Ο Φιλοκτήτης στο Ηρώδειο με μία επιπλέον παράσταση

Η προγραμματισμένη για τις 4 Σεπτεμβρίου 2014 παράσταση του Φιλοκτήτη σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού είναι sold out. Γι' αυτό το Φεστιβάλ Αθηνών προγραμμάτισε μία έκτακτη τελευταία παράσταση το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου στις 9 το βράδυ.

Η προγραμματισμένη για τις 4 Σεπτεμβρίου 2014 παράσταση του Φιλοκτήτη σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού είναι sold out. Γι’ αυτό το Φεστιβάλ Αθηνών προγραμμάτισε μία έκτακτη τελευταία παράσταση το Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου στις 9 το βράδυ.

Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί την παράσταση σε μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα, με την πολύτιμη συνεργασία των Lost Bodies στη μουσική, της Φρόσως Κορρού στην κινησιολογία, του Κένι Μακλέλλαν στα σκηνικά και στα κοστούμια και του Νίκου Βλασόπουλου στον σχεδιασμό των φωτισμών.

Σημείωμα του σκηνοθέτη της παράστασης, Κώστα Φιλίππογλου

Φιλοκτήτης, Ηρακλής, Οδυσσέας. Ήρωες, θύματα, θεοί και άνθρωποι.
Πρόσωπα συμπαγή, απόλυτα πεπεισμένα πως καθένα έχει το δίκιο με το μέρος του, πάντα πρόθυμα να επαναληφθούν και να επαναλάβουν τα λάθη τους. Άνθρωποι οχυρωμένοι πίσω από τον οίκτο για τον ίδιο τον εαυτό τους. Σπατάλησαν μια ολόκληρη ζωή καμαρώνοντας για όσα υπέφεραν και τώρα περιφέρουν τις παλιές πηγές τους σαν παράσημα… (Seamus Heaney). Μαζί τους ο Νεοπτόλεμος, ο γιος του Αχιλλέα, το παιδί του ήρωα, πασχίζει να βρει μια θέση ανάμεσα σε αυτό το πάνθεο των επωνύμων αντρών.

Να αποδειχθεί άξιος σαν τον πατέρα του. Τι βάρος στους ώμους! Βρισκόμαστε στον δέκατο χρόνο του Τρωικού πολέμου. Ο χρησμός λέει πως χωρίς τον Φιλοκτήτη και το φονικό του τόξο, δώρο του ίδιου του Ηρακλή, η Τροία δεν πέφτει. Πρέπει να τον φέρουν πίσω. Πριν δέκα χρόνια τον εγκατέλειψαν στη Λήμνο, πληγωμένο από το δάγκωμα ιερού φιδιού, γιατί δεν άντεχαν τις κραυγές του πόνου του και την βρώμα της πληγής του.
Πως τώρα θα τον πείσουν να έρθει να βοηθήσει;

Για άλλη μια φορά επιστρατεύεται ο πολυμήχανος Οδυσσέας. Σύντροφός του σε αυτή την αποστολή ο Νεοπτόλεμος. Το μίσος του Φιλοκτήτη για τον Οδυσσέα είναι άσβεστο, άρα τα λογικά επιχειρήματα δεν θα τον πείσουν. Όσο για τη βία ούτε λόγος. Μην ξεχνάμε το «υπερόπλο», το τόξο του Ηρακλή. Άρα λοιπόν το μόνο που μένει είναι ο δόλος.

Εδώ ο νεόκοπος Νεοπτόλεμος με τις συμβουλές του μεγάλου δάσκαλου στην εξυπνάδα και την πονηριά δείχνει να τα καταφέρνει, όμως η συμπόνια και η τιμιότητα κατάλοιπα της ηρωικής περιόδου που σβήνει, θα τον κάνουν να μετανιώσει και να αποκαλύψει την σκευωρία στον Φιλοκτήτη.

Το σχέδιο μοιάζει να καταρρέει, η υπόθεση οδηγείται σε αδιέξοδο. Μόνο η θεϊκή παρέμβαση θα δώσει λύση και θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Η Λήμνος στην τραγωδία του Σοφοκλή είναι ακατοίκητη. Ένα βραχώδες νησί με ένα ηφαίστειο στο κέντρο του, περιτριγυρισμένο από μια μαύρη άγρια θάλασσα. Ένα απόκοσμο τοπίο φιλοξενεί τον Φιλοκτήτη, που νιώθει απόκοσμο πόνο και θεϊκό θυμό.

Πως είναι δυνατόν να αποκολληθεί, να προχωρήσει, να συγχωρήσει. Με κανένα αντάλλαγμα. Προτιμά να αυτοκτονήσει παρά να ενδώσει. Αν δεν υπήρχαν οι θεοί, που παρεμβαίνουν, ο Οδυσσέας θα έχανε. Για πρώτη φορά! Όμως κέρδισε και πάλι… Ας είναι καλά ο δόλιος Ερμής και η σοφή Αθηνά που είναι πάντα στο πλευρό του.

Διανομή:

Φιλοκτήτης: Μιχαήλ Μαρμαρινός
Νεοπτόλεμος: Αιμίλιος Χειλάκης
Οδυσσέας, έμπορος: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Χορός: Γιάννης Γιαννούλης, Τάσος Δημητρόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Γιώργος Παπανδρέου, Κρις Ραντάνοφ, Γιώργος Ρουστέμης

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
σκηνικά-κοστούμια: Κenny MacLellan  (Κέννυ Μακλέλλαν)
επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
πρωτότυπη μουσική:  Lost Bodies
σχεδιασμός φωτισμών:  Nίκος Βλασόπουλος
βοηθός σκηνοθέτη:  Εριφύλη Στεφανίδου 
φωτογραφίες:  Γιάννης Βασταρδής 
δημιουργικό: Kiss My Art  
βοηθός σκηνογράφου –promo video:  Όλγα Μπρούμα
συντονισμός-καλλιτεχνική συνεργασία:  Ελένη Καψαμπέλη
διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη
βοηθός παραγωγής: Σωτήρης Μίχας
επικοινωνία: Αναστασία Καμβύση

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