Ο βραβευμένος με Όσκαρ Τζορτζ Κλούνι (\”Up in the Air\”) πρωταγωνιστεί σε ένα περιπετειώδες θρίλερ από τον σκηνοθέτη

του \”Control\”, Άντον Κόρμπιν. Η ταινία βασίζεται στο μυθιστόρημα \”A Very Private Gentleman\” του Βρετανού συγγραφέα Μάρτιν Μπουθ.

Ο Τζακ είναι ένας επιδέξιος δολοφόνος. Όταν μια αποστολή δολοφονίας πηγαίνει στραβά, υπόσχεται ότι η επόμενη αποστολή του θα είναι η τελευταία. Σύντομα βρίσκεται στην Ιταλία, όπου κάθε γωνιά κρύβει για αυτόν μια παγίδα και κάθε άγνωστος στο δρόμο έναν πιθανό εχθρό.

Ο Τζακ έρχεται αντιμέτωπος με πολλές επικίνδυνες καταστάσεις, ερωτικά αντικείμενα του πόθου και μυστηριώδεις συνομωσίες, σε μια ταινία που αναμιγνύει την ίντριγκα και το σασπένς με το ρομάντζο και τα ηθικά διλήμματα.

Ο Σκηνοθέτης & οι Πρωταγωνιστές

Ο Άντον Κόρμπιν, που γεννήθηκε στην Ολλανδία και έχει ζήσει στη Μ. Βρετανία για περισσότερα από 29 χρόνια, είναι γνωστός παγκοσμίως ως ένας σημαντικός φωτογράφος πορτραίτων, που έχει συνεργαστεί με ζωγράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, σεναριογράφους και μουσικούς εδώ και 35 ολόκληρα χρόνια.

Φωτογραφίζει περισσότερο σε άσπρο/μαύρο, ενώ φωτογραφίες του μπορεί να δει κανείς σε περισσότερα από 100 εξώφυλλα άλμπουμ, σε περιοδικά και σε βιβλία, καθώς και σε διάφορες γκαλερί και μουσεία. Έχουν εκδοθεί πάνω από 12 τόμοι φωτογραφιών του. Έχει επίσης εκδόσει ένα βιβλίο που αφορά στα γυρίσματα της προηγούμενης ταινίας του, \”Control\”, ενώ με την ευκαιρία της νέας του ταινίας, \”The American\”, πρόκειται να εκδοθεί το βιβλίο \”Inside the American\”.

Θα περιέχει φωτογραφίες που ο ίδιος τράβηξε στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας το 2009. Επίσης εργάζεται ως graphic designer, σχεδιάζοντας αφίσες, εξώφυλλα περιοδικών, λογότυπα και 10 θήκες βινιλίων, μεταξύ των οποίων για τους Depeche Mode. Έχει απασχοληθεί όμως και ως stage designer, έχοντας επιμεληθεί όλες τις παγκόσμιες συναυλίες των Depeche Mode από το 1993.

Ο Κόρμπιν έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους, όπως την \”Some YoYo Stuff\”, και πάνω από 75 video clips (των Depeche Mode, Nirvana, U2, Johnny Cash, Nick Cave, Metallica, Coldplay). Το \”The American\” είναι το δεύτερο φιλμ μεγάλου μήκους που σκηνοθετεί, αφού το 2007 είχε προηγηθεί το \”Control\”, με τον Σαμ Ρίλεϊ στον ρόλο του τραγουδιστή των Joy Division, Ίαν Κέρτις.

Ο Τζορτζ Κλούνι γεννήθηκε το 1961 στο Κεντάκι των Η.Π.Α. Έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές ως ηθοποιός, σκηνοθέτης αλλά και σεναριογράφος. Το 2006 έλαβε 3 υποψηφιότητες για Όσκαρ: Σκηνοθεσίας και

Πρωτότυπου Σεναρίου για το \”Καληνύχτα, και Καλή Τύχη.\”, καθώς και Β\’ Ανδρικού Ρόλου για το ρόλο του στο φιλμ \”Syriana\”, το οποίο και κέρδισε. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της Ακαδημίας των Όσκαρ, που κάποιος λάμβανε υποψηφιότητες για ηθοποιία και σκηνοθεσία για δύο διαφορετικές ταινίες.

Η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα έγινε το 2002 με την ταινία \”Εξομολογήσεις ενός Επικίνδυνου Μυαλού\”, όπου και πρωταγωνιστούσε. Για το φιλμ αυτό τιμήθηκε με το Special Achievement Award από το National Board of Review. Η καριέρα του 47χρονου Κλούνι, πριν ασχοληθεί με τον κινηματογράφο, ξεκίνησε από την τηλεόραση, όπου πρωταγωνίστησε σε πολλές επιτυχημένες σειρές, με σημαντικότερη το \”ER\”, που του χάρισε πολλές υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα και Έμι.

