Το κινητήρας στούντιο ξεκινά τη νέα χρονιά με πολλές παραστάσεις χορού. Προσκαλεί τη Νατάσα Αβρά, την Ελίνα Λογαρίδου

(4-5/1) και τον Στάυρο Αποστολάτο (7-8-9/1) να δείξουν τη νέα τους δουλειά ενώ  στα πλαίσια του προγράμματος Residency του κινητήρα η Νεφέλη Σκαρμέα και ο Sergiu Matis σε συνεργασία με τον εικαστικό Ladislav Zajac, θα μας παρουσιάσουν την πρώτη εκδοχή του έργου τους DOOM -ROOM (15-16/1).

Ο Ιανουάριος κλείνει με τη νέα παραγωγή της ομάδας ΑΜΑΛΓΑΜΑ και την υπογραφή της Μαρίας Γοργία (21-31/1).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

4, 5 Ιανουαρίου 2011
ΝΑΤΑΣΑ ΑΒΡΑ-ΕΛΙΝΑ ΛΟΓΑΡΙΔΟΥ

\’See(k) The Light\’

Το κομμάτι αναφέρεται στο εσωτερικό μας φως, σ\’αυτό που μας κινεί, στο λόγο για τον οποίο ζούμε. Τα ταλέντα μας, τις αγάπες μας, αυτά που συγκινούν τον καθένα μας και τον φέρνουν σε επαφή με τον βαθύτερο εαυτό του.  

Είτε τα ξέρουμε, λάμπουν και φωτίζουν και τους γύρω μας, είτε τα ψάχνουμε, δανειζόμαστε κάποιες φορές το φως των διπλανών μας και συνεχίζουμε να τα αναζητάμε, ή αποφασίζουμε να μείνουμε σκοτεινοί. Όπως όλα, θέμα επιλογής. Σ’ αυτή την παράσταση το φως είναι κυριολεκτικά στα χέρια σας. Φέρτε φακούς!

κίνηση: Ελίνα Λογαρίδου
εικαστική επιμέλεια: Όλγα Τζίμου
κοστούμια: Μαρία Πουλάδα
τεχνική επιμέλεια: Θωμάς Μιχαήλος
μουσική: GSUBE
φωτισμοί: Το Κοινό

«ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΕΙΣ»

«Παρομοιάζω τον εαυτό μου με το νερό που κυλάει μέσα στο βράχο. Ψάχνει όλες τις τρύπες και τα κανάλια για να βγει στην άλλη άκρη». Twyla Tharp

Βιώνουμε καθημερινά καταστάσεις, που για χάρη συντομίας τις βάζουμε στην άκρη, με την αμφίβολη υπόσχεση ότι θα τις δούμε με διαφάνεια κάποια άλλη στιγμή. Οι “διαστρωματώσεις” λειτουργούν σαν όνειρο, όπου ο χρόνος διαστέλλεται, μας χωράει, μας φιλοξενεί. Η ζωή του κομματιού είναι μια ανήσυχη διαδρομή, απ το βυθό των προσδοκιών ως την επιφάνεια των ασήμαντων πραγμάτων.

Χορογραφία – Χορός: Νατάσσα Αβρά
Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Ιατρόπουλος, Κώστας Μακρυγιαννάκης
Σχεδιασμός επικοινωνιακού υλικού : Ιωάννα Παπακωνσταντίνου

7,8,9 Ιανουαρίου
ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΤΟΣ

«Μ»

Σύλληψη – Χορογραφία : Αποστολάτος Σταύρος
Εκτέλεση – Ερμηνεία : Φρατζή Νατάσα

…-Το έργο\’Μ\’ κινείται στα όρια ενός ψυχογραφήματος πάνω στην προσωπικότητα της Μήδειας, μιας γυναίκας μύθος ή μιας γυναίκας πού έχει υπάρξει πραγματικά.
Στο έργο οι προσωπικότητες που την ακολουθούν δεν υπάρχουν η δεν υπήρξαν ποτέ και ο χρόνος στον οποίο κινούνται οι δράσεις δεν ορίζεται ως υπαρκτός, ορίζεται μόνον από τη «σκέψη» αυτής της γυναίκας.

