Υπάρχουν πολλές σχολές ζωγραφικής. Γιατί να μην υπάρχουν και πολλές σχολές φωτογραφίας; Το θέμα δεν είναι η μία άποψη να είναι σωστή ή η άλλη, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει αλήθεια στην κάθε μία και αυτή πρέπει να είναι η βάση όλων των έργων τέχνης. Alfred Stieglitz

Τα μαθήματα αφορούν κυρίως φωτογράφους που γνωρίζουν τη βασική τεχνική της φωτογραφίας και θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να βελτιώσουν την αισθητική τους και να βρουν πηγές έμπνευσης έτσι ώστε να βρουν το προσωπικό τους στίγμα σαν φωτογράφοι.

Εάν δεν μπορείτε να διδάξετε οι ίδιοι τους εαυτούς σας και πρέπει να διδαχθείτε από κάποιον άλλο, τότε βρείτε έναν δάσκαλο με ανοιχτό μυαλό, αλλά φυλάξτε καλά την πρωτοτυπία σας ως το πολύτιμο εκείνο αγαθό που θα σας γλιτώσει από την καταστροφή που θα είναι η εκ μέρους σας παραγωγή τυποποιημένων έργων. Alfred Stieglitz

Μέσα από θέματα αισθητικής, αναφορές στην ιστορία της φωτογραφίας, τους βασικούς σταθμούς στη σύγχρονη τέχνη και θεωρητικά ζητήματα που αφορούν τη φωτογραφία και γενικότερα την τέχνη, ο νέος, αλλά κι ο έμπειρος φωτογράφος, θα βρουν τις αναφορές που χρειάζονται για να περάσουν στο επόμενο επίπεδο.

Μία πετυχημένη φωτογραφία είναι το αποτέλεσμα από ένα παράξενο κράμα υπομονής και αιφνιδιασμού, ταχύτητας και υψηλού επιπέδου οπτικής παιδείας. Jean-Christophe Bechet

Τα μαθήματα μπορούν να τα παρακολουθήσουν κι αρχάριοι – παρόλο που δεν είναι στόχος τους οι τεχνικές γνώσεις. Μια καλή φωτογραφία λίγο έχει να κάνει με την τεχνική και περισσότερο με το βλέμμα του φωτογράφου! Επίσης μπορούν να τα παρακολουθήσουν κι άτομα που αγαπούν την τέχνη (χωρίς να είναι φωτογράφοι ή να έχουν φωτογραφική μηχανή).

Όσο όμορφες εικόνες και να δημιουργείς, αν δεν έχουν ιδιαίτερα στοιχεία και δεν διαφοροποιούνται αισθητά από το σύνολο τότε απλά δεν κάνεις τέχνη – είσαι ένας καλός τεχνίτης (όπως οι τεχνίτες που ακολουθώντας παραδοσιακές τεχνοτροπίες φτιάχνουν έργα λαϊκής τέχνης). Ανδρέας Κατσικούδης

Ενδεικτικά θέματα που θα εξεταστούν:

Dada, Σουρεαλισμός, Εξπρεσιονισμός, Μινιμαλισμός, Νέα Αντικειμενικότητα, Μοντερνισμός και Μεταμοντέρνο, Φωτογραφία Δρόμου, Εννοιολογική Τέχνη, Φωτογραφία κι Αλήθεια, Ηθική του Φωτογράφου, Δημιουργία Portfolio, Ανάπτυξη Δημιουργικής Σκέψης, Η Φωτογραφία σε σχέση με τις άλλες Τέχνες, Τι κάνει μια Φωτογραφία Τέχνη, Προβολή και Εκθέσεις, Η Φωτογραφία Σήμερα, Βγάζοντας Χρήματα από τη Φωτογραφία κ.ά.

Θα δοθεί υλικό για μελέτη και η δυνατότητα έκθεσης των φωτογραφιών, όπως και συμμετοχής στη φωτογραφική μας ομάδα που έχει δημιουργηθεί από παλιότερους μαθητές κι έχει ιδιαίτερα έντονη παρουσία στην Αθήνα (εκθέσεις, προβολές, εκδρομές, οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων).

Με τι μοιάζει περισσότερο η φωτογραφία; Με τη γραφή. Όλοι ξέρουν να γράφουν, λίγο όμως είναι λογοτέχνες. Mary Ellen Mark

Όποιος καλλιτέχνης τα περιμένει όλα απ’ την τεχνική της τέχνης που προσπαθεί να υπηρετήσει, σημαίνει πως επιχειρεί ματαίως να υποκαταστήσει το ελλείπον ταλέντο με την τεχνική. Βασίλης Ραφαηλίδης

Η φωτογραφία που θέλει να είναι τέχνη δεν υπακούει σε κανόνες. Πολλοί νέοι φωτογράφοι νομίζουν ότι αν μάθουν τους κανόνες (π.χ. σύνθεσης – μα δεν υπάρχουν κανόνες σύνθεσης!), τις βασικές τεχνικές, τις δυνατότητες του εξοπλισμού τους και έχουν κι “επαγγελματικό” ακριβό εξοπλισμό θα μπορέσουν να ξεχωρίσουν και να κάνουν τέχνη. Τα αποκτούν όλα αυτά και μετά απογοητεύονται! Α.Κ.

Παρουσίαση μαθημάτων κι εγγραφές (κράτηση θέσης με email):
Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου στις 20:00 (διάρκεια παρουσίασης 45 λεπτά)

Ανδρέας Κατσικούδης

O A.K. διδάσκει φωτογραφία για 15η χρονιά και κινηματογράφο για 8η. Μαθητές του έχουν διακριθεί στην καλλιτεχνική κι επαγγελματική φωτογραφία. Είναι ιδρυτής της φωτογραφικής ομάδας ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26. Έχει επιμεληθεί και οργανώσει πλήθος εκθέσεων φωτογραφίας και φεστιβάλ τέχνης. Μόλις ολοκλήρωσε την πρώτη ταινία του μεγάλου μήκους: ένα ντοκιμαντέρ που μιλάει για την τέχνη της φωτογραφίας.