Η Γκαλερί Σκουφά εγκαινιάζει την ατομική έκθεση γλυπτικής του Νικόλα Μπενόπουλου, με τίτλο «Τυπώνοντας Δραχμές» την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 4 Φεβρουαρίου, στην οποία θα παρουσιάζονται μια σειρά από γλυπτά εμπνευσμένα από τυπωμένες χάρτινες δραχμές. Επηρεασμένος από την ιστορία και την αισθητική ελληνικών χαρτονομισμάτων, ο Μπενόπουλος μέσω των πρωτότυπων δημιουργιών του θέτει σαν στόχο την αφήγηση μιας ιστορίας 169 ετών που καλύπτει στιγμιότυπα από την εξέλιξη του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

Ιστορικά η δραχμή υπήρξε το επίσημο νόμισμα στην αρχαία και στη σύγχρονη Ελλάδα. Μετά τους ρωμαϊκούς χρόνους, όταν και ξεκινά η φθίνουσα πορεία της, η δραχμή καθιερώνεται ξανά το 1833 ως επίσημη νομισματική μονάδα του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους σε μια προσπάθεια της πολιτείας να συνδέσει το κράτος με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Έκτοτε οι δραχμές που τυπώνονταν για τις καθημερινές συναλλαγές των ελλήνων πολιτών μέχρι και τα τέλη του εικοστού αιώνα, συνδυάζουν την αισθητική με την κυρίαρχη ιδεολογία της εποχής σε μια προσπάθεια ανάδειξης οικουμενικών μηνυμάτων ελληνικής ταυτότητας. Όπως σημειώνει ο ίδιος ο καλλιτέχνης «…Στις δύο πλευρές τους [των χαρτονομισμάτων], οι εκδότες έβρισκαν μια εξαιρετική ευκαιρία να τιμήσουν προγόνους, να προπαγανδίσουν καθεστώτα, να προβάλλουν οράματα, να ομογενοποιήσουν εικαστικές αντιλήψεις αλλά και να ασκήσουν προπαγανδιστική πολιτική.»

Στα έργα που θα παρουσιασθούν στη Γκαλερί Σκουφά, ο Μπενόπουλος εμπνεέται από την μουσειακή πλέον ελληνική δραχμή, τυπώνοντας την και πάλι και επιλέγοντας μια νέα χρήση, νέα οπτική και νέα αφηγηματική διαδρομή. Πιο συγκεκριμένα, στο σύνολό τους όλα τα έργα είναι δραχμές μεγενθυμένες και τσαλακωμένες, τυπωμένες όλες σε Plexi Glass. Οι χάρτινες δραχμές που στο παρελθόν ήταν κτήμα του συνόλου και απάνω τους αποτυπώθηκε η χρήση των πολλών, μεταλάσσονται σε πλατφόρμα επικοινωνίας αισθητικής και ιδεών του Μπενόπουλου.

Αισθητικοποιημένες πλεόν οι τυπωμές δραχμές του Μπενόπουλου, εμφανίζονται για τρεις εβδομάδες στην καρδιά της Αθήνας, δίνοντας την ευκαιρία, σε γενιές που έζησαν με αυτή αλλά και σε άλλες που δεν πρόλαβαν να την εξερευνήσουν.

Ο καλλιτέχνης τα έσοδα θα διαθέσει από την πώληση των έργων στο Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός www.desmos.org

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Νικόλας Μπενοπουλος έχει σπουδάσει στις ΗΠΑ, Μάρκετινγκ και Οικονομικά.

Ασχολείται με την επικοινωνία από το 1989.

Αρθρογραφεί σε οικονομικά, πολιτιστικά και κλαδικά έντυπα.

Υπήρξε εκδότης στο μηνιαίο περιοδικό ΜΑΞΙΜ την περίοδο που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα.  

Σχεδίασε και δημιούργησε την εφημερίδα CITY PRESS. 

Είναι ιδιοκτήτης της διαφημιστικής εταιρίας COMMUNICATION FACTORY A.E.