Θέλω να σπάσω στα δύο την ανθρωπότητα
Και να κατοικήσω στο άδειο κέντρο Εγώ
Μήτε γυναίκα μήτε άντρας…
Εσείς ποιοί είστε ποιός σας Έντυσε
με των παιδιών μου τα κορμιά
Στα μάτια σας ποίο ζώο κρύβεται…
Ανάμεσα στα δόντια η άμμος από τα χρόνια μας
Πάνω στο δέρμα μου τίποτα παρ’ εκτός ο δικός μού ιδρώτας….
-Τι ήσουν πριν από εμένα Γυναίκα
-Η Μήδεια

Heiner Muller – ΜΗΔΕΙΑ ΥΛΙΚΟ

Σύλληψη – Χορογραφία : Σταύρος Αποστολάτος
Εκτέλεση – Ερμηνεία : Νατάσα Φρατζή

ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2010 ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ FESTVAL \’ART-ORT\’ – UNTEREGSTHEATER

15 -16/1
ΝΕΦΕΛΗ ΣΚΑΡΜΕΑ-SERGIU MATIS

\’DoomRoom\’

Ιδέα/Σκηνοθεσία: Sergiu Matis Ερμηνευτές: Νεφέλη Σκαρμέα, Sergiu Matis

Η λεκτική πτυχή του DoomRoom επιχειρεί να το καταστήσει μια ειρωνική ματιά πάνω στο χορό και στην παράσταση. Οι φυσικές, σωματικές πτυχές του, προσδοκούν να αμφισβητήσουν γνωστά πρότυπα και παραδοσιακές μορφές δραματουργίας, να διερευνήσουν δομές ανατομικές, να δημιουργήσουν ένα εργαστήριο όπου το σώμα του ερμηνευτή δρα σα μια οργανική μάζα με όλες τις δυνατότητες και τους περιορισμούς της.

Το ερώτημα του ερμηνευτή και της παράστασης. Προετοιμασία της παράστασης ή αναπαράσταση της προετοιμασίας;

Ο Sergiu Matis και η Νεφέλη Σκαρμέα υπήρξαν συνεργάτες στο Χοροθέατρο της Νυρεμβέργης (Tanztheater Nürnberg) υπό τη διεύθυνση της Daniela Kurz. Γνωρίζοντας για πολλά χρόνια ο ένας τον άλλο και μετά από διαδοχικές συνεργασίες σε αυτοσχεδιαστικά και χορογραφικά έργα, αποφάσισαν να συνεπιχειρήσουν το διάλογο μέσα από αυτή τη διαδικασία κατοπτρισμού και νέας αυτο-ανακάλυψης. Το να έχεις έναν οικείο παρτεναίρ αποδείχτηκε σημαντικό και παραγωγικό. Έτσι, η μονοφωνία (μονωδία) έγινε απλά διωδία (ντουέτο)

Μαρία Γοργία
21, 22, 23, 24 και 28, 29, 30 και 31 Ιανουαρίου 2011
(από Παρασκευή έως και Δευτέρα)

\’Public Idiot\’
της ομάδα Αμάλγαμα

H Ομάδα Αμάλγαμα διερευνά με το καινούριο της έργο τις ρευστές μορφές που αποκτούν οι έμφυλες ταυτότητες των γυναικών στον «δημόσιο» και τον «ιδιωτικό» χώρο. Στην ελληνική καθημερινότητα των τελευταίων δεκαετιών, η «σύγχρονη» γυναίκα παρουσιάζει συμπεριφορές επιφανειακής απενοχοποίησης και υπερέκθεσης στο μαζικό τοπίο της τηλεοπτικής εικόνας, της πολιτιστικής βιομηχανίας κ.ο.κ.

Ενέργειες που παλιότερα εμφανίζονταν στον αυστηρά ιδιωτικό χώρο (μορφές λόγου, σεξουαλικότητας, εργασίας, ιδιοκτησίας) εγγράφονται στη δημόσια καθημερινότητα μέσω των μαζικών αναπαραστάσεων της γυναίκας, αναπαραστάσεων που συχνά αναπαράγουν τους παραδοσιακούς ρόλους που η ελληνική κοινωνία αποδίδει στην γυναίκα.

Χορογραφία – Σύλληψη: Μαρία Γοργία
Ερμηνεύουν: Ράνια Γλυμίτσα, Μαρία Γοργία, Έλενα Φιωτάκη
Μίξη Ήχου: Σταύρος Αποστολάτος
Σκηνικά: Μαρία Γοργία, Σταύρος Αποστολάτος
Κοστούμια: Σταύρος Αποστολάτος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βίντεο: Βάνα Κωσταγιόλα
Βοηθός Χορογράφου: Άρης Σκλάβος
Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου
Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους