Ο αββάς που ντυνόταν γυναίκα και άλλες ιστορίες ιερωμένων, στο Αβγό

Το Αβγό του Μουσικού Χωριού θα φιλοξενήσει τα έργα με τίτλο «Ο αββάς που ντυνόταν γυναίκα και άλλες ιστορίες ιερωμένων», καθώς και τα «Αναγνώσματα του σκότους» των Charpentier και Delalande, με μια επιλογή απο τις "Αναμνήσεις" του αββά de Choisy και την "Ιουστίνη" του μαρκησίου de Sade.

Το Αβγό του Μουσικού Χωριού θα φιλοξενήσει τα έργα με τίτλο «Ο αββάς που ντυνόταν γυναίκα και άλλες ιστορίες ιερωμένων», καθώς και τα «Αναγνώσματα του σκότους» των Charpentier και Delalande, με μια επιλογή απο τις “Αναμνήσεις” του αββά de Choisy και την “Ιουστίνη” του μαρκησίου de Sade.

Δημήτρης Δημητριάδης – Αφηγητής

Θεοδώρα Μπάκα – Τραγούδι

Mάρκελλος Χρυσικόπουλος – ιδέα, μουσική επιμέλεια, τσέμπαλο

φιλική συμμετοχή: Αίγλη Κατσίκη

Μετά την πρεμιέρα της παράστασης αυτής στο φουαγιέ του θεάτρου Παλλάς στην Αθήνα (με αφηγητή τον Αντώνη Καφετζόπουλο), θα παρουσιαστούν αποσπάσματα από τα αναγνώσματα του σκότους για δύο συνεχείς βραδιές. 

Τα Αναγνώσματα του Σκότους (Leçons de Ténèbres) παρουσιάζονταν σε ολονυχτίες της Μεγάλης Εβδομάδας και είναι από τα πιο χαρακτηριστικά είδη θρησκευτικής μουσικής στην Γαλλία την εποχή του Λουδοβίκου ΙΔ’. Βασίζονται στους Θρήνους του Ιερεμία και πραγματεύονται την παρακμή και την απώλεια.

Ο Τιμολέον ντε Σουαζύ – αββάς, ιστορικός, συγγραφέας που έγινε δεκτός στην Γαλλική Ακαδημία – παρά την ιδιότητα του κληρικού συνήθιζε να φοράει γυναικεία ρούχα προκαλώντας ίντριγκες και σκανδαλα. Ακόμη πιο σκανδαλώδης, η ζωή και το έργο του Σαντ συνδυάζουν σε ένα ερωτικοφιλοσοφικό παραλήρημα τα χαρακτηριστικά τριων εποχών: του γαλλικού Ancien Régime, του Διαφωτισμού και της Επανάστασης.

Δημήτρης Δημητριάδης:

Ο Δημήτρης Δημητριάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε θέατρο και κινηματογράφο στις Βρυξέλλες απ’ το 1963 ώς το 1968. Εκεί έγραψε το 1966 το πρώτο θεατρικό του έργο, “Η τιμή της ανταρσίας στην μαύρη αγορά”, το οποίο ανέβασε ο Patrice Chereau το 1968 στο Theatre d’ Aubervilliers, στο Παρίσι.

Το 1978 εκδόθηκε το “Πεθαίνω σαν χώρα”, το πρώτο του πεζογράφημα, το 1980 η ποιητική ενότητα “Κατάλογοι 1-4” και το 1983 το θεατρικό του έργο “Η νέα εκκλησία του αίματος”.  Ακολούθησαν : “Η ανθρωπωδία. Η ανάθεση. Προοίμιο σε μια χιλιετία” (πεζογράφημα), “Κατάλογοι 5-8” (1986-ποιητική ενότητα), “Το ύψωμα” (1990-θεατρικό έργο), “Η άγνωστη αρμονία του άλλου αιώνα” (1992-θεατρικό), “Κατάλογοι 9-Οι ορισμοί” (1994-ποιητική ενότητα), “Η αρχή της ζωής” (1995-θεατρικό έργο, που ανέβηκε την ίδια χρονιά από τον Στέφανο Λαζαρίδη στο Θέατρο του Νότου), “Η ζάλη των ζώων πριν τη σφαγή” (2000-θεατρικό έργο σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά στο Θέατρο του Νότου) και “Λήθη και άλλοι τέσσερις μονόλογοι” (2000). Παράλληλα ασχολήθηκε συστηματικά με τη μετάφραση πεζογραφημάτων των Jean Genet, Georges Bataille, Witold Gombrowicz, Maurice Blanchot, Gιrard de Nerval, Balzac, Bernard-Marie Koltes, καθώς και τη μετάφραση θεατρικών έργων των Μολιέρου, Ευρυπίδη, J. Genet, G. Courteline, Tennessee Williams, Σαίξπηρ για διάφορα θέατρα.

Μετά το 1980 συνεργάστηκε στενά με τις εκδόσεις Άγρα, που έχουν εκδώσει το μεγαλύτερο μέρος του έργου του και πολλές μεταφράσεις του.

