Ο Μάιος της τέχνης στο Μέγαρο Μουσικής

Η τέχνη σε όλες σχεδόν τις εκφράσεις της – μουσική, θέατρο, κινηματογράφος, εικαστικά – ανθεί τον φωτεινό μήνα Μάιο στο Μέγαρο.

Η τέχνη σε όλες σχεδόν τις εκφράσεις της – μουσική, θέατρο, κινηματογράφος, εικαστικά –  ανθεί τον φωτεινό μήνα Μάιο στο Μέγαρο.

Το πρόγραμμα του, περιλαμβάνει συναυλίες, προβολές, εκθέσεις, θέατρο καθώς και τις διαλέξεις που φιλοξενεί το διεθνές φόρουμ προβληματισμού, Megaron Plus.

Η προβολή του “Ανδαλουσιανού Σκύλου” του Μπουνιουέλ σε πρωτότυπη μουσική του συνθέτη Αλέξανδρου Μούζα καθώς και άλλες νέες συνθέσεις Eλλήνων συνθετών ειδικά γραμμένες για την επένδυση γνωστών ταινιών του βωβού κινηματογράφου, είναι η πρώτη  συναυλία – προβολή του μήνα (14/5).

Ακολουθεί ο επίλογος του αφιερώματος στις 32 Σονάτες για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) με το δωδέκατο και τελευταίο ρεσιτάλ του κύκλου που δίνει ο διακεκριμένος πιανίστας Γιάννης Τσανακαλιώτης. Καταρρίπτοντας όλες τις προκαταλήψεις που συνδέουν την ωριμότητα της ερμηνείας με την ηλικία, ο δεκαοκτάχρονος Πολωνο-Καναδός πιανίστας Jan  Lisiecki, έχοντας ήδη στο βιογραφικό του τρεις σπουδαίες ηχογραφήσεις, βάζει την Αθήνα στην παγκόσμια περιοδεία του και δίνει ένα και μοναδικό ρεσιτάλ στο Μέγαρο Μουσικής (20/5).

Ακολουθεί ένα διήμερο αφιέρωμα στη μουσική των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου με δύο συναυλίες της Ελένης Καραΐνδρου. Συμμετέχουν η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τον Αλέξανδρο Μυράτ και το jazz τρίο Human Touch. Τραγουδά η Δήμητρα Γαλάνη (31/5 & 1/6).

Για τον μεγάλο απόντα κινηματογραφιστή, το Megaron Plus οργανώνει ένα εικαστικό αφιέρωμα που φέρει τον τίτλο ‘το μετέωρο βήμα των εικόνων’ και θα διαρκέσει από τις 30/5 έως τις 20/6. Σε επιμέλεια του καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών Γιάννη Ψυχοπαίδη, δεκαπέντε νέοι εικαστικοί καλλιτέχνες εμπνέονται από το έργο του Αγγελόπουλου και παρουσιάζουν ζωγραφικά έργα και εγκαταστάσεις.. Από το Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου οι φίλοι του Ntlive και του καλού θεάτρου θα έχουν την ευκαιρία θα παρακολουθήσουν σε μαγνητοσκοπημένη μετάδοση το καινούριο -υποψήφιο για 2 Βραβεία Ολίβιε- έργο του James Graham, που φέρει τον τίτλο “This House” ενώ από τη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης (Met Encores) θα μεταδοθεί μαγνητοσκοπημένη η όπερα του Ζωρζ Μπιζέ: Κάρμεν με πρωταγωνίστρια την Ελίνα Γκαράντσα (παραγωγής 2009-10).

Το αύριο της ελληνικής αρχιτεκτονικής καταγράφεται από τις 20 Μαΐου έως τις 9 Ιουνίου στο Νέο Εκθεσιακό Χώρο του Μεγάρου. Εκεί θα εκτίθενται οι μακέτες των καλύτερων εργασιών που διακρίθηκαν στον ανοιχτό Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό GREAT- Greek Architectural Talent, που πραγματοποιήθηκαν με στόχο την ανάδειξη του ταλέντου, του υψηλού επιπέδου και της πρωτοτυπίας των νέων αρχιτεκτόνων.

