Ο κλέφτης ροδάκινων, η πρώτη διεθνής επιτυχία του βουλγαρικού σινεμά

Η New Star παρουσιάζει την ταινία του Βέλο Ράντεφ με τίτλο “Ο κλέφτης ροδάκινων”, που αποτελεί την πρώτη διεθνή επιτυχία του βουλγαρικού κινηματογράφου, με τους Νέβενα Κοκάνοβα, Ράντε Μάρκοβιτς.

Η New Starπαρουσιάζει την ταινία του Βέλο Ράντεφ με τίτλο “Ο κλέφτης ροδάκινων”, που αποτελεί την πρώτη διεθνή επιτυχία του βουλγαρικού κινηματογράφου, με τους Νέβενα Κοκάνοβα, Ράντε Μάρκοβιτς.

 

Η ταινία θα προβάλλεται στους κινηματογράφους, την Πέμπτη 23 Μαΐου 2013.

 

Μέσα στη δίνη του πολέμου, δύο νέοι θα ερωτευούν με πάθος ενάντια σε κάθε προκατάληψη και εθνικισμό. Μια λυρική και ουμανιστική ταινία που συγκινεί και συγκλονίζει.

 

Σύνοψη

Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1918, σ’ ένα στρατόπεδο στη μικρή πόλη Τέρνοβο, στη Βουλγαρία, ένας αιχμάλωτος πολέμου, ο Σέρβος λοχαγός Ίβο, εισβάλλει στον οπωρώνα ενός συνταγματάρχη και κλέβει ροδάκινα. Σε μια παράνομη επιδρομή συναντά τη νεαρή γυναίκα του συνταγματάρχη και διοικητή του στρατοπέδου. Ανάμεσα στους δύο νέους γεννιέται ένα τρυφερό και βουβό αρχικά ερωτικό συναίσθημα, που όταν εκδηλώνεται, μεταμορφώνεται σε πάθος. Μερικές εβδομάδες αργότερα, το βουλγαρικό μέτωπο διαλύεται και ο συνταγματάρχης δίνει εντολή για τη μεταφορά των αιχμαλώτων. Μέσα στη γενική αναταραχή της ήττας, οι δύο ερωτευμένοι θα επιχειρήσουν να πλησιάσουν για μια ακόμα φορά ο ένας τον άλλον, μα η μοίρα τούς επιφυλάσσει μια τραγική κατάληξη.

 

Η ταινία

Η πρώτη διεθνής επιτυχία του Βουλγάρικου κινηματογράφου αποτελεί μια βαθιά ανθρωπιστική και αντιπολεμική ταινία που αφηγείται μια ερωτική ιστορία γεννημένη μέσα στον παραλογισμό του πολέμου.

 

Το 1918 στη μικρή πόλη Τάρνοβα βρίσκεται ένα στρατόπεδο αιχμαλώτων με σχετική ελευθερία κινήσεων λόγω της μεγάλης απόστασης απ’ το μέτωπο (πολέμου). Μια μέρα ο Σέρβος λοχαγός Ίβο πάει να κλέψει ροδάκινα από έναν κήπο, αλλά συλλαμβάνεται από τον ιδιοκτήτη ο οποίος δεν είναι άλλος από τη νεαρή γυναίκα του διοικητή του στρατοπέδου. Ανάμεσα στους δυο νέους γεννιέται ένα τρυφερό αίσθημα που καταλήγει σε έντονο πάθος. Λίγο αργότερα το Βουλγάρικο μέτωπο διαλύεται και οι αιχμάλωτοι πρέπει να φύγουν. Μέσα στη γενική αναταραχή οι δυο ερωτευμένοι θα προσπαθήσουν να πλησιάσουν για μια ακόμη φορά ο ένας τον άλλον, αδιαφορώντας για την κατάληξη.

 

Στη πρώτη του σκηνοθετική δουλειά, ο πρώην διευθυντής φωτογραφίας Βέλο Ράντεφ προσεγγίζει ένα παραδοσιακό κινηματογραφικό είδος (την ιστορική αντι-πολεμική ταινία με ψυχολογικές και πολιτικές προεκτάσεις), για να ανανεώσει, τόσο σ’ επίπεδο φόρμας, όσο και θεματικής. Ο Ράντεφ περνά σε πρώτο πλάνο το ανθρώπινο ντεκόρ της πόλης του Τάρνοβο, παλιάς πρωτεύουσας της Βουλγαρίας, που θυμίσει ακόμα μεσαιωνική εποχή. Η απειλή του πολέμου, η αίσθηση της επικείμενης ήττας, ο τύφος που μαστίζει την πόλη, οι ομάδες των αιχμαλώτων ή των πληγωμένων στρατιωτών, προαναγγέλλουν μια βιβλική καταστροφή που ξεσηκώνει τελικά το λαό του Τάρνοβο και εντείνει τη γενική κατάσταση.

