Meeting Event 2022 – Mediterranean Stages στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων

Το Meeting Event 2022 του Διεθνούς Δικτύου Θεάτρου Ντοκιμαντέρ (ΔΔΘΝ), που είναι αφιερωμένο στις μη δυτικές δραματουργίες, έρχεται στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων.

Το Meeting Event 2022, για 3 ημέρες, μας καλεί να γνωρίσουμε καλύτερα το θέατρο ντοκιμαντέρ μέσα από εκπαιδευτικά εργαστήρια, masterclasses, συμπόσιο, συζητήσεις και προβολές μαγνητοσκοπημένων θεατρικών παραστάσεων. Δύο χρόνια μετά την πρώτη επιτυχημένη διοργάνωση, φέτος το ΔΔΘΝ υπό τον τίτλο «Mediterranean Stages», αφιερώνει τη θεματική της συνάντησης σε σημαντικούς δημιουργούς της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (MENA region – Middle East, North Africa), με προσκεκλημένους καλλιτέχνες από την Τουρκία, το Λίβανο, τη Συρία, την Παλαιστίνη και την Αίγυπτο. Η συμμετοχή σε όλες τις δράσεις είναι δωρεάν.

MEET THE ARTIST

Η φετινή δράση MEET THE ARTIST περιλαμβάνει 4 εργαστήρια που μας μυούν στον τρόπο δουλειάς διεθνών δημιουργών από την Τουρκία, το Λίβανο, τη Συρία, και την Παλαιστίνη. Όλα τα εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά. Αναλυτικές πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στην ιστοσελίδα της δράσης μέχρι τις 14 Οκτωβρίου. Τα εργαστήρια και οι αντίστοιχοι προσκεκλημένοι καλλιτέχνες είναι οι:

Mohammad Al Attar (Συρία)
«Δημιουργώντας θέατρο στα όρια μεταξύ τεκμηρίωσης και μυθοπλασίας»

Ημερομηνία & ώρα: 24 Οκτωβρίου, 12.00-15.30
Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ½ ώρες

Πώς δημιουργούμε θέατρο σε καιρούς μεγάλων κοινωνικών και ιστορικών αναταραχών και ποια είναι τα όρια μεταξύ ντοκιμαντέρ κα μυθοπλασίας; Ο Σύριος θεατρικός συγγραφέας και δραματουργός Mohammad Al Attar μας προσκαλεί σε μια διάλεξη – συζήτηση με επίκεντρο τη συσχέτιση μυθοπλασίας και πραγματικού στο θέατρο ντοκιμαντέρ. Βαθιά επηρεασμένος από τα γεγονότα της Αραβικής Άνοιξης, και τις κοινωνικοπολιτικές επιπτώσεις του εμφυλίου πολέμου και των αιματηρών συρράξεων στη πατρίδα του, μας μυεί σε μια πορεία εσωτερικής καλλιτεχνικής αναζήτησης και ακροβασίας ανάμεσα στην παρουσίαση των γεγονότων ως τεκμήρια και στην αναπαράστασή τους με στοιχεία μυθοπλασίας.

Hashem Adnan (Λίβανος)
«Πώς τελειώνει αυτή η παράσταση;»

Ημερομηνία & ώρα: 24 Οκτωβρίου, 16.00-19.00
Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ώρες

Μέσα από μια σειρά παιγνιωδών υποθέσεων και αναστοχασμών, ο σκηνοθέτης, δραματουργός και ηθοποιός Hashem Adnan μας προσκαλεί σε μια διάλεξη – διαδραστική συνάντηση, στη διάρκεια της οποίας θα ανακαλύψουμε τρόπους ανακατασκευής της πραγματικότητας μέσα από τον συνεργατικό και συλλογικό τρόπο ζωής. Ο καλλιτέχνης, με εργαλεία του τους συμβολισμούς και τη φαντασία, μας προκαλεί να οραματιστούμε μια ζωή όπου η ατομικότητα χάνεται, οι ατομικές ιστορίες αποτελούν παρελθόν και το βλέμμα μετατοπίζεται πλέον στη δημιουργία ενός κριτικού συλλογικού φαντασιακού μέσω του θεάτρου.

Edward Muallem & Iman Aoun (Παλαιστίνη)
«Από το προσωπικό στο δημόσιο»

Ημερομηνία & ώρα: 25 Οκτωβρίου, 11.00-15.00
Διάρκεια εργαστηρίου: 4 ώρες

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και θεατροπαιδαγωγός Edward Muallem, και η βραβευμένη ηθοποιός και σκηνοθέτις Iman Aoun, συνιδρυτές του ASHTAR Theatre, παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα βιωματικό εργαστήριο που προσκαλεί τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν δρόμους αυτό-έκφρασης και σκηνικής αλληλεπίδρασης, αποκτώντας ενεργό ρόλο ως ερμηνευτές. Μέσα από ένα θεατρικό παιχνίδι που περιλαμβάνει ασκήσεις συναισθηματικής και σωματικής ενδυνάμωσης, οι συμμετέχοντες θα μετατρέψουν τις προσωπικές ιστορίες σε θεατρικές σκηνές αλληλεπίδρασης. Το εργαστήριο αντλεί από την παράδοση του Θεάτρου του Καταπιεσμένου όπως αναπτύχθηκε από τον Βραζιλιάνο σκηνοθέτη Augusto Boal, και συγκεκριμένα από τις τεχνικές του Forum Theatre και Image Theatre.