Το ανοιχτό φόρουμ ιδεών Megaron Plus, περιλαμβάνει τον μήνα αυτό:  δύο διαλέξεις επιφανών διδασκόντων στο College de France, του Ντενί Κνεπφλέρ, ενός από τους πλέον αναγνωρισμένους ειδικούς της ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού και του Ροζέ Σαρτιέ, σπουδαίας φυσιογνωμίας στο χώρο της πολιτισμικής ιστορίας, με μεγάλο ερευνητικό έργο. Ακόμη, θέματα που απασχολούν την κοινωνία, μπαίνουν στο μικροσκόπιο του Megaron Plus, που προτείνει: συζήτηση με ομιλητές διακεκριμένους καθηγητές Ιατρικής και Βιολογίας για την απειλή που συνιστούν τα λοιμώδη νοσήματα στην Ελλάδα σήμερα, καθώς και  στρογγυλό τραπέζι με κεντρικούς ομιλητές έγκριτους νομικούς που θα επιχειρήσουν να απαντήσουν στο κρίσιμο ερώτημα: Γιατί δυσλειτουργεί η Δικαιοσύνη;

Όλες οι εκδηλώσεις του Megaron Plus μεταδίδονται ζωντανά για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας από το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας http://diavlos.grnet.gr

Πιο αναλυτικά και ανά ημερομηνία, οι εκδηλώσεις:          

Megaron Plus

Δευτέρα 13 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 19:00)  Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας

Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17.30

Στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση

Denis Knoepfler

Αθήνα και Ρώμη λίγο πριν από την κατάκτηση

της Ελλάδας από τους Ρωμαίους

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το College de France,

τη Γαλλική Πρεσβεία στην Αθήνα &

το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

H συνεργασία του Megaron Plus με το Collège de France συνεχίζεται με τη συμμετοχή στο φετινό κύκλο διαλέξεων ενός ακόμη διαπρεπούς μέλους της γαλλικής και διεθνούς ακαδημαϊκής κοινότητας, του Denis Knoepfler [Ντενί Κνεπφλέρ], κατόχου της Έδρας Επιγραφικής και Ιστορίας των Αρχαίων Ελληνικών Πόλεων στο Collège de France. Ο Ελβετός ιστορικός, αρχαιολόγος και επιγραφολόγος, θεωρείται παγκοσμίως ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους ειδικούς της ελληνικής ιστορίας και του πολιτισμού, κυρίως της ελληνιστικής περιόδου.

Οι σπουδαιότερες εργασίες και έρευνές του πραγματοποιήθηκαν στη Στερεά Ελλάδα, κυρίως στην Εύβοια και τη Βοιωτία, κατά ένα μεγάλο μέρος υπό την αιγίδα της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών και της Ελβετικής Αρχαιολογικής Σχολής. Στην ομιλία του στο Μέγαρο θα εστιάσει το ενδιαφέρον του σε δύο εμβληματικές πόλεις της αρχαιότητας και στις πρώτες σχέσεις τους υπό το φως των τελευταίων ερευνών στην ιστορία του ελληνιστικού κόσμου. Η διάλεξή του φέρει τον τίτλο «Αθήνα και Ρώμη, λίγο πριν από την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους» και θα γίνει στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση. Τη διάλεξη του διακεκριμένου πανεπιστημιακού διδασκάλου και μελετητή θα προλογίσει ο καθηγητής κ. Αθανάσιος Ριζάκης, Διευθυντής Ερευνών του Προγράμματος Νοτίου Ελλάδος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Megaron Plus

Τρίτη 14 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 19:00) Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας

Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17.30

Τα λοιμώδη νοσήματα στην Ελλάδα σήμερα:

μια αναδυόμενη απειλή- Συζήτηση

               

Κύκλος: Η επιστήμη στη ζωή μας

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ Ηλίας Κούβελας

Τα λοιμώδη νοσήματα είναι ο κύριος παράγοντας που καθορίζει τη νοσηρότητα και τη θνησιμότητα σε όλη την ιστορία του ανθρώπινου γένους. Την τριακονταετία 1950-1980, μεγάλοι πρόοδοι που σχετίζονται με τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, με την πρόληψη (εμβολιασμός) και την αντιμετώπιση νοσημάτων (χημειοθεραπεία), μείωσαν  παροδικά τη σημασία τους.

Από το 1980 και μετά, η ανάδυση  της HIV λοίμωξης και τα φαινόμενα αντοχής στα χημειοθεραπευτικά, έχουν δημιουργήσει μια περίπλοκη εικόνα. Μεγάλες μεταβολές στη συμπεριφορά, μετακινήσεις πληθυσμών, μεταβολές του κλίματος, έλλειψη ενημέρωσης και παραπληροφόρηση, κακή χρήση της χημειοθεραπείας και πρόσφατα η οικονομική κρίση έχουν δημιουργήσει στην Ελλάδα του 2013 την ανάδυση αρκετών γνωστών, αλλά υποεκτιμημένων, λοιμωδών νοσημάτων.

