Η ομάδα Angelus Novus, μετά την επιτυχία που σημείωσαν οι Ικέτιδες του Αισχύλου τον περασμένο Δεκέμβριο στο Θέατρο Σοφούλη,

πρόκειται να παρουσιάσει την 2η εκδοχή αυτού του έργου (β΄ εκδοχή: «μαύρο σε λευκό») στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, για τρεις μόνο παραστάσεις στις 17, 18 και 19 Ιανουαρίου 2011. 

Η υπόθεση: Για να γλυτώσουν από τον αιμομικτικό γάμο με τα ξαδέλφια τους, τους γιους του Αιγύπτου, οι πενήντα κόρες του Δαναού, καθοδηγούμενες από τον πατέρα τους, καταφεύγουν στο Άργος απ’ όπου κατάγονται, προσπέφτουν ικέτισσες στους βωμούς των θεών και ζητούν άσυλο από τον βασιλιά της χώρας Πελασγό, ο οποίος τους το παρέχει, αφού πρώτα ζητήσει τη συγκατάθεση των Αργείων.

Στις Ικέτιδες, το πρώτο ιστορικά κείμενο όπου γίνεται λόγος για δημοκρατία και προσφέρεται μια ιδανική εικόνα της, θίγονται θέματα ενεργά ακόμη και σήμερα: το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης (habeas corpus) και, στους αντίποδες, η ύβρις που συνιστά η άρνηση των νόμων της φύσης, εδώ η άρνηση της ένωσης με το αρσενικό (φυξανορία), η αινιγματική και αντιφατική φύση του θεού, η ιερότητα του ικέτη, του πρόσφυγα, καθώς επίσης και η υποχρέωση της δημοκρατικής πολιτείας να τον προστατεύσει (ασυλία), ακόμη και με κίνδυνο της ίδιας της ακεραιότητάς της.

Πρόκειται για την πιο λυρική από τις σωζόμενες τραγωδίες και ίσως από τις πιο δύσκολες στο ανέβασμά τους εξ αιτίας των πολλών προβλημάτων, σκηνικών και ιδεολογικών, που θέτει.

Τρεις ηθοποιοί συνοδευόμενοι από ένα μουσικό, επωμίζονται όλους τους ρόλους και τους πολυπληθείς χορούς των Ικέτιδων, σε μια παράσταση που επιχειρεί να αναδείξει τα νοήματα του αρχαίου κειμένου και ταυτόχρονα να καινοτομήσει ως προς τη σκηνική απόδοση της τραγωδίας.

Συντελεστές

μετάφραση: Ελένη Μερκενίδου
σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
σκηνικά-κοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης
μουσική και ζωντανή ερμηνεία: Κωστής Βοζίκης
κίνηση: Έφη Δρόσου
φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Διανομή

Χορός Δαναΐδων: Έφη Δρόσου
Δαναός, Κήρυξ, Χορός Θεραπαινίδων: Νικόλας Νικητάκης
Πελασγός, Χορός Θεραπαινίδων: Νίκος Ράμμος