Yeşim Özsoy (Τουρκία)
«Ανάμεσα στο Υποσυνείδητο, το Παρελθόν και την Πραγματικότητα»

Ημερομηνία & ώρα: 25 Οκτωβρίου, 17.30-20.30
Διάρκεια εργαστηρίου: 3 ώρες

Στο εργαστήριο αυτό, η θεατρική συγγραφέας και σκηνοθέτις Yeşim Özsoy προσκαλεί τους συμμετέχοντες να διερευνήσουν τη συσχέτιση μεταξύ υποσυνείδητου και δημιουργικότητας, συνδυάζοντας τις προσωπικές ιστορίες, την παραστατικότητα και την υποκειμενική οπτική της αφήγησης. Στη διάρκεια του εργαστηρίου, η Yeşim θα ξεδιπλώσει τη δική της δημιουργική διαδρομή στην πορεία συγγραφής και σκηνοθεσίας της ημι-αυτοβιογραφικής της παράστασης House of Hundred, την οποία οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν αμέσως μετά (Πρόγραμμα STAGE ON SCREEN). Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με μια συγγραφική άσκηση.

STAGE ON SCREEN

Ο κύκλος προβολών παραστάσεων θεάτρου ντοκιμαντέρ STAGE ON SCREEN – μια από τις πλέον αγαπημένες ενότητες της πρώτης συνάντησης του ΔΔΘΝ – συνεχίζεται και στη φετινή διοργάνωση, με ξενόγλωσσες, κοινωνικοπολιτικά επίκαιρες θεατρικές παραστάσεις από την Τουρκία, την Παλαιστίνη, τη Συρία και το Λίβανο, που θα προβληθούν για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό με αγγλικούς υπότιτλους, παρουσία των δημιουργικών συντελεστών τους. Κάθε προβολή έχει ελεύθερη είσοδο, ενώ θα ακολουθεί συζήτηση (Q&A) μεταξύ κοινού και συντελεστών, ανοίγοντας ένα γόνιμο χώρο γνωριμίας με τις παραστάσεις θεάτρου ντοκιμαντέρ, τη θεματολογία τους και το πολιτισμικό πλαίσιο δημιουργίας τους. Συγκεκριμένα θα προβληθούν 4 παραστάσεις:

24 Οκτωβρίου, 20.00
The Black Hole (2021, 58’) του Hashem Adnan

Η παράσταση ‘The Black Hole’ (The case of 200.000 invisible workers) του Hashem Adnan φέρνει στο προσκήνιο τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε βάρος μεταναστριών, απόρροια του αναχρονιστικού συστήματος kafala του Λιβάνου. Το σύστημα kafala παγιδεύει μετανάστριες οικιακές εργαζόμενες από χώρες της Αφρικής και της Ασίας (Αιθιοπία, Μπαγκλαντές, Σρι Λάνκα, Φιλιππίνες, Κένυα) σε ένα εφιαλτικό δίκτυο αθέατης κακοποίησης μέσα σε ιδιωτικά νοικοκυριά, που κυμαίνεται από συνθήκες εργασίας απόλυτης εκμετάλλευσης μέχρι την καταναγκαστική εργασία, την κακοποίηση και την εμπορία ανθρώπων.

25 Οκτωβρίου, 15.30
The Gaza Mono-Logues (2010, 22’ & 2020, 20’) της Iman Aoun

Μια ιδιαίτερη προβολή από την Παλαιστίνη, που αφηγείται την ιστορία ενός φιλόδοξου, συγκινητικού και πολιτικά ουσιώδους θεατρικού project: το ‘The Gaza Mono-Logues’, σχεδιάστηκε από την Iman Aoun – βραβευμένη ηθοποιό, σκηνοθέτη, εκπαιδεύτρια και συνιδρύτρια του Ashtar Theatre – με τη συμμετοχή 33 Παλαιστίνιων εφήβων που ένωσαν τις φωνές τους για να μεταφέρουν τις τραυματικές εμπειρίες και τις ματαιώσεις τους στη διάρκεια του πολέμου, αλλά και τις φιλοδοξίες και τα όνειρά τους για ένα πιο δίκαιο, λιγότερο βίαιο κόσμο. Στις 17 Οκτωβρίου 2010, περισσότερες από 60 θεατρικές εταιρείες σε 36 χώρες σε όλο τον κόσμο παρουσίασαν ταυτόχρονα το ‘The Gaza Mono-Logues’σε 18 γλώσσες στις εθνικές τους σκηνές, με τη συμμετοχή πάνω από 1500 νέων.

