Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου – Εύθραυστες Συνδέσεις: Έκθεση στην γκαλερί Bernier / Eliades

Η Γκαλερί Bernier/Eliades εγκαινιάζει την ατομική έκθεση Brittle Connections (Εύθραυστες Συνδέσεις), της Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου.

Η Λίλλιαν Λυκιαρδοπούλου είναι απόφοιτος της ΑΣΚΤ με MFA από το Yale University και τα έργα της έχουν εκτεθεί στην Νέα Υόρκη, την Ιταλία και την Νότια Κόρεα. H έκθεσή της Brittle Connections (Εύθραυστες Συνδέσεις) είναι η δεύτερη ατομική της στην Αθήνα και η πρώτη της με την γκαλερί Bernier/Eliades.

Στην έκθεση αυτή, η καλλιτέχνιδα θα παρουσιάσει μια σειρά από επιτοίχια κεραμικά γλυπτά και μία σειρά από γλυπτά στο χώρο, σε χρωματισμένο πηλό και πορσελάνη.

Τα έργα της Λυκιαρδοπούλου μαρτυρούν την προσωπική της εξερεύνηση πάνω στις δυνατότητες του υλικού της, όπως και την θεματολογία της, την οποία αντλεί από το αστικό τοπίο και τον προσωπικό της βίο. Αυτός ο κύκλος έργων μαρτυρά την εξέλιξή της από την πιο εννοιολογική τέχνη (Loop Ahead) σε μια στροφή στην ύλη, που βασίζεται σε μια συναισθηματική επεξεργασία των παρατηρήσεων της, χωρίς τα έργα να χάνουν το χιούμορ και την αίσθηση του παράλογου και του ανοίκειου.

Όπως η ίδια λέει για την νέα της έκθεση:

«Χωρίζω αυτή τη δουλειά σε τρεις ενότητες ή τρεις αφετηρίες.

Η πρώτη ενότητα αφορά στα πλέγματα με το πορτοκαλί χρώμα και ξεκίνησε παρατηρώντας τα πλέγματα που υπάρχουν στους δρόμους της Αθήνας όταν γίνονται κατασκευαστικά έργα.

Τα έβλεπα σαν ανοιχτά τραύματα του αστικού περιβάλλοντος που μένουν μονίμως ανοιχτά και εκτεθειμένα κι όταν κλείνουν (αν) ανοίγουν κι αλλά. Έτσι, έφτιαξα μια σειρά από πλέγματα σε διάφορα μεγέθη με διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα που όμως είχαν κοινό παρονομαστή αυτό το πορτοκαλί χρώμα που σε προειδοποιεί για μια κατάσταση διαρκούς αναμονής.

Παρατηρώντας πάλι στοιχεία στην πόλη, μου κίνησαν το ενδιαφέρον κάποιοι σωλήνες που βρίσκονται μπροστά από πολυκατοικίες (πολύ συχνά σε ζεύγη) που χρησιμοποιούνται για να αερίζονται τα υπόγεια. Ξεκίνησα λοιπόν μια σειρά από έργα με αφετηρία αυτούς τους σωλήνες που προσομοιάζουν σε περισκόπια. Με τη χρήση του πηλού ή της πορσελάνης αυτά τα σχήματα έγιναν πιο οργανικά και πολλές φορές τα τοποθετούσα σε διά δράση.

Η τρίτη ενότητα αφορά έργα που έκανα έχοντας στο νου τις έννοιες προστασία- άμυνα και παθητικο-επιθετικότητα. Κοίταγα ζώα με φολίδες, κελύφη εξωσκελετικά έντομα, νύχια, επιδερμίδες, δηλαδή κάτι σκληρό που προστατεύει κάτι μαλακό και σάρκινο.»

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Αριστερά: Untitled, 2022, porcelain, clay, 50 x 30 x 10 cm | Κέντρο: Untitled, 2019, earth clay, 17 x 17 x30 cm | Δεξιά: Untitled, 2023, porcelain, 50 x 27 || Photographer: Giorgos Vitsaropoulos

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