Στο Στρογγυλό Τραπέζι ο Αλκιβιάδης Βατόπουλος (Καθηγητής Μικροβιολογίας στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας), ο Γεώργιος Δαΐκος (Αναπληρωτής Καθηγητής Παθολογίας των Λοιμώξεων στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών), ο Τάκης Παναγιωτόπουλος (Καθηγητής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας κι επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Επιδημιολογικής Επιτήρησης και Παρέμβασης στο Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων-ΚΕΕΛΠΝΟ), ο Σωτήρης Τσιόδρας (Επίκουρος Καθηγητής Παθολογίας-Λοιμώξεων στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών) και ο Άγγελος Χατζάκης (Καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών) θα επιχειρήσουν μια σύντομη αναδρομή στην πρόσφατη ιστορία των λοιμωδών νοσημάτων στη χώρα μας. Αναλυτικότερα θα συζητηθούν τα παρακάτω θέματα:

Νοσήματα που προλαμβάνονται με τον εμβολιασμό (ομιλητής: Τ. Παναγιωτόπουλος), Ελονοσία και λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου (ομιλητής: Σ. Τσιόδρας), Νοσοκομειακές λοιμώξεις και μικροβιακή αντοχή (ομιλητής: Γ. Δάϊκος), HIV/AIDS και ιογενείς ηπατίτιδες (ομιλητής: Α. Χατζάκης).

Τη συζήτηση συντονίζει ο Άγγελος Χατζάκης.

 

Σύγχρονη

Μουσική

Δημιουργία- Μουσικές του 20ου & 21ου αιώνα

Τρίτη 14 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 20:30)

Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος 

 

 

Ergon Ensemble

Μουσική και βωβός κινηματογράφος 

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το Goethe-Institut Athen,

και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

 

Ergon Ensemble

Με την υποστήριξη του Ernst von Siemens Music Foundation

‘H μουσική επένδυση ταινιών του βωβού κινηματογράφου είναι μια πολύ γοητευτική διαδικασία για δημιουργούς και θεατές.’ γράφει ο συνθέτης Αλέξανδρος Μούζας και εξηγεί ‘Για τους δημιουργούς γιατί βρίσκουν ένα πρόσφορο πεδίο να δοκιμαστούν, να εκφραστούν και να συνδιαλλαγούν με ένα διαφορετικό μέσο πέραν της «απόλυτης μουσικής», ενώ για τους θεατές γιατί έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν κλασσικές ταινίες σε μια νέα μορφής εμπειρία. Ιδιαίτερα οι ταινίες που δεν έχουν συμβατική μυθοπλασία, γραμμική αφήγηση ή ηθοποιούς που εκφράζονται σαφώς μέσω του λόγου, ο συν-δημιουργός συνθέτης έρχεται να καταθέσει την δικιά του οπτική ως νέα πρόταση στην ερμηνεία της ταινίας.’

Πέντε ταινίες του βωβού κινηματογράφου, ταινίες σταθμοί που  κινούνται μεταξύ αφηρημένης τέχνης, Dada και σουρεαλισμού αποκτούν «φωνή» χάρη σε νέα έργα ελλήνων δημιουργών, αλλά και συνθέσεις των Ερίκ Σατί και Χανς Άισλερ ερμηνευμένες από το Ergon Ensemble υπό τον Βασίλη Τσιατσιάνη. Στο πρώτο μέρος της προβολής-συναυλίας θα προβληθεί η  ταινία-ωδή στο βροχερό Αμστερνταμ Regen(Η βροχή) του 1929 σε σκηνοθεσία του Γιόρις Ιβενς, και μουσική του Χανς Αισλερ, το Entr’acte(Διάλειμμα) του 1924 σε σκηνοθεσία Ρενέ Κλαιρ και μουσική του Ερικ Σατί (σε νέα ενορχήστρωση ειδικά για τη συναυλία) και το Anémic Cinéma του 1926 σε σκηνοθεσία Μαρσέλ Ντυσάν και με νέα μουσική του Γιάννη Κυριακίδη. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την ταινία L’ Étoile de Mer (Ο Αστερίας) του 1928 σε σκηνοθεσία του Man Ray και σε νέα μουσική σύνθεση του Νικόλα Τζώρτζη και τον διάσημο Ανδαλουσιανό Σκύλο (1929) του Λουίς Μπουνιουιέλ, σε σενάριο Μπουνιουέλ και Σαλβαντόρ Νταλί με μουσική που έγραψε ο Αλέξανδρος Μούζας ειδικά για τη συναυλία. Ο τελευταίος υπογράφει και όλη την καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης ως υπεύθυνος του Μουσικού Συνόλου Ergon Ensemble.

