Η Odeon παρουσιάζει στους κινηματογράφους, από την Κυριακή του Πάσχα, τη νέα ταινία του Γουόλι Φάιστερ, με τίτλο «Κυριαρχία», που έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα της επιστημονικής φαντασίας!
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Γουόλι Φάιστερ τοποθετεί σε πρώτο πλάνο τους Τζόνι Ντέπ, Ρεμπέκα Χόλ, Κέιτ Μάρα και Μόργκαν Φρίμαν και χτίζει παρέα με τον Κρίστοφερ Νόλαν ένα συναρπαστικό σύμπαν απαράμιλλης αισθητικής και έντασης.
Ο άνθρωπος που επιμελήθηκε την εικόνα του «Inception» και συνέβαλε καθοριστικά στο χτίσιμο του – μοναδικής αισθητικής – κινηματογραφικού σύμπαντος του «Σκοτεινού Ιππότη», του «Batman Begins» και του «Moneyball» κάθεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη και παραδίδει ένα θρίλερ που κόβει την ανάσα.
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Σύνοψη:
Ο Δρ, Ουίλ Κάστερ (Τζόνι Ντέπ) είναι ένας επιστημονικός ερευνητής, καταξιωμένος στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στόχος του είναι η κατασκευή ενός «αισθαντικού» ηλεκτρονικού υπολογιστή, ο οποίος θα συνδυάζει την απόλυτη συλλογική νοημοσύνη – όλη την καταγεγραμμένη γνώση και πληροφορία του πλανήτη δηλαδή – με το πλήρες φάσμα των ανθρώπινων συναισθημάτων.
Τα εξαιρετικά αμφιλεγόμενα πειράματά του τον έχουν κάνει διάσημο σε όλο τον πλανήτη, όμως την ίδια στιγμή τον κατέστησαν νούμερο ένα στόχο ανάμεσα σε εξτρεμιστικές αντί-τεχνολογικές ομάδες, οι οποίες δε διστάζουν να κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να ανακόψουν τη δράση του. Πρόκειται για ομάδες που απαρτίζονται από ορκισμένους εχθρούς και πιστούς πολέμιους της θεωρίας του, οι οποίοι όμως στην προσπάθειά τους να καταστρέψουν τον Ουίλ, πετυχαίνουν άθελά τους να παίξουν καταλυτικό ρόλο στην εφαρμογή και ανάδειξη της επαναστατικής του φόρμουλας… Καταφέρνουν να του δώσουν την ευκαιρία να συμμετάσχει, ο ίδιος, στην πρώτη επιτυχημένη, έμπρακτη μορφή «Κυριαρχίας»!
Οι δυο πιο στενοί του συνεργάτες του Ουίλ, η σύζυγος Έβελιν (Ρεμπέκα Χολ) και ο καλύτερός του φίλος, Μαξ Γουότερς (Πολ Μπέτανι) έχουν έντονες ανησυχίες και αμφιβολίες αναφορικά με το αν πρέπει εφαρμόσουν την «Κυριαρχία». Ο χειρότερος φόβος θα τους κατακλύσει όταν συνειδητοποιήσουν ότι η άσβεστη δίψα του Ουίλ για γνώση εξελίσσεται σε μια φαινομενικά πανταχού παρούσα αναζήτηση της εξουσίας. Και το πιο τρομακτικό στοιχείο σε όλα αυτά είναι ότι ενδεχομένως να μην υπάρχει τρόπος να μπει τέλος σε όλη αυτή τη διαδικασία!
Λίγα λόγια για την παραγωγή
Όταν συνδεθεί στο διαδίκτυο, η αισθαντική μηχανή μπορεί ακαριαία να ξεπεράσει τα όρια που θέτει η Βιολογία… Η αναλυτική της ισχύς θα ξεπερνά σημαντικά τη συλλογική νοημοσύνη κάθε νοήμονος ανθρώπου στην Ιστορία. Φανταστείτε μια τέτοια οντότητα, εφοδιασμένη με το πλήρες φάσμα συναισθημάτων, ακόμη και την αυτοσυναίσθηση. Αυτό είναι «Κυριαρχία».
