Ο Πολυχώρος Πολιτισμού «διέλευσις» εγκαινιάζει την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014 την έκθεση ζωγραφικής του Γιώργου Βασιλείου με τίτλο «Μεταβάσεις» – Μεταξύ ορατού και αόρατου.

Ο Γιώργος Βασιλείου σπούδασε αρχιτεκτονική και life drawing στην Αγγλία, στο Πανεπιστήμιο του Westminster του Λονδίνου και παρακολούθησε κύκλο σεμιναρίων στην ιστορία της τέχνης στην Royal Academy. Αν και εξάσκησε με επιτυχία την ειδικότητά του, τον κέρδισε η ζωγραφική, που αγαπούσε από παιδί.  Μετά την  «Προσωπογραφία  της Ψυχής» και  τους «Αυριανούς οραματιστές», παρουσιάζει τη νέα του εικαστική ενότητα “Μεταβάσεις’’.

Εκφράζεται πάνω στον καμβά χρησιμοποιώντας στοιχεία από το μεταφυσικό, εξπρεσιονιστικό, υπερρεαλιστικό και σουρεαλιστικό λεξιλόγιο. Αποδέχεται αβίαστα ο ίδιος τις επιρροές που δέχτηκε από σημαντικούς εκπροσώπους των καλλιτεχνικών αυτών ρευμάτων, από όπου και αντλεί κυρίως την πλαστική του γλώσσα. Οι επιρροές αυτές τον βοήθησαν να απελευθερώσει την δική του εικαστική γλώσσα, την προσωπική του θέαση για το κοσμικό γίγνεσθαι. 

Δουλεύει τη ζωγραφική επιφάνεια των πινάκων του, χρησιμοποιώντας  το χρώμα και τα σύμβολα, με τρόπο που προκαλούν την όραση. Στην προσπάθειά του να διερευνήσει τα όρια της φαντασίας και του πραγματικού, λειτουργεί  δομώντας και αποδομώντας φόρμες και έννοιες, έτσι ώστε να επιτύχει την προσωπική του έκφραση και να κατακτήσει το προσωπικό του ιδίωμα. Διάχυτη η μεταβατικότητα στο έργο του, με έντονο το ονειρικό στοιχείο, το οποίο δεν υποδηλώνει την φυγή από την πραγματικότητα, αλλά την δημιουργική φαντασία, η οποία εντάσσει το υποκειμενικό στο πραγματικό. Στα έργα του αποτυπώνονται διαφόρων ειδών ίχνη και υπάρχουν έμμεσες αναφορές τόσο από το παρόν, όσο και από το παρελθόν.

Το εντυπωσιακό χρώμα, η μείξη συμβόλων και μεταφυσικών στοιχείων, ο εσωτερικός φωτισμός, ο παγωμένος αισθητισμός, η περιρρέουσα μεταφυσική ατμόσφαιρα, η κλασική αναπαραστατικότητα, και τα ψήγματα ειρωνείας, χαρακτηρίζουν τους πίνακές  του. Με τον τρόπο αυτό, μεταδίδει στους δέκτες, την ένταση της ενέργειας των έργων του, παράλληλα με τα φορτισμένα μηνύματά, που αναδύονται μέσα από τις εσωτερικές αναζητήσεις και  την πνευματική διεργασία που ακολουθεί σε κάθε έργο του. Ο καλλιτέχνης αναφέρει γλαφυρά : «Η απελευθέρωση της ενέργειας της φόρμας μπροστά στα μάτια του θεατή είναι το ζητούμενο στο έργο μου. Η ενέργεια είναι το κεντρικό σημείο που περιστρέφεται η επικείμενη έκρηξη, αποφέροντας την απελευθέρωσή της».

Το απολλώνιο φώς ζωογόνο και νευραλγικής σημασίας, αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς  σε όλα του τα έργα. Η ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο καλλιτέχνης είναι εναργής. Φιλοτεχνεί ένα σύστημα σημείων, αυτό που βλέπουμε δεν ενοικεί ποτέ σε αυτό που συνηθίζουμε να αναγνωρίζουμε, εφόσον στα έργα του η αλήθεια και η κρυμμένη σημασία πρέπει να αναζητηθούν. Η  σύνδεση  ανάμεσα  στην  τέχνη  και  την  αλήθεια  είναι  ουσιαστική, σύμφωνα με τον Heidegger μέσα  στην αλήθεια  του έργου  τέχνης  βρίσκουμε  δύο  στοιχεία:  τη  γη και τον κόσμο. Δεν υπάρχει απόλυτος ρεαλισμός στην τέχνη, πρόκειται για την αλήθεια που ταυτίζεται με το ίδιο το Είναι. Η φιλοσοφία και η τέχνη είναι, στο βάθος, ο τόπος έλευσης της αλήθειας. Έτσι το σύνολο του έργου του αποκτά  μεγαλύτερη ευθύτητα και αμεσότητα, καθώς και πιο έντονα  αποκαλυπτικό χαρακτήρα.  

*Ο πολυχώρος πολιτισμού «διέλευσις» είναι μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία με σκοπό την προώθηση των Τεχνών, του Ανθρωπισμού και του Εθελοντισμού.

Επιμέλεια έκθεσης: Μαράη Γεωργούση, Ιστορικός Τέχνης