 

 

Οι Σονάτες

για πιάνο του Μπετόβεν

Τετάρτη 15 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 20:30)

Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος   

 Γιάννης Τσανακαλιώτης

Ρεσιτάλ πιάνου 

 

 

Το επιτυχημένο αφιέρωμα στις 32 Σονάτες για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827) που φιλοξένησε το Μέγαρο τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο, ολοκληρώνεται με το δωδέκατο και τελευταίο ρεσιτάλ του Κύκλου, το οποίο θα δοθεί από τον Γιάννη Τσανακαλιώτη. Ο επίλογος του Κύκλου περιλαμβάνει τη «Μικρή Παθητική», τη Σονάτα αρ. 16 και τις Παραλλαγές Eroica σε ένα θέμα από το χορόδραμα «Τα πλάσματα του Προμηθέα».

Ο πιανίστας Γιάννης Τσανακαλιώτης ανήκει σε μια νέα γενιά ανερχόμενων καλλιτεχνών που δραστηριοποιούνται τόσο ως σολίστ όσο και ως μέλη σχημάτων μουσικής δωματίου. Έχει λάβει μέρος σε συναυλίες της Σειράς «Κυριακή πρωί στο Μέγαρο» σε συνεργασία με την Έφη Αβέρωφ-Μιχαηλίδου και έχει πραγματοποιήσει εμφανίσεις με το τρίο «OPUS I». Συνεργάζεται συχνά με μουσικούς και λυρικούς τραγουδιστές, με τους οποίους έχει δώσει ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ έχει ερμηνεύσει επανειλημμένα έργα Ελλήνων συνθετών (Σκαλκώτας, Δραγατάκης, Θεοδωράκης, Ευαγγελάτος, Κούκος, Κωνσταντινίδης, Μηνάς, Κουνάδης, Ιωαννίδης, Καψωμένος, Μουζακίτης, Χαρίδης), πολλά από τα οποία έχει παρουσιάσει σε πρώτη εκτέλεση. Ως σολίστ έχει συμπράξει  με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Ο Γιάννης Τσανακαλιώτης είναι καθηγητής πιάνου στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες» και μουσικός προπαιδευτής τμημάτων μονωδίας και μελοδραματικής στο Ωδείο Athenaeum. Σπούδασε πιάνο με υποτροφία στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με καθηγήτρια τη διεθνούς φήμης πιανίστα Ρίτα Βούρτση (άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο, αριστείο εξαιρετικής επιδόσεως και χρηματικό βραβείο στη μνήμη του μαέστρου Μιχάλη Βούρτση). Έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς και έχει λάβει μέρος σε σεμινάρια πιάνου με διακεκριμένους καθηγητές και σολίστ όπως το Ντούο Γκάνεφ, ο Νικολάι Πετρόφ, ο Πάουλ Μπαντούρα Σκόντα, ο Μπέρναρντ Ρινγκάισσεν, κ.ά.

Megaron Plus

 

Πέμπτη 16 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 19:00)  Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας

Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17.30   

 

Γιατί δυσλειτουργεί η Δικαιοσύνη;

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ)

Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ)

Kantor Σύμβουλοι Επιχειρήσεων

Κίνηση Πολιτών

Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς

“Γιατί δυσλειτουργεί η Δικαιοσύνη;”. Αυτό το δομικό και πολυσύνθετο ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία μας, ιδιαίτερα στη διάρκεια της κρίσης που την ταλανίζει, θα συζητήσουν τέσσερις κορυφαίες προσωπικότητες του νομικού κόσμου που μετέχουν στο στρογγυλό τραπέζι που διοργανώνει το Megaron Plus. Πρόκειται για τους: Βασίλειo Σκoυρή, Πρόεδρο του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Παναγιώτη Πικραμμένο, Πρόεδρο ΣτΕ ε.τ., τ. Πρωθυπουργό, Καθηγητή Θεόδωρο Π. Φορτσάκη, Πρόεδρο της Νομικής Σχολής Αθηνών και Χριστόφορο Αργυρόπουλο, Δικηγόρο και Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Ποινικολόγων. Τη συζήτηση συντονίζει ο Νίκος Φραγκάκης, Δικηγόρος Αθηνών, Πρόεδρος ΕΚΕΜΕ και Αντιπρόεδρος της Κίνησης Πολιτών.