Αποτελεί η Τεχνητή Νοημοσύνη απειλή για τον τρόπο με τον οποίον ζούμε τη ζωή μας σήμερα; Ίσως όχι ακόμη, αλλά τι θα συμβεί άραγε αν η εξέλιξή των υπολογιστών περάσει σε δεύτερο επίπεδο – οπότε όχι μόνο θα μπορούν να σκέφτονται αλλά και να αισθάνονται;
Τοποθετημένη σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, η «Κυριαρχία» εξερευνά τη ρεαλιστική πιθανότητα, κατά την οποία οι άνθρωποι – στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν έναν καλύτερο, πιο άνετο και αυτοσυντηρούμενο κόσμο με τη χρήση της τεχνολογίας – καταφέρνουν να πάνε ένα βήμα πιο πέρα. Και μιας και τα συναισθήματα δεν έχουν μόνο θετική όψη… Όπως μια μηχανή θα έχει τη δυνατότητα να αισθανθεί την καλοσύνη, δεν θα έχει αντίστοιχα και τη δυνατότητα να αισθανθεί και την απειλή; Ο Γουόλι Φάιστερ, επιτυχημένος Διευθυντής Φωτογραφίας, ο οποίος κάνει με την πολυαναμενόμενη «Κυριαρχία» το σκηνοθετικό του ντεμπούτο αναφέρει: “Με συνεπήρε η ισχύς και η βαρύτητα των ιδεών, στη συγκεκριμένη ιστορία, οι οποίες έχω την εντύπωση ότι απασχολούν πολύ τους ανθρώπους αυτή τη στιγμή.”
Η «Κυριαρχία» προτείνει ότι η κατάσταση που ονομάζουμε «(Τεχνολογική) Μοναδικότητα» μπορεί να επιτευχθεί. Και ο Γουόλι Φάιστερ σχολιάζει: “Όπως το ορίζουμε και μέσα στην ταινία, «Μοναδικότητα» είναι ουσιαστικά η μεταφόρτωση του ανθρώπινου μυαλού σε έναν υπέρ-υπολογιστή: αντιγράφουμε την κάθε σύναψη, κάθε νευρώνα… κάθε κομμάτι της δραστηριότητας του εγκεφάλου και τα τοποθετούμε σε μια μηχανή, η οποία στην πορεία γίνεται «ευαίσθητη» .”
Η ταινία έχει ως στόχο να σκιαγραφήσει και να αναλύσει την – καταλυτική για τη ζωή μας – σημασία των μηχανημάτων (που οι ίδιοι δημιουργούμε) και το πώς, κατά συνέπεια, αυτά τα μηχανήματα ελέγχουν, ουσιαστικά, τον πολιτισμό μας. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί πως, σαν ανθρωπότητα, βαδίζουμε πάνω σε ένα συγκεκριμένο μονοπάτι. Οπότε σ’ αυτή την περίπτωση η ταινία φωτίζει την κατεύθυνση – και ενδεχομένως τον προορισμό – της ανθρωπότητας, σε 10 με 20 χρόνια από τώρα. Έναν προορισμό, συναρπαστικό, επαναστατικό… αλλά εξίσου αμφίβολο και ανησυχητικό!
Ο Τζόνι Ντέπ πρωταγωνιστεί όχι μόνο ως ο επιστήμονας που παρέχει τα σχέδια για την επίτευξη της Κυριαρχίας αλλά και ως το πρώτο ζωντανό πειραματόζωο. Είναι το πρώτο ανθρώπινο μυαλό, πάνω στο οποίο θα εφαρμοστεί η σπουδαία θεωρία του. “Η ιστορία με ιντριγκάρει φοβερά.”, αναφέρει ο διάσημος ηθοποιός, “Μιλάμε για έναν τρομακτικά απλό άνθρωπο, ο οποίος όμως διαθέτει και λαμπρό μυαλό. Λατρεύει τη γυναίκα του και ξεκινά την ημέρα του, καθημερινά, λύνοντας ένα σταυρόλεξο. Αυτός ό άνθρωπος όμως, μέσα στην απλότητά του, δείχνει και ικανός να εξελίξει τόσο πολύ τη θεωρία του, μέχρι το σημείο όπου το Εγώ, η δύναμη και το πάθος του θα τον μετατρέψουν σε ένα είδους μηχανικού θεού!”
Λίγα λόγια για το καστ
Τζόνι Ντέπ (Ουίλ Κάστερ)
Χωρίς ανάγκη ιδιαίτερων συστάσεων, εκτός από πολυβραβευμένος ηθοποιός, ο Τζόνι Ντεπ συμμετέχει στο κινηματογραφικό προσκήνιο και από τη θέση του παραγωγού – μέσα από τη δράση της εταιρείας του «Infinitum Nihil». Συνολικά έχει προταθεί τρεις φορές για Όσκαρ στην κατηγορία του καλύτερου ηθοποιού, με πρώτη την υποψηφιότητά του για την αξεπέραστη ερμηνεία του, ως Κάπτεν Τζάκ Σπάροου (στην τεράστια κινηματογραφική επιτυχία του Γκορ Βερμπίνσκι, «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Η Κατάρα του Μαύρου Μαργαριταριού») η οποία στάθηκε αφορμή για το στήσιμο μιας φοβερά επιτυχημένης σειράς ταινιών. Για τον κλασικό πλέον χαρακτήρα-ορόσημο του διάσημου πειρατή έχει αποσπάσει βραβεία Empire και SAG, καθώς επίσης έχει προταθεί για Χρυσή Σφαίρα και BAFTA.
