Μετρόπολις: Προβολή ταινίας στο Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ διοργανώνει την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015, στις 8.00 μ.μ. στην αυλή του ΕΕΤΕ, προβολή της ταινίας «Μετρόπολις» Γερμανική ταινία, σκηνοθεσία Φριτς Λανγκ με τους: Μπριγκίτε Χελμ, Άλφρεντ Άμπελ, Γκούσταβ Φρέλιχ .

Το ΔΣ του ΕΕΤΕ διοργανώνει την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015, στις 8.00 μ.μ.  στην αυλή του ΕΕΤΕ, προβολή της ταινίας  «Μετρόπολις» Γερμανική ταινία, σκηνοθεσία Φριτς Λανγκ με τους: Μπριγκίτε Χελμ, Άλφρεντ Άμπελ, Γκούσταβ Φρέλιχ .

Το Μετρόπολις (πρωτότυπος τίτλος στα γερμανικά Metropolis) είναι κινηματογραφική ταινία επιστημονικής φαντασίας που γυρίστηκε στην Γερμανία το 1927, τα χρόνια της δημοκρατίας της Βαϊμάρης .

Η ιστορία εκτυλίσσεται χωρίς σαφή ένδειξη κάπου στο μέλλον. Το περιβάλλον είναι ψυχρό και βιομηχανικό.

Η υπερπληθυσμική Μετρόπολις χωρίζεται σε δύο κοινωνικές τάξεις που ζουν σε διαφορετικά επίπεδα της πόλης. Η ελίτ των αρχόντων και της αριστοκρατίας ζει στο ανώτερο επίπεδο, ενώ οι εργάτες, τα χέρια που φτιάχνουν την πόλη, ζουν στο κατώτερο επίπεδο, όπου βρίσκονται και οι μηχανές. Οι μηχανές είναι αυτές που καθορίζουν – και “καταβροχθίζουν” – τις ζωές των εργατών. Ο χρόνος, πάντοτε σχετικός, δείχνει να έχει σταματήσει για τους κατοίκους της “άνω” πόλης, ενώ για τους εργάτες αποτελείται μόνο από το ατελείωτο δεκάωρο της κάθε βάρδιας τους. Οι ολοκληρωτικές πολιτικές και οι οικονομικές δομές της κοινωνίας, καταγράφονται με ακρίβεια σε μια πόλη που γίνεται, τελικά, εφιαλτική.

Η ταινία καταφέρνει να συμπεριλάβει τις βασικές συγκρούσεις που απασχολούν την ανθρώπινη φυλή, ιδωμένες μεσ’ απ’ το πρίσμα της κοινωνικής ανάλυσης, της θρησκείας, της φιλοσοφίας, της πολιτικής φιλοσοφίας, της επιστήμης και της τεχνολογίας, σχεδόν όλων των βασικών στοιχείων του ανθρώπινου πολιτισμού, και όλ’ αυτά με συνδυασμό αισθηματικών στοιχείων και περιπέτειας και μια πλοκή που διατηρεί το ενδιαφέρον απ’ το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό, σε συνδυασμό με οπτικά εφέ που ήταν απίστευτα για την εποχή. Το φιλμ συνδέεται αισθητικά και θεματικά με τον Γερμανικό Εξπρεσιονισμό, αν και η αρχιτεκτονική στην ταινία βασίζεται μάλλον στον σύγχρονο της Μοντερνισμό και στην Αρ Ντεκό.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