Όπερα

Παρασκευή 17 & Κυριακή 19 Μαΐου

(Ώρα έναρξης: 20:00)

Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη   

 

 

Georg Frideric Handel:

Alessandro

 

Παγκόσμια διάκριση απέσπασε η ηχογράφηση του Allesandro. Κέρδισε το ‘όσκαρ’ του κλασικού τραγουδιού, αφού αναδείχθηκε το cd όπερας της χρονιάς στα διεθνώς αναγνωρισμένα βραβεία του περιοδικού OPERA, που ανακοινώθηκαν χθες στο Λονδίνο.  Η πολυαναμενόμενη παραγωγή της όπερας του Χαίντελ “Alessandro” σε σκηνοθεσία της διάσημης Αμερικανίδας Lucinda Childs, μετατίθεται για τις 28 & 30 Ιουνίου.

 

Megaron Plus

Κυριακή 20 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 19:00)    

Διάλεξη Νίκου Κτενά

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

& ΑΓΕΤ Ηρακλής, Lafarge

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος αρχιτέκτονας Νίκος Κτενάς, μέλος της διεθνούς κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού GREAT 2013, μεταφέρει στο κοινό του Megaron Plus την πολύτιμη εμπερία του στο χώρο της μοντέρνας αρχιτεκτονικής και μιλά για τo έργο του. Τη διάλεξη προλογίζει ο επιμελητής της έκθεσης GREAT 2013 – Tα Πρώτα τους Κτίρια, αρχιτέκτονας Μέμος Φιλιππίδης.

Ο Νίκος Κτενάς γεννήθηκε το 1960 στον Πειραιά. Από το 1978 έως 1983, μετά από σπουδές Μαθηματικών, Φυσικής, Μουσικής Θεωρίας και εισαγωγικών μαθημάτων στην Αρχιτεκτονική σε διάφορες σχολές στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταξύ των οποίων Columbia University, Syracuse University και The Cooper Union, αποκτά το πτυχίο του στην Αρχιτεκτονική από το Cornell University, Ithaca, New York.

Από το 1984 έως το 1992 διδάσκει στο EPFL_École Polytechnique Fédérale de Lausanne στην Ελβετία στην έδρα του Luigi Snozzi. Ανοίγει το αρχιτεκτονικό του γραφείο στο Lugano το 1987 και στην Αθήνα το 1993.  Από το 1992 έως σήμερα έχει προσκληθεί σε διάφορες ελληνικές και ευρωπαϊκές σχολές αρχιτεκτονικής. Από το 2005 είναι επισκέπτης καθηγητής Αρχιτεκτονικής στην Accademia di Architettura στην πόλη Mendrisio της Ελβετίας και από το 2009 στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Βόλο.

Έχει διευθύνει διάφορα εργαστήρια αρχιτεκτονικής στην Ευρώπη όπως τα ‘Lid’A2’_Università degli Studi Mediterranea, Reggio Calabria, Πολυτεχνείο Κρήτης, Τμήμα Αρχιτεκτόνων, ‘SE de Projet intensif ENSA-V’_École Nationale Supérieure d’architecture de Versailles, ‘SIA’_DA / Universidade Autónoma de Lisboa, κ.ά. Έχει δώσει διαλέξεις σε διάφορες ευρωπαϊκές σχολές και πόλεις. Είναι δημιουργός περισσότερων των 80 έργων και το έργο του έχει εκτεθεί στο ‘ΝΑΙ’ (Netherlands Institute of Architecture του Ρότερνταμ), στο ‘Archivio Cesare Cattaneo’ στο Κόμο, στην ‘Pavillon de l’Arsenal’ του Παρισιού, ενώ έχει προσκληθεί στην ‘7η Biennale Αρχιτεκτονικής’ στη Βενετία. Έχει λάβει πολυάριθμα βραβεία και διακρίσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, με τελευταία την  ‘Ειδική Διάκριση’ για τρία υλοποιημένα έργα του από το EIA-Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στον ανά τετραετία θεσμό ‘Βραβεία Αρχιτεκτονικής 2008’.