 

Παράλληλα, ο σκηνοθέτης συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του όχι τόσο στον Ιβό, το Σέρβο αιχμάλωτο, αλλά στη Λίζα, την ερωμένη του, που μέσα από υπάκουη σύζυγος μέσα από αυτήν την ερωτική περιπέτεια γίνεται μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Βλέπει για πρώτη φορά τον κόσμο με τα δικά της μάτια αμφισβητώντας την ως τότε προσωπική της ζωή ( αποδέχθηκε από συνήθεια να παντρευτεί κάποιον που δεν αγαπά) αλλά και την ηθική και πολιτική της συνείδηση (παύει να συμμερίζεται τις ιδέες του άντρα της).

 

Ο Ρανάεφ διαπερνά με την δική του προσωπικότητα αυτή την ιστορία που στηρίζεται σε ένα διήγημα του Στάνεφ, του μεγαλύτερου Βούλγαρου λογοτέχνη. Σαν Πρώην οπερατέρ δίνει δίνει μεγάλη σημασία στη φωτογραφία και δημιουργεί μια υποβλητική δραματική και λυρική ατμόσφαιρα. Ο αρχικός αργός ρυθμός δείχνει τη μισοκοιμισμένη πολιτεία, που στο τέλος εκρήγνυται επιφέροντας τη ρήξη, σαν προάγγελος των πολιτικών και συνειδησιακών μεταβολών που θα αναταράξουν την Κ. Ευρώπη.

 

Ο “κλέφτης ροδακίνων” ξεχώρισε στο φεστιβάλ της Βενετίας, τιμήθηκε με πολλά διεθνή βραβεία και έστρεψε το ενδιαφέρον της κριτικής στον άγνωστο ως τότε Βουλγαρικό κινηματογράφο.

 

Βέλο Ράντεφ

Ο Βέλο Ράντεφ γεννήθηκε στο Λεζ Ντρεν της Βουλαρίας 1 Ιανουαρίου του 1923. Σπούδασε κινηματογράφο στη Μόσχα, στη συνέχεια γύρισε μερικά ντοκιμαντέρ και δούλεψε ως διευθυντής φωτογραφίας. «Ο κλέφτης Ροδακίνων» ήταν η πρώτη του ταινία, η οποία τον έκανε γνωστό στο κοινό. Πέθανε στις 23 Μαρτίου του 2001.

 

Φιλμογραφία:

Ο κλέφτης των ροδακίνων (1964)

Ο βασιλιάς και ο στρατηγός (1966)

Η πιο μεγάλη νύχτα (1967)

Το τραγούδι των τριών τριαντάφυλλων (1971)

Καταδικασμένες ψυχές (1975)

Οι ρίζες του ανατέλλοντος ήλιου (ντοκ)

 

Νεβένα Κοκάνοβα

Βιογραφία

Η Νεβένα Κοκάνοβα γεννήθηκε στις 12 Δεκεμβρίου του 1938 στο Dupnitsa της Βουλγαρίας. Ήταν γνωστή στη Βουλγαρία ως η “πρώτη κυρία του βουλγαρικού κινηματογράφου”.

Η μητέρα καταγόταν από μια πολύ γνωστή Αυστριακή αριστοκρατική οικογένεια,

και ο πατέρας της ήταν ένας πολιτικός κρατούμενος. Έγινε γνωστή στο κοινό με την ερμηνεία της στην ταινία «Ο κλέφτης Ροδακίνων». Ξεκίνησε την καριέρα της σε ηλικία 18 ετών ως μαθητευόμενη ηθοποιός στο θέατρο Yambol Θέατρο της Βουλγαρίας. Το 1975 ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής στο 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας. Πέθανε στις 3 Ιουνίου του 2000 στη Σόφια της Βουλγαρίας από καρκίνο.

 

Φιλμογραφία

 

Ράντε Μάρκοβιτς

Βιογραφία

Ο Ράντε Μάρκοβιτς γεννήθηκε στις 14 Οκτωβρίου του 1921. Ήταν Σέρβος ηθοποιός. Εμφανίστηκε σε περισσότερες από ενενήντα ταινίες μεταξύ του 1948 και του 2005. Ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Olivera Marković από το 1945 μέχρι το 1964 που χώρισαν.

Πέθανε στις 10 Σεπτεμβρίου του 2010.

 

Φιλμογραφία

 

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Βέλο Ράντεφ

Σενάριο: Βέλο Ράντεφ

Φωτογραφία: Τοντόρ Στογιάνοφ

Μουσική: Συμεών Πιρόνκοφ

Πρωταγωνιστούν: Μιχαήλ Μιχαήλοφ, Νεβένα Κοκάνοβα, Ράντε Μάρκοβιτς

Παραγωγή: Βουλγαρία, 1964

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