Μελοποιημένα ποιήματα της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ στο Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού

Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού διοργανώνει στον κήπο του μουσική βραδιά με μελοποιημένα ποιήματα της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ από τον Θεόδωρο Στάθη.

Στο τραγούδι συμμετέχουν η υψίφωνος Αικατερίνη-Νεκταρία Κρασσά, και η μεσόφωνος Ελένη Δάβου. Στο πιάνο συνοδεύει ο Σπύρος Σουλαδάκης. Συμμετέχει επίσης το κουαρτέτο εγχόρδων «ΑΕΝΑΟΝ» με δύο συνθέσεις του Θεόδωρου Στάθη.

Πρόγραμμα Εκδήλωσης:

  1. Δελφικό ερώτημα, κουαρτέτο εγχόρδων
  2. Οπτασίες, ερμηνεύει η Κατερίνα-Νεκταρία Κρασσά
  3. Λόγια της Ισμήνης, ερμηνεύει η Κατερίνα-Νεκταρία Κρασσά
  4. Δημοπρασία, ερμηνεύει η Ελένη Δάβου
  5. Μνημοσύνη, κουαρτέτο εγχόρδων
  6. Οι άλλοι δεν σε νοιάζονται, ερμηνεύει η Ελένη Δάβου
  7. Ιθάκες, ερμηνεύει η Κατερίνα-Νεκταρία Κρασσά
  8. Τα πλούτη του Θεού, ερμηνεύει η Ελένη Δάβου
  9. Ο θυμός της Παναγιάς, ερμηνεύει η Κατερίνα-Νεκταρία Κρασσά

Οι συντελεστές του προγράμματος:

Η υψίφωνος Αικατερίνη-Νεκταρία Κρασσά γεννήθηκε στην Αθήνα. Απέκτησε το Δίπλωμα Μονωδίας από το Εθνικό Ωδείο Αθηνών, στην τάξη της Ελένης Λιώνα με Άριστα παμψηφεί και Α’ Bραβείο (2010). Είναι απόφοιτη του Opera Studio της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (2013) και απόφοιτη του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών (2010). Έχει συνεργαστεί με την Ε.Λ.Σ. ως μονωδός, για τις παραγωγές “L’ amante di tutte” (Dorina) του B. Galuppi (2012), “Madama Butterfly” (la cugina) του G. Puccini (2016), “La Travi-ata” (Annina) του G. Verdi (2015), “Werther” (Kätchen) του J. Massenet (2014) και «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» του Ν. Κυπουργού (2013-2015). Έχει ερμηνεύσει το ρόλο της Mimi της όπερας “La Bohème” του G. Puccini στα πλαίσια του 16ου φεστιβάλ Αιγαίου (2022). Στο ίδιο φεστιβάλ, συμμετείχε στην όπερα “Don Carlo” του G. Verdi καθώς επίσης παρουσίασε και ένα αφιέρωμα στην Ελληνική λόγια μουσική. Στο 12ο Φεστιβάλ της Αίγινας (2017), ερμήνευσε το ρόλο της Vespetta της όπερας “Pimpinone” του G. Ph. Telemann. Έχει συμπράξει σε Gala Όπερας με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης στο Μ.Μ.Θ (2013) και έχει πάρει μέρος σε παραγωγές και όπερες για παιδιά όπως «Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα» του Γ. Βούκανου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (2013), «Μαγικός Αυλός στη χώρα των ξωτικών» – διασκευή του Μαγικού Αυλού του W. A. Mozart (2014) και στην παράσταση μουσικό ονειρόδραμα Μεταμορφώσεις του κύκλου συμμετοχικής όπερας του Ιδρύματος Θεοχαράκη (2016). Έχει συμμετάσχει στο 7ο διεθνές εργαστήριο, της μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου (2018) και στο διεθνές Masterclass Θεάτρου του Ryszard Nieoczym (2019). Έχει εξειδικεύσει και επεκτείνει τις θεατρικές της σπουδές, έχοντας λάβει πιστοποιήσεις σε προγράμματα επαγγελματικής επιμόρφωσης και δια βίου μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στους τομείς, Κλινική Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου και Ειδική Αγωγή και έχει συμμετάσχει σε εργαστήρια που αφορούν στο Θεατρικό παιχνίδι, Παιδαγωγική θεάτρου και στη Μουσικοκινητική Αγωγή μέσω της μεθόδου Orff και MusiGenius. Στην Ε.Λ.Σ. εργάστηκε επίσης ως βοηθός του υπεύθυνου διανομών για τους Έλληνες καλλιτέχνες, Δημήτρη Καβράκου (2014 – 2016), ως επιμελήτρια της παιδικής χορωδίας υπό τη διεύθυνση της Μάτας Κατσούλη (2014 – 2016) και ως βοηθός σκηνοθέτη στην όπερα του W. A. Mozart “La Finta Semplice” (2013).