Το 2006, η επιθεώρηση Αρχιτεκτονικά Θέματα  αφιέρωσε το τεύχος 37/2006 στην μονογραφία του και το ίδιο έτος εκδόθηκε το βιβλίο ‘Semplice e Complesso’, μια θεωρητική συζήτηση γύρω από την αρχιτεκτονική σκέψη και τις διδακτικές αρχές του Νίκου Κτενά (στα ιταλικά από την ομάδα XM+ – iiriti Editore).

 

Megaron Plus

Δευτέρα 20 Μαΐου έως 9 Ιουνίου

Καθημερινά 10:00-18:00

Είσοδος Ελεύθερη     

 

Έκθεση εργασιών ελλήνων φοιτητών Αρχιτεκτονικής GREAT 2013- Greek Architectural Talent

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

& ΑΓΕΤ Ηρακλής, Lafarge

Η Αρχιτεκτονική Έκθεση Great- Greek Architectural Talent είναι το αποτέλεσμα του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού GREAT 2013 – Τα Πρώτα τους Κτίρια, μιας πρωτοβουλίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της ΑΓΕΤ Ηρακλής, μέλος του Ομίλου Lafarge, που έχει στόχο την ανάδειξη της ελληνικής αρχιτεκτονικής δημιουργίας.

Συνολικά 470 εργασίες από όλες τις σχολές αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα καθώς και από σχολές στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, την Ισπανία, την Ιταλία, τον Καναδά, την Κύπρο, την Ολλανδία και την Ουγγαρία υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό GREAT 2013, οι οποίες συναγωνίστηκαν σε επίπεδο ποιότητας και πρωτοτυπίας. Ο επιμελητής της έκθεσης και συντονιστής του GREAT 2013, αρχιτέκτονας, Μέμος Φιλιππίδης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ποιότητα των συμμετοχών και δήλωσε: «μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα το υψηλό επίπεδο των εργασιών και πραγματικά πιστεύω ότι η κριτική επιτροπή θα ικανοποιηθεί από το αρχιτεκτονικό ταλέντο και τη δημιουργικότητα, που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Αρκετές από τις προτάσεις που είδαμε έχουν πειραματικό χαρακτήρα και ορισμένες από αυτές τοποθετούν με απροσδόκητο τρόπο χρήσεις μέσα σε παλιά κελύφη της πόλης. Κάποιες άλλες προχωρούν με τολμηρούς συνδυασμούς και εντάσσουν νέα μοντέρνα κτίρια σε παλαιότερους παραδοσιακούς οικισμούς».

Η τριμελής διεθνής κριτική επιτροπή του GREAT 2013, αποτελούμενη από τους διακεκριμένους αρχιτέκτονες Νίκος Κτενά, Manuel Aires Mateus και Selgascano συνήλθε στην Αθήνα τον Μάρτιο για να αξιολογήσει τις συμμετοχές. Τα αποτελέσματα των νικητών του Διαγωνισμού θα ανακοινωθούν εντός ολίγων ημερών στην ιστοσελίδα www.great2013.com και οι μακέτες των νικητήριων εργασιών θα εκτίθενται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 20 Μαΐου έως τις 9 Ιουνίου 2013. Ταυτόχρονα με τις μακέτες θα είναι διαθέσιμο σε οθόνες συμπληρωματικό υλικό γύρω από την κάθε εργασία (σχέδια, κείμενα, φωτογραφίες κ.ά.). Η Έκθεση θα λειτουργεί για το κοινό καθημερινά 10:00- 18:00 και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

Μουσικές Βραδιές στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος

Δευτέρα 20 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 20:30)  Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος    

 

Jan Lisiecki

ρεσιτάλ πιάνου

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

με την Πρεσβεία του Καναδά

 

Το BBC Music Magazine έγραψε για αυτόν ότι είναι «…ίσως ο πιο ολοκληρωμένος πιανίστας της ηλικίας του». Ο μόλις δεκαοχτώ ετών πιανίστας Γιαν Λισέτσκι φημίζεται για την εκφραστικότητα και την ωριμότητα της ερμηνείας του και ήδη κάνει μια πετυχημένη παγκόσμια καριέρα. Στο Μέγαρο θα έχει μια μοναδική συνάντηση με το ελληνικό κοινό, για τη οποία έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει έργα Ολιβιέ Μεσιάν, Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ και Φρεντερίκ Σοπέν.