Θεοδώρα Μπάκα:

Η Θεοδώρα Μπάκα, γεννήθηκε στη Λάρισα όπου μελέτησε αρχικά τραγούδι με την Κίτσα Δαμασιώτη. Στη συνέχεια σπούδασε στην Ανώτατη Ακαδημία Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου (Γερμανία) στα τμήματα Όπερας και Μουσικής δωματίου. Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με τους Οργανισμούς Μεγάρου Μουσικής Αθήνας & Θες/νίκης, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τα λυρικά θέατρα Bielefeld, Λισαβώνας, Wiesbaden, Arriaga (Μπιλμπάο), Φερράρας, Markgräfisches Opernhaus του Μπάιροϊτ, Theater an der Wien, Champs-Élysées, Perm ( Pωσία ) και τα θερινά φεστιβάλ όπερας του Eutin και της αρχαίας Κορίνθου τραγουδώντας ρόλους όπως:

Έχει εμφανιστεί σε διεθνείς μουσικές διοργανώσεις όπως: Φεστιβάλ Αθηνών, Δημήτρια, Ημέρες Μουσικής Ρόδου, Φεστιβάλ Ναυπλίου, Αίγινας, Guitar-plus, Händel Festspiele, Bayreuth Barock, «Milano incontra la Grecia», Bebersee Kammermusikfestival, Môntalbane κ.ά. τραγουδώντας μεσαιωνική, αναγεννησιακή και μπαρόκ μουσική, Lied και έργα σύγχρονων ελλήνων και ξένων δημιουργών.

Συμμετείχε στην α’ παγκόσμια ηχογράφηση της όπερας του G.F. Haendel Η Αριάδνη στην Κρήτη (MDG) υπό τη διεύθ. του Γιώργο Πέτρου και της όπερας Tolomeo e Alessandro in Egitto του D. Scarlatti ( ARCHIVE Deutsche Grammophon ) υπό την διεύθ. του Alan Curtis. Hχογράφησε έργα ελλήνων, ιταλών και ισπανών συνθετών με το Duo Cancion, τα CD: Μύρτατε (RAUMKLANG)- παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια, Nell’ Autonno di Bisanzio (Talanton) – έργα του όψιμου Μεσαίωνα με το σύνολο Ex Silentio, Reliquie di Roma (Nimbus Records)- Θρήνοι/Lamenti συνθετών της Ρώμης του 17ου αιώνα με το σύνολο Atalante και το Ημερολόγιο μιας γυναίκας (YAFKA Records)με τους «Χάνομαι Γιατί Ρεμβάζω». Είναι ιδρυτικό μέλος του Duo Cancion και του Erato Ensemble, συνεργάζεται συχνά με τα σύνολα παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra ( Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ), Ex Silentio και United Continuo Ensemble και έχει επίσης συνεργαστεί με τους Fretwork, Atalante ( Erin Headley ), Complesso Barocco (Alan Curtis), Καμεράτα, ΚΟΑ, Musica Eterna ( Θόδωρος Κουρεντζής ), Ορχήστρα Πατρών, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Συμφωνική Δήμου Θεσ/νίκης, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ.

Mάρκελος Χρυσικόπουλος:

Σπούδασε τσέμπαλο στην τάξη της Μαργαρίτας Δαλμάτη (σχολή Βινιανέλλι Αθηνών) από όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Συνέχισε στο Παρίσι με τους S. Romeo και O. Baumont, στο Ζάλτσμπουργκ με τους K. Gilbert και S. Rampe και στην Γενεύη με την Ch. Jacottet της οποίας ήταν ο τελευταίος μαθητής. Έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Συμπράττει τακτικά με την Καμεράτα, την ΚΟΑ, την ΚΟΘ, την ΕΛΣ κλπ. Έχει συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου ή τσεμπαλίστας στις ηχογραφήσεις G. Fr. Haendel: Arianna in Creta, Tamerlano, Giulio Cesare και Alessandro Severo, Gluck: Il Trionfo di Clelia για την γερμανική εταιρία MDG και Handel: Alessandro για την DECCA (διευθ. Γ. Πέτρου). Είναι ιδρυτικό μέλος των συνόλων μπαρόκ μουσικής Ex Silentio και Latinitas Nostra με το οποίο το 2009 παρουσίασε σε δική του έκδοση από τα χειρόγραφα σε ημισκηνοθετημένη μορφή την πρώτη αναβίωση της όπερας “Ολυμπιάδα” του Antonio Caldara   (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) αλλά και της καντάτας “Κασσάνδρα” του Benedetto Marcello (Μουσικό Φεστιβάλ Ρόδου). Το καλοκαίρι του 2011 ανέβασε στο Φεστιβάλ Αθηνών την όπερα του Monteverdi «Η Στέψη της Ποππάιας». Έχει διευθύνει την Venice Baroque Orchestra σε ένα δίσκο με θέμα την «Ολυμπιάδα» του Metastasio (Naïve) που απέσπασε την διεθνή διάκριση Choc-Classica.

Διδάσκει τσέμπαλο και μπαρόκ μουσική δωματίου ωδείο Φ. Νάκας και στα θερινά σεμινάρια του Αγ. Λαυρέντη στο Πήλιο.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