25 Οκτωβρίου, 21.00
House of Hundred (2018, 68’) της Yeşim Özsoy

Με αφορμή την κατεδάφιση ενός παλιού αρχοντικού, η ημι-αυτοβιογραφική παράσταση της Yesim Özsoy αφηγείται με ξεχωριστό τρόπο μια ιστορία 100 ετών που ξεκινά από τη γιαγιά της δημιουργού. Η παράσταση αποτελεί μια ενδιαφέρουσα οπτικοακουστική εγκατάσταση όπου η πραγματικότητα και η μυθοπλασία μπλέκονται αξεδιάλυτα, μαζί με videos, ζωντανή μουσική και ιστορίες από το προσωπικό αρχείο της Yesim. Οι προβολές βίντεο, η παραδοσιακή τουρκική μουσική και τα ηχητικά εφέ χρησιμοποιούνται με τρόπο δεξιοτεχνικό, ξετυλίγοντας το πέρασμα από την Οθωμανική εποχή στο σήμερα. H παράσταση αποτελεί μέρος της διεθνούς συμπαραγωγής ‘Haunted Houses’ που είχε ως επίκεντρο την έννοια του έθνους και έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Maxim Gorki Theatre στο Βερολίνο στο πλαίσιο του War or Peace Festival το 2018.

26 Οκτωβρίου, 19.30
Antigone (2014, 70’) των Mohammad Al Attar & Omar Abusaada

Η σοφόκλεια Αντιγόνη σήμερα ζει εξόριστη στο προσφυγικό camp της Shatila στο Λίβανο. Στο πρόσωπό της αντανακλώνται τα πρόσωπα Σύριων γυναικών από το Χαλέπι, τη Χάμα, τον καταυλισμό Γιαρμούκ, τη Δαμασκό. Η παράσταση ‘Antigone’ (2014) αποτελεί, μαζί με τα ‘The Trojan Women’ (2013) ‘και ‘Iphigenia’ (2017) το δεύτερο έργο της αρχαίας ελληνικής τριλογίας που έγραψε ο Mohammad Al Attar και σκηνοθέτησε ο συμπατριώτης του Omar Abusaada, με πρωταγωνίστριες γυναίκες πρόσφυγες από τη Συρία. Το έργο έρχεται σε συνδιαλλαγή με την αντίστοιχη ελληνική τραγωδία μέσα από την οπτική των προσφύγων γυναικών της Συρίας, που κλήθηκαν να σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος κατά τη διάρκεια του πολέμου και των αιματηρών συρράξεων.

SYMPOSIUM

Πάνω από 19.000 θεατές παρακολούθησαν διαδικτυακά το SYMPOSIUM του πρώτου MEETING EVENT το 2020. Φέτος, αυτό επανέρχεται σε φυσική μορφή στις 26 Οκτωβρίου, στον συνεδριακό χώρο του Σεραφείου, με κεντρικό θέμα τις δραματουργίες από τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Το πρόγραμμα του Συμποσίου φέτος περιλαμβάνει:

15.00-16.00: Συνάντηση Δικτύωσης

Στην ανοιχτή αυτή συνάντηση, που προηγείται του συμποσίου, κοινό, Έλληνες και ξένοι δημιουργοί συναντιούνται για έναν χαλαρό απογευματινό καφέ γνωριμίας, συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων.

16.00-16.45: Κεντρική Ομιλία

Adel Abdel Wahab (Αίγυπτος), «Political theater on the Mediterranean stages after the 2011 ‘wave’»
To Συμπόσιο θα ανοίξει ο Adel Abdel Wahab, θεατρικός σκηνοθέτης και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Hewar Independent Theatre Company και του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου Theatre Is A Must στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, μια πλατφόρμα προβολής σύγχρονων θεατρικών παραγωγών από τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και την Ευρώπη. Με αφορμή το επόμενο βιβλίο του, ο Adel Abdel Wahab θα συζητήσει για τη θεατρική πραγματικότητα στην περιοχή, με επίκεντρο τις εξελίξεις του πολιτικού θεάτρου στον απόηχο της Αραβικής Άνοιξης.

17.00-18.30: Στρογγυλό Τραπέζι

«Mediterranean Dramaturgies, Sociopolitical Challenges & Cultural Settings»
Ομιλητές: Hashem Adnan, Mohammad Al Attar, Yeşim Özsoy, Edward Muallem

18.30-19.00: Συζήτηση με το κοινό

Αμέσως μετά τη λήξη του Συμποσίου, θα προβληθεί η μαγνητοσκόπηση της παράστασης Antigone (2014, 70’) των Mohammad Al Attar & Omar Abusaada.

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