Ο Γιαν Λισέτσκι δίνει ατομικά ρεσιτάλ στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου ενώ συνεργάζεται με ορχήστρες όπως η Συμφωνική του BBC, η Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της Λειψίας, η Accademia de Santa Cecilia, η Ορχήστρα του Παρισιού κλπ. Το 1012 έκανε το ντεμπούτο του με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης στο Avery Fisher Hall. Σε ηλικία δεκαπέντε ετών υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με την Deutsche Grammophon. Το 2009 το Ινστιτούτο Φρεντερίκ Σοπέν κυκλοφόρησε ζωντανές ηχογραφήσεις του με τα δύο Κοντσέρτα του Σοπέν (με την ορχήστρα Sinfonia της Βαρσοβίας και τον Χάουαρντ Σέλλεϋ), δίσκος που βραβεύτηκε με το Diapason Decouverte. Τον Μάιο του 2012 εξέδωσε το δεύτερο CD του με κοντσέρτα για πιάνο του Μότσαρτ με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, ενώ φέτος, μόλις πριν ένα μήνα, κυκλοφόρησε ηχογράφηση με σπουδές του Φεντερίκ Σοπέν.

 

NT LIVE

Πέμπτη 23 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 21:00)

Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση από το Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου

Με αγγλικούς υπότιτλους       

National Theatre Live:

“This House”

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τη Βρετανική Πρεσβεία

και το Βρετανικό Συμβούλιο

«Η σκηνοθεσία του Jeremy Herrin μας δείχνει με ανάγλυφο τρόπο την κατάρρευση της πολιτικής.»  Guardian

«Έξυπνο, διασκεδαστικό και άκρως απολαυστικό.»  Financial Times

Εξαιρετικές κριτικές απέσπασε το νέο θεατρικό του James Graham (Τζέιμς Γκράχαμ), “This House” που δικαίως το έθεσαν ανάμεσα στα υποψήφια έργα για βραβείο Καλύτερης σκηνοθεσίας και Καλύτερου νέου έργου στα Βραβεία Ολίβιε, τα σπουδαιότερα Βρετανικά Θεατρικά Βραβεία. Σε σκηνοθεσία του Jeremy Herrin, σκηνικά της Rae Smith και φωτισμούς της Paule Constable, το καινούριο, δηκτικό και γεμάτο δράση έργο του Τζέιμς Γκράχαμ απογυμνώνει τους πολιτικούς και την πολιτική.

Το έργο διαδραματίζεται το 1974, εποχή μεγάλης κυβερνητικής και πολιτικής κρίσης στη Μ. Βρετανία. Οι διάδρομοι του Westminster αντηχούν από τις διαμάχες και τα κουτσομπολιά, καθώς τα κόμματα αγωνίζονται για να «σώσουν το έθνος» με οποιοδήποτε τίμημα. Σε αυτό το λειψό κοινοβούλιο το κυβερνών κόμμα καταρρέει. Πολιτική αστάθεια, με διαρροές και επανασυσπειρώσεις ψήφων, και άρρωστοι βουλευτές που επιστρατεύονται σε ψηφοφορίες. Παλιές παραδόσεις και πεποιθήσεις παραμερίζονται στον πόλεμο για την εξουσία.

Το Μέγαρο Μουσικής ενταγμένο στο δίκτυο των αιθουσών του ΝΤ LIVE (National Theatre Live), με τη βοήθεια της υψηλής ευκρίνειας τεχνολογίας, προσφέρει τη μοναδική εμπειρία της παρακολούθησης θεατρικών παραστάσεων, διασυνδέοντας το κοινό της Αθήνας με το θεατρικό κέντρο της Ευρώπης, μέσω του περίφημου Εθνικού Θεάτρου του Λονδίνου. Το ΝΤ LIVE πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο.

 

Megaron Plus

Τρίτη 28 Μαΐου (Ώρα έναρξης: 19:00)

Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας

Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17.30

Στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση           

 

Roger Chartier:

Το ζωντανό παρελθόν. Ιστορία, λογοτεχνία και μνήμη.

