Η μουσική σκηνή του Ιανού θα φιλοξενήσει τη Λένα Πλάτωνος για τρεις ζωντανές εμφανίσεις…
… στις 15,22 και 23 Δεκεμβρίου 2012.
Η Λένα Πλάτωνος αφηγείται, υπονομεύει, ανατρέπει, μελοποιεί, θυμάται και θυμίζει.
Μαζί της η Σαββίνα Γιαννάτου και ο Γιάννης Παλαμίδας.
Λένα Πλάτωνος: πιάνο, ερμηνεία
Σαββίνα Γιαννάτου: ερμηνεία
Γιάννης Παλαμίδας: ερμηνεία
Στέργιος Τσιρλιάγκος: πλήκτρα
Γιάννης Παξεβάνης: ηχολήπτης
Ενορχηστρώσεις: Λένα Πλάτωνος, Στέργιος Τσιρλιάγκος
Sound design, programming: Στέργιος Τσιρλιάγκος
ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!
Η Λένα Πλάτωνος κάνει ένα ηλεκτρονικό ταξίδι στο χρόνο, αφηγείται αληθινές ιστορίες, περπατάει στην κόψη του ξυραφιού, όπως πάντα, αγγίζοντας τις πιο εσωτερικές μας σκέψεις και τα πιο ακριβά μας συναισθήματα και παρουσιάζει μαζί με την Σαββίνα Γιαννάτου και τον Γιάννη Παλαμίδα (πολύτιμους συνοδοιπόρους της για πάνω από 3 δεκαετίες) ένα ολοκληρωμένο παζλ του έργου της! Από την Λιλιπούπολη, το Γκάλοπ και τον Καρυωτάκη μέχρι το Σαμποτάζ, τα Λεπιδόπτερα, τις Ανάσες και τα Ημερολόγια, οι σημαντικότεροι σταθμοί της δισκογραφίας της θα παρουσιαστούν στη σκηνή του ΙΑΝΟΥ!
Η Λένα Πλάτωνος θ’ αφήσει μελωδίες απ’ όλη της δισκογραφία της να ξεδιπλωθούν και να ταξιδέψουν τους φίλους της.
Αυτές τις τρεις δεκαετίες, η συνθέτης μίλησε ειλικρινά μέσα από τις ανατρεπτικές μελωδικές ιχνογραφίες της Λιλιπούπολης (1980) σε μικρά και μεγάλα παιδιά, υπονόμευσε το τραγουδοποιητικό κατεστημένο με το Σαμποτάζ της (1981), μελοποίησε Καρυωτάκη (1982), φόρεσε Μάσκες ηλίου (1984), έκανε Γκάλοπ (1985), μάζεψε Λεπιδόπτερα (1986), ξαναδιάβασε τον Άντερσεν και το Αηδόνι του αυτοκράτορα (1989), θυμήθηκε την αρχιμήδειο ρήση Μη μου τους κύκλους τάραττε (1990), πήρε βαθιές Ανάσες (1998) για να ανοίξει την Τρίτη πόρτα (2000) να μετακομίσει πίσω στον Χολαργό με τα Ημερολόγιά της (2008) όπου μελοποιεί τον πρώτο ποιητή που είχε αποστηθίσει σ’ εφηβική ηλικία, τον Καβάφη 2011.
Η Λένα Πλάτωνος έχει συμβάλει καθοριστικά στην εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα με σημαντικούς δίσκους της στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν η ηλεκτρονική αφήγηση δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστή στη χώρα μας. Τα τραγούδια της πραγματεύονταν θέματα για τους μετανάστες, τη δύναμη των υπολογιστών και την διαφύλαξη του προσωπικού μας χώρου, μέσα από την ιδιαίτερη αφηγηματική ικανότητα και την ποιητικότητα της Λένας Πλάτωνος. Γεννήθηκε το 1951 στο Ηράκλειο Κρήτης, σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών και έγινε επαγγελματίας πιανίστα πριν κλείσει τα 18 της. Έφυγε με υποτροφία για σπουδές στο εξωτερικό, πρώτα στην Ακαδημία της Βιέννης και έπειτα στο Βερολίνο, όπου ήρθε σε επαφή με τη ροκ, την τζαζ και την ανατολική μουσική.
Μαζί με τον τότε σύζυγό της, τον συνθέτη Δημήτρη Μαραγκόπουλο, άρχισε να συνεργάζεται με το Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, όπου και γνωρίστηκε με τον Μάνο Χατζιδάκι. Ανέπτυξαν μια πολύχρονη επαγγελματική αλλά και φιλική σχέση και η Πλάτωνος συμμετείχε στην παραγωγή της εκπομπής «Εδώ Λιλιπούπολη», γράφοντας στίχους και μουσική, δικές της συνθέσεις είναι ορισμένα από τα πιο γνωστά τραγούδια της εκπομπής, όπως τα «Ρόζα Ροζαλία» και «Ο Χορός των Μπιζελιών». Στη συνέχεια, κυκλοφόρησε αρκετούς προσωπικούς δίσκους και συνεργάστηκε με πολύ σημαντικές προσωπικότητες όπως τη Μαρία Φαραντούρη, τη Σαβίνα Γιαννάτου, τον Διονύση Σαββόπουλο, τον Κωνσταντίνο Βήτα, τον Μιχάλη Δέλτα, τη Δήμητρα Γαλάνη και πολλούς ακόμα.
Πρόκειται για μια καλλιτέχνιδα με εξαιρετικό ταλέντο, που δούλεψε μπροστά από την εποχής της προκειμένου να προβληθούν θέματα που έφεραν πολύ αργότερα στο προσκήνιο, η τηλεόραση και οι εφημερίδες.