Η μεσόφωνος Ελένη Δάβου γεννήθηκε στον Πειραιά, σπούδασε στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών απ’ όπου πήρε δίπλωμα πιάνου με άριστα και Α΄ βραβείο (καθ. Μπ. Μπαρζούκα-Γαιτάνου) και δίπλωμα Μονωδίας με άριστα παμψηφεί (καθ. Σόνια Καραμα-νιάν). Μελέτησε τραγούδι με τον βαθύφωνο Φρ. Βουτσίνο και τη Δ. Καλαφάτη. Συνεχίζει με τον κορυφαίο τενόρο Αντώνη Κορωναίο. Παρακολούθησε σεμινάρια με τους Ρ. Μίλλερ, Ρ. Κνολλ, Κρίστα Λούτβιχ, Κ. Μάιερ στο τραγούδι και στο πιάνο με τον Σεργκέι Ντορένσκι, Μπ. Σκόντα, Μ. Τιρίμο, Δ. Ευνουχίδου. Από το 1996 συνεργάζεται ως σολίστ με την ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ σε όπερες και οπερέτες (Μαγικός αυλός, Νόρμα, Αριάδ-νη στη Νάξο, Χένσελ και Γκρέτελ, Σταχτοπούτα, Νίξον στην Κίνα, Μνηστή του Τσάρου, Ο τσάρος φωτογραφίζεται, Παριζιάνικη ζωή, Φεντόρα, Εύθυμη χήρα, Ξέρξης, Απάχηδες των Αθηνών, Μαντάμ Μπατερφλάι, Θυμήσου εκείνα τα χρόνια, Μικρόβιο του έρωτα, Κουρέας της Σεβίλλης, Φόνισσα, Ριγκολέττο, Κάρμεν κ.ά.). Έχει συμπράξει με την ορχήστρα δωματίου της ΕΛΣ, με τη Συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Αθήνας, τη Συμφωνική ορχήστρα της ΕΡΤ, τη Συμφωνική Μαντολινάτα Ελλάδος του μαέστρου Παναγή Μπαρμπάτη, το Φεστιβάλ Θρησκευτικής μουσικής Πάτμου, το φεστιβάλ Αιγαίου (Ριγκολέττο), με το αμφιθέατρο του Σπ. Ευαγγελάτου (μουσική διδασκαλία στον «ΙΩΝΑ» του Ευριπίδη και στην «Ερωφίλη» του Χορτάτζη), με την Ορχήστρα των Χρωμάτων και την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών και με τον Θεόδωρο Στάθη στις όπερες του «Αντιγόνη» στον ρόλο της Ισμήνης και «Opus Elgin» στον ρόλο της Θεάς Αθηνάς και της Μελίνας Μερκούρη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Το 2022 συνεργάστηκε με το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου στην οπερέτα «Βαφτιστικός» του Θ. Σακελλαρίδη στον ρόλο της Κικής. Διδάσκει πιάνο και μονωδία στο Εθνικό ωδείο – παράρτημα Πειραιά.

Ο Σπύρος Σουλαδάκης (πιανίστας, καθηγητής μουσικής) δίνει πολυάριθμες συναυλίες πιάνου και μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι διπλωματούχος πιάνου (Άριστα και 1ο Βραβείο, Ωδείο Πειραιώς Πειραϊκού Συνδέσμου) και απόφοιτος του Royal College of Music του Λονδίνου. Έχει μαθητεύσει κοντά στους John Blakely, Nigel Clayton, Μαρίνα Κουτούβαλη και Ίντα Μαργαρίτη. Κατέχει πτυχία Φούγκας, Αντίστιξης και Αρμονίας. Έχει συμμετάσχει και παρακολουθήσει σεμινάρια με διεθνώς καταξιωμένους καθηγητές και σολίστ πιάνου (Paul Badura Skoda, Aleksandar Raichev, Pierre Boulez, Murray Perahia κ.ά.) κι έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στην εκπαιδευτική του δραστηριότητα περιλαμβάνονται εκτός άλλων θεατρικές παραστάσεις, μουσικά εργαστήρια, χορωδιακά φεστιβάλ, στα οποία έχει αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια, τη σύνθεση ή διασκευή μουσικών έργων, την ενορχήστρωση, ταυτόχρονα με τη συμμετοχή του ως πιανίστας. Από το 2004 μέχρι και σήμερα διδάσκει πιάνο και θεωρητικά σε σχολεία και ωδεία της Αττικής.

Το Κουαρτέτο εγχόρδων «ΑΕΝΑΟΝ» δημιουργήθηκε το 2016 από διακεκριμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Έχει συμμετάσχει με μεγάλη επιτυχία σε κοινωνικά και εκπαιδευτικά προγράμματα της Κ.Ο.Α., εντός και εκτός Αθηνών και έχει αναπτύξει αυτόνομη συναυλιακή δραστηριότητα ως ένα εκ των βασικών πλέον μουσικών συνόλων της Ορχήστρας. Συμμετείχε στο πολιτιστικό πρόγραμμα «(Dis)playing Attica», στο πλαίσιο των πολιτιστικών δράσεων της Ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρώπης και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Επίσης, έχει εμφανιστεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, στο Συνεδριακό Κέντρο Δελφών, στο Φεστιβάλ Γκύζη, στο Φεστιβάλ Ναυπλίου καθώς και στο Εθνικό Θέατρο της Σερβίας στο Βελιγράδι. Με στόχο την ερμηνεία έργων του κλασικού αλλά και του ελληνικού ρεπερτορίου, παλαιότερου και σύγχρονου, το AENAON αποτελείται από τους βιολονίστες Γιώργο Μάνδυλα (Κορυφαίο Α΄ και αναπληρωτή εξάρχοντα στα Α΄ βιολιά της Κ.Ο.Α.) και Βασίλη Σούκα (μέλος στα Α΄ βιολιά της Κ.Ο.Α.), τον βιολίστα Αντίλοχο Τρανό (μέλος στις βιόλες της Κ.Ο.Α.) και τον τσελίστα Αστέριο Πού-φτη (Κορυφαίο Β΄ στα βιολοντσέλα της Κ.Ο.Α.).

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