Πώς να ακούμε τους νεκρούς με τα μάτια

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το College de France,

τη Γαλλική Πρεσβεία στην Αθήνα

& το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Ο Roger Chartier είναι ιστορικός, Διευθυντής Σπουδών στην Σχολή Ανώτατων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες (EHESS, Παρίσι) και κατέχει την Έδρα «Γραπτά και Πολιτισμοί στην Νεότερη Ευρώπη» στο College de France. To έργο του συνδέεται με τη Σχολή των «Αnnales» που ίδρυσαν οι επιφανείς ιστοριογράφοι του 19ου αιώνα Φεμπβρ και Μπλοχ, έχει εστιάσει το ερευνητικό του ενδιαφέρον στην ιστορία του βιβλίου, της έκδοσης και της ανάγνωσης.

 

Megaron Plus

Πέμπτη 30 Μαΐου έως Πέμπτη 20 Ιουνίου (Δευτέρα- Παρασκευή: 10:00- 18:00)

Φουαγιέ Ισογείου

Είσοδος ελεύθερη             

 

Το μετέωρο βήμα των εικόνων

 Έκθεση

Το Megaron Plus φιλοξενεί ένα εικαστικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο. Με τίτλο ’Το μετέωρο βήμα των εικόνων’ δεκαπέντε νέοι εικαστικοί καλλιτέχνες συνομιλούν με τον φιλμικό κόσμο, τους μύθους και τα μοτίβα του αξέχαστου κινηματογραφιστή. Η επιμέλεια της έκθεσης που περιέχει ζωγραφικά έργα και εγκαταστάσεις είναι του καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών Γιάννη Ψυχοπαίδη.

‘Σ’αυτό το εικαστικό αφιέρωμα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο καταγράφεται με δόκιμο, ζωντανό και σύγχρονο εικαστικό λόγο ένας διαχρονικός διάλογος των τεχνών – αυτή τη φορά  είναι στα χέρια της νέας γενιάς των δημιουργών να καταθέσουν ένα φόρο τιμής σ’ έναν κατ’εξοχήν εικαστικό κινηματογραφιστή’ γράφει ο σπουδαίος έλληνας ζωγράφος, Γιάννης Ψυχοπαίδης. Πρόκειται συμπληρώνει για ‘ένα μεγάλο στοίχημα για τους ίδιους τους του καλλιτέχνες και μια πρόκληση, αλλά και μια θαρραλέα ανίχνευση και χαρτογράφηση του άυλο χώρου που συνδέει την εικαστική ποίηση του κινηματογράφου και τις φιλμικές αναφορές των εικαστικών μορφών.’

 

 

Ειδικές Εμφανίσεις

Παρασκευή 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου (Ώρα έναρξης: 20:30)            

Ελένη Καραΐνδρου: Μουσική και τραγούδια για τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Συνοδοιπόροι στην τέχνη, από το 1983, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο ‘ποιητής των εικόνων’ που ξεκίνησε πρόωρα για το μεγάλο ταξίδι τον Ιανουάριο του 2012 και η συνθέτης Ελένη Καραΐνδρου έχουν συνεργαστεί σε οκτώ ταινίες – ορόσημα.

Η Ελένη Καραΐνδρου, παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής σε δύο συναυλίες ένα μουσικό οδοιπορικό από τις ταινίες αυτές που αποτελούν ήδη ένα σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η μουσική της Καραΐνδρου, ακολουθεί ποιητικά την εικόνα, όντας αυτόνομη και ελεύθερη, έτοιμη πάντα να συγκινήσει και να ταξιδέψει τον ακροατή.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης με διευθυντή τον αρχιμουσικό της Αλέξανδρο Μυράτ, η Δήμητρα Γαλάνη και το τζαζ τρίο «Human Touch» των David Lynch (σαξόφωνο), Σταύρου Λάντσια (πιάνο) και Γιώτη Κιουρτσόγλου (μπάσο), θα ερμηνεύσουν μουσική και τραγούδια από τις ταινίες: «Ταξίδι στα Κύθηρα»(1984), «Ο Mελισσοκόμος»(1986), «Τοπίο στην ομίχλη»(1988), «Το μετέωρο βήμα του πελαργού»(1991), «Το βλέμμα του Οδυσσέα»(1995), τη βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών «Μια αιωνιότητα και μια μέρα» (1998), «Το Λιβάδι που Δακρύζει»(2004) και «Η Σκόνη του Χρόνου»(2008).

Μαζί με την Ελένη Καραΐνδρου στο πιάνο, συμπράττουν και σολίστ- συνεργάτες της, όπως ο Βαγγέλης Χριστόπουλος (όμποε), η Ναταλία Μιχαηλίδου (πιάνο), ο Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν) και ο Αριστοτέλης Δημητριάδης (μαντολίνο).

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