Η δεύτερη οσκαρική του υποψηφιότητα ήρθε μέσα από τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στη δραματική ταινία του Μαρκ Φόρστερ, «Ψάχνοντας τη Χώρα του Ποτέ». Για την αναπαράσταση του συγγραφέα του Πίτερ Παν, Τζέιμς Μπάρι, στη συγκεκριμένη ταινία απέσπασε Χρυσή Σφαίρα και Bafta, καθώς επίσης και μια υποψηφιότητα, μεταξύ άλλων, για βραβείο SAG.
Η τελευταία του υποψηφιότητα για Όσκαρ ήρθε μέσα από τον ρόλο του Μπαρτονικού «Φονικού Κουρέα της Οδού Φλίτ», Sweeney Todd, για την οποία βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα. Φυσικά αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο σημαντικός ηθοποιός συνεργαζόταν με τον σκηνοθέτη Τιμ Μπάρτον, καθώς η σχέση τους τραβάει χρόνια πίσω, με 8 συμμετοχές του Ντεπ σε αντίστοιχα φιλμ του σκηνοθέτη και εναρκτήριο ρόλο στη συνεργασία τους τον οροσημικό «Ψαλιδοχέρη», για τον οποίο ο Τζόνι Ντέπ προτάθηκε επίσης για Χρυσή Σφαίρα. Επίσης, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Τιμ Μπάρτον, έχει προταθεί για Χρυσή Σφαίρα για τις ταινίες «Ed Wood» (βραβείο London Film Critics Circle), «Ο Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας» και «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων».
Ο Τζόνι Ντεπ ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός, πριν αλλάξει κατεύθυνση προς την υποκριτική. Έκανε την παρθενική του εμφάνιση στην επιτυχημένη ταινία τρόμου «A Nightmare in Elm Street» και ακολούθησε αμέσως μετά το οσκαρικό πολεμικό δράμα του Όλιβερ Στόουν, «Πλατούν». Το 1987 έρχεται ο πρώτος σημαντικός ρόλος της ζωής του, στην τηλεοπτική επιτυχία του «21 Jump Street».
Ρεμπέκα Χολ (Έβελιν Κάστερ)
Έχοντας συνεργαστεί με ορισμένους από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς της τηλεόρασης, του θεάτρου και του κινηματογράφου, η Ρεμπέκα Χολ θεωρείται ως μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της γενιάς της. Πρόσφατα έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουει, με το «Machinal» των Roundabout Theatre Company, σε σκηνοθεσία Λίντσι Τέρνερ.
Από τη συμμετοχή της σε μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες στη μεγάλη οθόνη, η Χολ απέσπασε υποψηφιότητα Χρυσής Σφαίρας και βραβείων BAFTA Orange Rising Star, London Critics Circle και Gotham, πρωταγωνιστώντας δίπλα στην Πενέλοπε Κρούζ, τη Σκάρλετ Γιόχανσον και τον Χαβιέ Μπαρδέμ στην ταινία «Vicky, Christina, Barcelona» του Γούντι Άλεν. Επίσης έχει συμμετάσχει, μεταξύ άλλων, σε ταινίες όπως οι «Επικίνδυνο Κύκλωμα», «Iron Man 3», «The Prestige», «Frost/Nixon» κ.α.
Μόργκαν Φρίμαν
Ως ένας από τους πιο επιτυχημένους ηθοποιούς της γενιάς του, ο βραβευμένος με Όσκαρ, Μόργκαν Φρίμαν έχει καταφέρει να συμμετάσχει σε κάποιες από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες (περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια στο συγκεντρωτικό box office) όλων των εποχών. Το 2005 απέσπασε το πρώτο του Όσκαρ για το ρόλο του στην ταινία «Million Dollar Baby», για τον οποίον βραβεύτηκε επίσης με βραβείο SAG.
Στο τεράστιο βιογραφικό του έχει άλλες 4 υποψηφιότητες για Όσκαρ, από τη συμμετοχή του στις ταινίες «Street Smart», «The Shawshank Redemption», «Driving Miss Daisy» και «Invictus». Επίσης βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα το 1990 για τη συμμετοχή του στην ταινία «Driving Miss Daisy».
Στοιχεία ταινίας:
«Κυριαρχία» / Transcendence ( 119’ )
Σκηνοθεσία: Ουόλι Φάιστερ
Σενάριο: Τζακ Πάγκλεν
Παραγωγή: Κέιτ Κοέν, Μπρόντερικ Τζόνσον, Άντριου Κοσόβε, Άνι Μάρτερ, Μαρίζα Πολβίνο, Άαρον Ράιντερ, Ντέιβιντ Βαλντές
Ηθοποιοί: Τζόνι Ντέπ, Ρεμπέκα Χολ, Μόργκαν Φρίμαν, Πολ Μπέτανι, Κέιτ Μάρα, Σίλιαν Μέρφι, Κολ Χάουζερ, Κλίφτον Κόλινς Τζούνιορ