Μεγάλα Μάτια, του Τιμ Μπάρτον

Ο Τιμ Μπάρτον επιστρέφει φέτος στην Οσκαρική κούρσα, με την ταινία "Μεγάλα Μάτια", τοποθετώντας σε πρώτο πλάνο τον δυο φορές βραβευμένο με Όσκαρ Κριστόφ Ουόλτζ και την πέντε φορές προτεινόμενη για Όσκαρ Έιμι Άνταμς.

Ο Τιμ Μπάρτον επιστρέφει φέτος στην Οσκαρική κούρσα, με την ταινία “Μεγάλα Μάτια”, τοποθετώντας σε πρώτο πλάνο τον δυο φορές βραβευμένο με Όσκαρ Κριστόφ Ουόλτζ και την πέντε φορές προτεινόμενη για Όσκαρ Έιμι Άνταμς.


Η ταινία επικεντρώνεται στην αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας σε ένα σκάνδαλο μεγατόνων που συγκλόνισε την παγκόσμια καλλιτεχνική – και όχι μόνο – κοινότητα, πίσω στις δεκαετίες του 50’ και του 60’.

Οι προβολείς του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη αναδεικνύουν τη ζωή της επιτυχημένης ζωγράφου Μάργκαρετ Κιν, η οποία έγινε διάσημη με τους πίνακες που αναπαριστούσαν γυναίκες και παιδιά με τεράστια λυπημένα μάτια και κατάφεραν να γίνουν μεγάλη εισπρακτική επιτυχία πίσω στην εποχή της.

Η ακριβής ιστορία ήθελε τότε τους πίνακες να προέρχονται από τα καλλιτεχνικά χέρια του άνδρα της, Ουόλτερ Κιν, μέχρι που η μακροχρόνια δικαστική διαμάχη δικαίωσε την Μάργκαρετ, αποδίδοντάς της το σύνολο των χαρακτηριστικών επιτυχημένων έργων και την απάλλαξε από την εκμετάλλευση που της ασκούσε ο αδίστακτος σύζυγός της.

Λίγα λόγια για την παραγωγή

Το 2003, οι συν-σεναριογράφοι Σκοτ Αλεξάντερ και Λάρι Καρασέφσκι έμαθαν την παράξενη ιστορία της Μάργκαρετ και του Ουόλτερ Κιν – τους κορυφαίους σε πωλήσεις, ζωγράφους κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60. Γεμάτοι περιέργεια άρχισαν να ερευνούν την ιστορία, η οποία τελικά χρειάστηκε δέκα χρόνια για να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη.

«Είναι ένα μεγάλο κομμάτι της ιστορίας που δεν το γνωρίζουν πολλοί», λέει ο Σκοτ Αλεξάντερ. «Αν δεν ήταν αλήθεια, θα δυσκολευόμουν να το πιστέψω».

«Υπήρχαν πολλοί λόγοι για τους οποίους θέλαμε να κάνουμε αυτή την ταινία» λέει ο Λάρι Καρασέφσκι. «Σκεφτήκαμε ότι η Μάργκαρετ ήταν μία σημαντική γυναικεία παρουσία που βοήθησε πολύ στο κίνημα υπέρ των γυναικών. Η ιστορία ξεκινά με την ίδια, ως νοικοκυρά η οποία κάνει τα πάντα για τον σύζυγό της. Μέσα από τη ζωή και την πορεία της μαθαίνει πώς να στέκεται στα πόδια της και να υπερασπίζεται τον εαυτό της.»

Οι σεναριογράφοι μαγεύτηκαν από την ιστορία των Κιν. Ο Ουόλτερ Κιν όντως εφηύρε τη μαζική αγορά έργων τέχνης», λέει ο Καρασέφσκι. «Εφόσον τα έργα του δεν έγιναν δεκτά σε άλλες γκαλερί, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του γκαλερί, εκθέτοντας τα «έργα του». Είχε βρει τον τρόπο να κάνει τα έργα τέχνης να φαίνονται φθηνά έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να τα αγοράσει. Αυτό όμως που είναι εκπληκτικό είναι το μυστικό πίσω από όλη αυτή την ιστορία: οι πίνακες ήταν δημιουργήματα της γυναίκας του και εκείνος, χειραγωγώντας και καταπιέζοντας την, την ανάγκαζε  να βάζει το όνομά του στα έργα της, λαμβάνοντας τελικά ο ίδιος όλα τα εύσημα. Βρήκαμε την ιστορία φοβερά ενδιαφέρουσα και θεωρήσαμε πως ο κόσμος πρέπει να την μάθει.»