Το βιογραφικό του περιλαμβάνει τις ταινίες \”Από το Σούρουπο Ως την Αυγή\”, \”Μια Ξεχωριστή Μέρα\”, \”Μπάτμαν και Ρόμπιν\”, \”Ο Ειρηνοποιός\”, \”Εκτός Ελέγχου\”, \”Η Λεπτή Κόκκινη Γραμμή\”, \”Three Kings\”, \”Ω Αδελφέ Πού Είσαι;\”, \”Η Καταιγίδα\”, \”Η Συμμορία των Έντεκα\”, \”Solaris\”, \”The Good German\”, \”Μάικλ Κλέιτον\”, \”Leatherheads\” (την οποία και σκηνοθέτησε), \”Καυτό Απόρρητο\” και \”The Men Who Stare at Goats\”. Πέρυσι τον είδαμε στην ταινία \”Ραντεβού στον Αέρα\”, για την οποία απέσπασε υποψηφιότητα για Όσκαρ Α΄ Ανδρικού Ρόλου.

Οι επόμενες κινηματογραφικές δουλειές του είναι η νέα ταινία του Αλεξάντερ Πέιν \”The Descendants\” και το φιλμ \”Farragut North\”, το οποίο θα σκηνοθετήσει αλλά και θα πρωταγωνιστήσει πλάι στην Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ και τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν.

Η Θέκλα Ρόιτεν γεννήθηκε στην Ολλανδία το 1975 και είναι μια από τις πιο σεβαστές ηθοποιούς στην Ευρώπη, μιας και έχει ήδη υποδυθεί μια ποικιλία ρόλων και στις 5 γλώσσες τις οποίες ξέρει να μιλά.

Αφού αποφοίτησε από την Ακαδημία Δραματικών Τεχνών του Άμστερνταμ, πήρε τον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο στην σειρά της ολλανδικής τηλεόρασης \”Wij Alexander\”.

Ακολούθησαν ρόλοι στο θέατρο και στον κινηματογράφο και μάλιστα συμμετείχε στις ταινίες \”Everybody\’s Famous!\” και \”Twin Sisters\”, που προτάθηκαν για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Επίσης έχει πάρει μέρος στις ταινίες \”In Tranzit\” με τους Βέρα Φαρμίγκα και Τζον Μάλκοβιτς, \”Ober\”, \”Rosenstrasse\”, \”Ceasefire\” και \”In Bruges\” με τον Κόλιν Φάρελ.

Το 2004 έλαβε ένα από τα βραβεία Shooting Stars του φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου. Το 2006 πρωταγωνίστησε πλάι στον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ στο θεατρικό \”Blood Wedding\”. Στην τηλεόραση εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο της επιτυχημένης σειράς \”Lost\”.

Λίγα Λόγια για την Παραγωγή

Μετά την επιτυχία της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του \”Control\”, ο σκηνοθέτης Άντον Κόρμπιν αναζητούσε ένα υλικό για την επόμενη ταινία του, με εντελώς διαφορετικό θέμα. Όπως αποκαλύπτει, \”άρχισα να διαβάζω σενάρια για ταινία θρίλερ.

Το θέμα του \”The American\”, ενός μοναχικού τύπου που αναζητά τη λύτρωση από τις πράξεις που έχει κάνει μέχρι τώρα, μου κίνησε το ενδιαφέρον- το ίδιο και η ένταση και το ρομαντικό στοιχείο της ιστορίας. Βρήκα κάτι που θα είχε όχι μόνο σασπένς αλλά θα έδινε και τροφή για σκέψη.

Η καριέρα μου για περισσότερα από 35 χρόνια ήταν αυτή του φωτογράφου πορτραίτων. Ο κινηματογράφος είναι μια νέα περιπέτεια για μένα. Ψάχνω ακόμη να βρω τη \”φωνή\” μου.

Νομίζω ότι η ομοιότητα του \”The American\” με το \”Control\” είναι η ιδέα τού να αλλάξει η ζωή κάποιου. Τίθενται τα ερωτήματα: πώς μπορείς ίσως να κάνεις το καλό αφού έχεις κάνει κάτι λάθος; Μπορείς να ξεπεράσεις κάποια πράγματα τα οποία σε καθορίζουν;\”.

Η μουσική- υποκινητής και θέμα στο \”Kontrol\”- ήταν η έμπνευση του Κόρμπιν στα πρώτα του χρόνια. Το ίδιο συνέβαινε και με ένα συγκεκριμένο είδος ταινιών. Όπως θυμάται, \”δεν έχω δει πολλές ταινίες στη ζωή μου, όμως τα γουέστερν μου έχουν κάνει μεγάλη εντύπωση, ξεκινώντας από την παιδική μου ηλικία με το \”Rawhide\” (μια τηλεοπτική σειρά του \’60 με τον Κλιντ Ίστγουντ).

Η εικόνα, οι ιστορίες, η \”ηθική\” των ταινιών γουέστερν πάντα με γοήτευαν. Παρόλο που το \”The American\” δεν είναι γουέστερν, δομείται με τους κανόνες αυτού του είδους: ένας ξένος έρχεται σε μια μικρή πόλη και συνδέεται με ένα ζευγάρι ανθρώπων, όμως το παρελθόν του τον καταδιώκει.\”

Ο Κόρμπιν ήταν σίγουρος για την επιλογή του Τζορτζ Κλούνι στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, \”Ο Τζακ είναι ένας χαρακτήρας που δεν έχει υποδυθεί ο Κλούνι στο παρελθόν.

