Μωρέ, κουράγιο (Safety Last) – Κυκλοφορεί σε επανέκδοση

Ο κωμικός Harold Lloyd, χαρίζει στο κοινό μια ξεκαρδιστική ερμηνεία στην ταινία «Safety Last»… … την οποία σκηνοθέτησαν από κοινού οι F…

Ο κωμικός Harold Lloyd, χαρίζει στο κοινό μια ξεκαρδιστική ερμηνεία στην ταινία «Safety Last»…

… την οποία σκηνοθέτησαν από κοινού οι Fred Newmeyer και Sam Taylor. Η ταινία θα προβληθεί σε επανέκδοση στους κινηματογράφους από τις 14 Ιουνίου, ενώ η διανομή ανήκει στη New Star.

Λίγα λόγια για την ταινία
Αν και σκηνοθετημένη από τους Φρεντ Νιουμέγιερ και Σαμ Τέιλορ, η ταινία αποτελεί σύλληψη του ιδιοφυούς ηθοποιού Χάρολντ Λόιντ. Η ιστορία του «Μωρέ, κουράγιο!» αφορά σε ένα χωριατόπαιδο που προσπαθεί να «πιάσει την καλή» στη μεγαλούπολη. Το Αγόρι (Λόιντ) αφήνει την αγαπημένη του, το Κορίτσι, (Μίλντρεντ Ντέιβις), για να κάνει την τύχη του στη μητρόπολη. Βρίσκει δουλειά ως κλητήρας στο κατάστημα του DeVore, ενώ προσπαθεί να αποδείξει στη μνηστή του ότι έχει αναλάβει τη θέση του διευθυντή και ότι ξοδεύει το μισθό του σε πλούσια δώρα. Ο συγκάτοικος του Αγοριού, το Φιλαράκι, (Μπιλ Στρόθερ) βγάζει λεφτά κάνοντας εντυπωσιακά ακροβατικά στο δρόμο. Ο πραγματικός διευθυντής του DeVore υπόσχεται 1.000 δολάρια στο Αγόρι, αν επινοήσει κάποιον έξυπνο διαφημιστικό τρόπο για το κατάστημα. Το Αγόρι πείθει το φίλο του να σκαρφαλώσει στο 12όροφο κτίριο και να μοιραστούν την αμοιβή. Την ημέρα της παράστασης, όμως, το Φιλαράκι προσπαθεί να αποφύγει τον Νόμο (Νόα Γιανγκ) και το Αγόρι αναγκάζεται να πάρει τη θέση του. Αποφεύγοντας μια σειρά από εμπόδια, το Αγόρι σκαρφαλώνει ολοένα και πιο ψηλά, φτάνοντας στο τέλος να κρεμαστεί από το ρολόι του κτιρίου, σε μια από τις πιο εντυπωσιακές σκηνές της ταινίας. 

ΕΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Το «Μωρέ, κουράγιο» είναι ένα διαμάντι με ατελείωτα ευρηματικά γκαγκ. Από την αρχική σκηνή που το Αγόρι φαίνεται να βρίσκεται πίσω από τις μπάρες μιας φυλακής (ενώ στην πραγματικότητα βρίσκεται πίσω από την πύλη ενός σιδηροδρομικού σταθμού), το «Μωρέ, κουράγιο» αποτελείται από μια διαδοχή κωμικών και έξυπνων στη σύλληψή τους οπτικών στοιχείων. Στην ταινία, η δύναμη της φαντασίας λειτουργεί ως εργαλείο αντιμετώπισης των μονότονων και καταπιεστικών συνθηκών της μοντέρνας ζωής. Είναι αυτή που έκανε τον Λόιντ δημοφιλή ήρωα της καθημερινής ζωής την εποχή του βωβού κινηματογράφου.

Βιογραφικά στοιχεία Χάρολντ Λόιντ
O Χάρολντ Κλέιτον Λόιντ γεννήθηκε στη Νεμπράσκα το 1893. Στην ηλικία των 12 ετών άρχισε να ασχολείται με το θέατρο, παίρνοντας μέρος σε παραστάσεις του σχολείου. Μερικά χρόνια αργότερα, ο ηθοποιός Τζον Λέιν Κόννορ ζήτησε από τον Λόιντ να τον συνοδεύσει στο Σαν Ντιέγκο. Εκεί, η κινηματογραφική εταιρία Έντισον ζήτησε από τον Κόννορ κομπάρσους, γεγονός που οδήγησε στην πρώτη εμφάνιση του Λόιντ στη μεγάλη οθόνη στην ταινία The Old Monk\’s Tale (1913). Την ίδια χρονιά, ο Λόιντ συμμετείχε ως βοηθητικός ηθοποιός σε μια ταινία που λεγόταν Rory \’o The Bogs, όπου συνάντησε έναν άλλο κομπάρσο, τον Χολ Ρόατς.