Ο σκηνοθέτης

Είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σκηνοθέτες και παραγωγούς του Χόλιγουντ, έχοντας γυρίσει ταινίες πολλών ειδών, από κινούμενα σχέδια μέχρι ταινίες δράσης. Μπορεί να πει κανείς ότι έχει καταφέρει επάξια και να καταξιωθεί στο χώρο αλλά και να βγάλει χρήματα από αυτόν, ενώ το όνομα του έχει συνδεθεί άρρηκτα με ταινίες όπως: “Dark Shadows”, “Alice in Wonderland”, “Sweeney Todd” καθώς και παλαιότερες όπως “Ed Wood”, “Big Fish” και “Planet of the Apes”. Ίσως το μεγαλύτερό του επίτευγμα, είναι η βοήθεια και οι ιδέες που έχει προσφέρει με σκοπό να αναζωογονηθεί και να εξελιχθεί περαιτέρω η τεχνική του stop-motion σινεμά, ξεκινώντας το 1993 με το The Nightmare Before Christmas και συνεχίζοντας το 2005 με το Corpse Bride και το 2012 με το Frankenweenie.

«Ο Τιμ Μπάρτον ήταν ο τέλειος άνθρωπος για αυτή την ταινία», λέει ο Σκοτ Αλεξάντερ.  Το γεγονός ότι οι καλλιτέχνες δίνουν όλη τους την ψυχή σε αυτό που κάνουν και βγάζουν τα συναισθήματά τους πάνω στα έργα τους, είναι πολύ σημαντικό για εκείνον. Είναι φοβερό πώς ο Τιμ μπαίνει σε ένα χώρο και ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει.»

 

Έιμι Άνταμς

Γεννημένη στην Ιταλία το 1974, η Έιμι Άνταμς έχει προταθεί πέντε  φορές για Όσκαρ ενώ έχει κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στην ταινία American Hustle”. Πρόσφατα την είδαμε στην παραπάνω ταινία, μαζί με τους Κρίστιαν Μπέιλ και Μπράντλεϊ Κούπερ ενώ στο ενεργητικό της έχει πολλές ταινίες όπως: The Master”, “The Fighter”, “The Muppets”, “Man of Steelκαι πολλές άλλες.

Κριστόφ Ουόλτζ

Ο Αυστριακός ηθοποιός, που στην ταινία υποδύεται τον αδίστακτο σύζυγό της Μάργκαρετ Κιν, έχει βραβευτεί δύο φόρες με το Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου για τις ταινίες Django Unchained και Inglourious Basterds”.  Για την ίδια κατηγορία και για τις ίδιες ταινίες έχει κερδίσει επίσης Χρυσή Σφαίρα και βραβείο BAFTA. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει ταινίες όπως: “Water for Elephants”, “Muppets Most Wanted”, “Horrible Bosses 2”, ενώ σύντομα θα τον δούμε στις ταινίες Spectre”, “Tulip Forever και Tarzan”.

Τρεις υποψηφιότητες στις φετινές Χρυσές Σφαίρες:

Καλύτερου ‘Α Γυναικείου Ρόλου – Κωμωδία ή Μιούζικαλ (Έιμι Άνταμς)

Καλύτερου Τραγουδιού (Λάνα Ντελ Ρέι)

Καλύτερου ‘Α Ανδρικού Ρόλου – Κωμωδία ή Μιούζικαλ (Κριστόφ Ουόλτζ)

Σκηνοθεσία

Τιμ Μπάρτον

Σενάριο

Σκοτ Αλεξάντερ

Λάρι Καρασέφσκι

Παραγωγή

Τιμ Μπάρτον

Λινέτ Χάουελ

Λάρι Καρασέφσκι

Ηθοποιοί

Έιμι Άνταμς

Κριστόφ Ουόλτζ

Τζέισον Σουόρτσμαν

Κρίστεν Ρίτερ

Τζον Πολίτο

Ντάνι Χιούστον

Βανέσα Ρος

Έμιλι Φόντα

Μοντάζ

Τζέι Σι Μποντ

Φωτογραφία

Μπρούνο Ντελμπονέλ

Σκηνικά

Ρικ Χέινριτς

Διάρκεια

105’

Διανομή

Odeon

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