Είναι πάντοτε ενδιαφέρον όταν ένας ηθοποιός ανακαλύπτει κάτι καινούργιο. Είναι τόσο καλός στον διάλογο, σε αυτή την ταινία βέβαια υποδύεται κάποιον που δεν μιλά πολύ που βρίσκεται πάντοτε σε εγρήγορση και σε μόνιμη ένταση.\”

Για το κάστινγκ των Ιταλών που επιδρούν στον Τζακ, οι συντελεστές της ταινίας επέλεξαν ηθοποιούς γνωστούς στην πατρίδα τους, την Ιταλία. Ο βετεράνος ηθοποιός Πάολο Μπονατσέλι επιλέχθηκε για τον ρόλο του ιερέα, του Πατέρα Μπενεντέτο.

Ανεξάρτητα αν ο ρόλος του είναι μεγάλος ή μικρός, ο Μπονατσέλι πιστεύει ότι \”κάθε σκηνή είναι χρήσιμη για να γνωρίσεις τον ρόλο και τον χαρακτήρα που υποδύεσαι. Οι \”μικρές σκηνές\” είναι σημαντικές. Ο Πατήρ Μπενεντέτο θέλει να είναι φιλικός, αλλά ο Τζακ είναι πολύ επιφυλακτικός.\”

Για τον ρόλο της πόρνης Κλάρα, της γυναίκας που υποδεικνύει στον Τζακ ότι μια άλλη ζωή ίσως να τον περιμένει, επιλέχθηκε η Ιταλίδα ηθοποιός Βιολάντε Πλασίντο. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, \”η Πλασίντο είναι η κλασσική ιταλική ομορφιά και μια πανέξυπνη ηθοποιός μπροστά στην κάμερα.

Δεν υπερβάλλει, με μεγάλες χειρονομίες συνεχώς. Είναι ένα σέξι πλάσμα στην οθόνη, κάτι το οποίο απαιτούσε ο ρόλος, έχει πάντως και αυτο το παλιομοδίτικο star quality των ηθοποιών, όπως και ο Κλούνι βέβαια, γι\’ αυτό και η χημεία μεταξύ τους προήλθε φυσικά.

Αυτό ήταν ένα πολύ καλό πλεονέκτημα, γιατί η σκηνοθεσία ερωτικών σκηνών ήταν κάτι καινούργιο για μένα. Στην πρώτη τους κοινή σκηνή, εστίασα στην Κλάρα. Κοιτώντας την, ο θεατής βλέπει αυτό που βλέπει ο ίδιος ο Τζακ. Ήθελα να μεταδώσω την ένταση και τον αισθησιασμό.\”

Η Πλασίντο βλέπει τον Τζακ και την Κλάρα ως \”δύο ψυχές που βρέθηκαν μαζί γιατί ο καθένας τους διαθέτει κάτι υπερβολικό στη ζωή του- τις δουλειές τους- που τους απομονώνει. Η πρώτη τους επαφή είναι με τα σώματά τους, συνδέονται με ζωώδη ένστικτα, όμως ύστερα αποκτούν μια πιο προσωπική οικειότητα- που τρομάζει και τους δύο.\”

Για τον άλλο βασικό γυναικείο ρόλο, αυτόν της αινιγματικής πελάτισσας Ματίλντε, οι συντελεστές επέλεξαν την Ολλανδή Θέκλα Ρόιτεν.

Η ηθοποιός μιλά πολλές γλώσσες και έχει κάνει ταινίες σε όλο τον κόσμο και επομένως έχει \”μια ποιότητα χαμαιλέοντα, που είναι σπουδαία για τον ρόλο\”, σύμφωνα με την παραγωγό Αν Κάρεϊ. \”Η Ρόιτεν διαφέρει από τους Ιταλούς ηθοποιούς γιατί έχει ένα διαφορετικό στιλ υποκριτικής.\” Όπως αποκαλύπτει η ίδια η ηθοποιός, \”είμαι μισή Ιταλίδα, επομένως ήταν συναρπαστικό για μένα να γυρίσω πίσω σε αυτή τη χώρα και να μιλήσω τη γλώσσα.\”

Σκηνοθεσία: Άντον Κόρμπιν
Σενάριο: Ρόουαν Τζόφε
Βασισμένο στο βιβλίο \”A Very Private Gentleman\” του Μάρτιν Μπουθ

Παραγωγή: Τζορτζ Κλούνι, Αν Κάρεϊ, Τζιλ Γκριν, Γκραντ Χέσλοβ, Αν Γουίνγκεϊτ

Ηθοποιοί: Τζορτζ Κλούνι, Θέκλα Ρόιτεν, Βιολάντε Πλασίντο, Πάολο Μπονατσέλι
Ιρίνα Μπγιορκλούντ

Φωτογραφία: Μάρτιν Ρούε
Σκηνικά: Μαρκ Ντίγκμπι
Μοντάζ: Άντριου Χάλμε
Μουσική: Χέρμπερτ Γκρενεμάιερ