατί το Wenu Wenu είναι παραδοσιακή συριακή folk που χορεύεται με έναν τρόπο υπνωτικό, και η ανάμειξη του Kieran Hebden δεν αλλοίωσε καθόλου την ουσία της μουσικής του.

Ο μουσικός από τη Συρία έχει συνεργαστεί με τον Damon Albarn (Blur), τον Caribou και τη Bjork, ενώ η αμερικάνικη δισκογραφική εταιρία Sublime Frequencies τον έχει συμπεριλάβει σε πολλές συλλογές της. Έχει παίξει σε φεστιβάλ όπως το Primavera και το Glastonbury καθηλώνοντας το ανύποπτο κοινό με τους υπνωτιστικούς ρυθμούς των συριακών γλεντιών, και τον Δεκέμβριο που μας πέρασε τραγούδησε μαζί με τον Morrissey στο Όσλο, στη συναυλία που ακολούθησε την απονομή του Νόμπελ Ειρήνης. Παρά τις δόξες, το hype και την αναγνώριση (με αφορμή το Wenu Wenu, το Pitchfork ανακάλυψε τις παλιότερες ηχογραφήσεις του και δημοσίευσε κολακευτικότατες κριτικές), o Omar κυκλοφορεί παντού με τη γνωστή ενδυμασία της πατρίδας του.
Στις 9 Σεπτεμβρίου, στο Gagarin σας περιμένει μια βραδιά αντισυμβατική, με πολλές εκπλήξεις, που σίγουρα δεν θα μοιάζει με κανένα live που έχετε δει ως τώρα. Ανοίγουμε αφτιά και μυαλά και υποδεχόμαστε την αληθινά εναλλακτική ποπ μουσική του πλανήτη – όπως έγραψε και ο πολύς Andy Morgan, “a gentleman with punk attitude, Omar Souleyman is a breath of fresh air”.

OPENING ACT: KID FLICKS

Kid Flicks είναι το project που ξεκίνησε από τον παραγωγό/τραγουδοποιό Νίκο Δερβίση το 2008.

Ο πρώτος του δίσκος “Hearts of Gold” που κυκλόφόρησε το 2011 από την Inner Ear είναι μια συλλογή από lo-fi εξοτικά πόπ τραγούδια, φτιαγμένα με λούπες, ψυχεδελικές folk κιθάρες και φωνητικά με έντονο reverb. Στον δεύτερο του δίσκο “By Typing ‘I Talk’, You Don’t Talk” του 2012, ο οποίος κυκλοφόρησε από την Inner Ear εγχώρια και από τη V2 στην Ευρώπη, η τραγουδοποιία του δίνει έμφαση στις μελωδικές γραμμές και ο αλλόκοτος ποπ κόσμος του παρουσιάζεται πλέον σε ένα πιο συγκεντρωμένο δίσκο. Στο ενδιάμεσο κυκλοφόρησε το EP “The Great Cape” από το διάσημο net label Bad Panda Records (Dumbo Gets Mad, Indian Wells, Monster Rally).

Και οι δύο του δίσκοι έχουν αποσπάσει θετικές κριτικές από τον ελληνικό και παγκόσμιο τύπο: “Η pop του 21ου αιώνα παράγεται και στην Ελλάδα.” [ΜΑΚΗΣ ΜΙΛΑΤΟΣ – ATHENS VOICE], “είναι από αυτά τα παιδιά που αν τα αφήσεις μόνα τους σε ένα δωμάτιο για τρεις ώρες θα τα βρεις μετά με δύο album” [LIFO], “έχει και τη δύναμη να παρουσιάζει προσωπικά όσο και αγέρωχα pop άσματα τα οποία δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τον αφρό τού πιο ψαγμένου electro” [ΤΖΑΖ & ΤΖΑΖ], “multi-talented and tasking” [Impose Magazine], “ablaze lo-fi craftsman” [No Fear of Pop], “easily one of the most captivating and relatable concepts in an underground music scene” [Decoder], “we’d love to see Kid Flicks taking that step up” [DIY Magazine], “excellent release” [Songs By Toad].

Στα live από το 2012 τoν συνοδεύει μπάντα τριών ατόμων (μπάσο, δύο drum sets) με τον ίδιο στα φωνητικά, τα ηλεκτρονικά και την κιθάρα, όπου ο ήχος τους μετατρέπεται σε ένα εκρηκτικά ανεβαστικό πολυρυθμικό σύμπαν, άρτια δομημένο αλλά και με αυτοσχεδιαστικά σημεία.

Η νέα τους δουλεία που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2014 και αποτελεί την πρώτη συλλογική δουλειά των Kid Flicks, με τα μέλη του live σχήματος να συμμετέχουν στις συνθέσεις και ηχογραφήσεις, ξεφεύγει από το lo-fi ήχο των προηγούμενων δίσκων δίνοντας έμφαση στις περίπλοκες δομές, στη συναισθηματική ροή των φωνητικών, και στις πιασάρικες ποπ μελωδίες τοποθετιμένες μέσα σε ένα χαοτικό οικείο περιβάλλον επηρεασμένο από τον Van Dyke Parks και τις ταινίες του Sergei Parajanov.