Το 1915 ο Ρόατς ίδρυσε μια νέα κινηματογραφική εταιρία και προσκάλεσε τον Λόιντ να κάνει τη δική του κωμική σειρά. Ο πρώτος χαρακτήρας του Λόιντ ονομαζόταν Γουίλι Γουόρκ (αργότερα άλλαξε σε Λόνσαμ Λουκ), ο οποίος ήταν ένα αντίγραφο του χαρακτήρα του μικρού Αλήτη που επινόησε ο Τσάπλιν. Τελικά, το 1917 ο Λόιντ διαμόρφωσε μία νέα περσόνα, που λεγόταν απλά χαρακτήρας «Γυαλιά». Ο Λόιντ σκηνοθέτησε την πρώτη απ’ τις ταινίες, αλλά αργότερα κατάλαβε ότι ήταν δύσκολο να υποδύεται το ρόλο του και να σκηνοθετεί ταυτόχρονα. Το 1921, ο Λόιντ πρωταγωνίστησε στην πρώτη του μεγάλη μήκους ταινία με τίτλο A Sailor-Made Man, που έγινε μεγάλη επιτυχία. Ακολούθησαν τα: Grandma\’s Boy (1922), Doctor Jack (1922) και η πιο θεαματική απ’ τις ταινίες του, το Safety Last (1923). Στα τέλη του 1923, ο Λόιντ ίδρυσε τη δική του κινηματογραφική εταιρία και τα δύο πρώτα χρόνια διένειμε τις ταινίες του μέσω της Pathe και αργότερα της Paramount. Το 1928, ο Λόιντ είχε ήδη γράψει την αυτοβιογραφία του με τίτλο «Μια αμερικάνικη κωμωδία», ενώ την ίδια χρονιά πρωταγωνίστησε στην τελευταία του βωβή ταινία με τίτλο Speedy.

Το 1929, ο Λόιντ ξεκίνησε να κάνει την ταινία Ti fainomenon!, όπου αρχικά τη γύρισε ως βωβή, αλλά αργότερα την ξαναγύρισε ως ομιλούσα. Η καριέρα του άρχισε να παίρνει την κατιούσα. Έκανε άλλη μια ταινία με τίτλο Feet First (1930) στο στιλ του Safety Last, αλλά δεν έτυχε θερμής υποδοχής. Επέστρεψε στις κινηματογραφικές αίθουσες δύο χρόνια μετά με ένα εξαιρετικό φιλμ, που θεωρείται απ’ τα καλύτερά του. Το Movie Crazy, που ο Λόιντ θεωρούσε και το πιο κωμικό απ’ τα έργα του. Πεπεισμένος ότι η ταινία θα γινόταν επιτυχία, έφυγε για ταξίδι στην Ευρώπη. Όταν επέστρεψε στο Χόλυγουντ, έμαθε ότι η ταινία είχε αποτύχει. Από τότε, μείωσε την παραγωγή των ταινιών του σε μία κάθε δύο χρόνια. Στις αρχές της δεκαετίας του ’40, σταμάτησε την ενασχόλησή του με τον κινηματογράφο και άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία. Αργότερα, τράβηξε πολυάριθμες φωτογραφίες της Μέρλιν Μονρόε.

Το 1947, ο σκηνοθέτης Πρέστον Στούρτζες θέλησε να κάνει ένα αφιέρωμα στην καριέρα του Λόιντ και, με τη συμμετοχή του μεγάλου κωμικού, γύρισε την ταινία The Sin of Harold Diddlebock, που όμως δεν έπιασε την κορυφή. Τρία χρόνια αργότερα, ο παραγωγός Χάουαρντ Χιου την επανέκδοσε με τον τίτλο Mad Wednesday. Ο Λόιντ είχε πια σχεδόν ξεχαστεί. Παρόλο που η ταινία δεν είχε επιτυχία, ο Λόιντ προτάθηκε για τη Χρυσή σφαίρα Καλύτερου ηθοποιού. Το 1953, έλαβε τιμητικό Όσκαρ του μάστερ κωμικού και καλού πολίτη. Πέθανε το 1971 σε ηλικία 78 ετών.

Φιλμογραφία
• The Sin of Harold Diddlebock 1947
• Professor Beware 1938
• Hollywood Boulevard 1936
• The Milky Way 1936
• The Cat\’s-Paw 1934
• Movie Crazy 1932
• Feet First 1930
• Ti fainomenon! 1929
• Speedy 1928
• The Kid Brother 1927
• For Heaven\’s Sake 1926
• Ben Hur 1925
• The Freshman 1925
• Hot Water 1924
• Girl Shy 1924
• Why Worry? 1923
• Safety Last! 1923
• Dr. Jack 1922
• Grandma\’s Boy 1922
• A Sailor-Made Man 1921

Ο Τύπος έγραψε

«Ο Χάρολντ Λόιντ στα καλύτερά του»
Film Snobbery

«Συνδυάζει την καρδιά του Τσάπλιν με την επιδεξιότητα και την τόλμη του Κίτον»

Old School Reviews

«Χάρισε στον Λόιντ το παρατσούκλι “Ο βασιλιάς της ριψοκίνδυνης κωμωδίας”»
Tim Dirks\’ The Greatest Films

«Η καλύτερη ταινία του Λόιντ από την εποχή του βωβού κινηματογράφου»
Ozus\’ World Movie Reviews

«Υπέροχη η αναρρίχηση στον ουρανοξύστη!»
Mountain Xpress

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Fred C. Newmeyer, Sam Taylor
Παραγωγός: Hal Roach
Σενάριο: Tim Whelan, Sam Taylor, H.M. Walker, Jean Havez
Φωτογραφία: Walter Lundin
Σχεδιασμός παραγωγής: Fred Guiol
Παίζουν: Harold Lloyd, Mildred Davis, Bill Strothers, Noah Young, Westcott Clarke
 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