Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό – Κωνσταντίνος Χατζημπύρος

Κυκλοφορεί η νέα έκδοση από τις Εκδόσεις Οσελότος του Κωνσταντίνου Χατζημπύρου με τίτλο, Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό: Αδαμάντιος Κοραής & Κωνσταντίνος Κούμας

Κυκλοφορεί η νέα έκδοση από τις Εκδόσεις Οσελότος του Κωνσταντίνου Χατζημπύρου με τίτλο, Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό: Αδαμάντιος Κοραής & Κωνσταντίνος Κούμας.

Η παρούσα διατριβή με θέμα: «Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό: Αδαμάντιος Κοραής & Κωνσταντίνος Κούμας», αναζητά και αναδεικνύει το φιλοσοφικό προβληματισμό των νεοελλήνων στοχαστών, του Αδαμάντιου Κοραή (1748 – 1833), όπως αυτός εκφράζεται μέσα από τα «Προλεγόμενα», σε ζητήματα ηθικής και αισθητικής παιδείας και του Κωνσταντίνου Κούμα (1777 – 1836), όπως εκδηλώνεται μέσα στο τετράτομο Σύνταγμα Φιλοσοφίας, το οποίο αποτελεί πλήρη επισκόπηση των φιλοσοφικών απόψεων της εποχής εκείνης, καθώς περιλαμβάνει εκτός των άλλων θέματα ηθικής και αισθητικής.

Οι προαναφερόμενοι στοχαστές αν και επηρεάστηκαν από διαφορετικά πνευματικά ρεύματα, ο Κούμας έχει άμεση σχέση με το γερμανικό Διαφωτισμό ενώ ο Κοραής ανήκει οργανικά στο γαλλικό Διαφωτισμό, εκείνο που τους ενώνει είναι ο κοινός θαυμασμός τους για τα επιστημονικά και πολιτισμικά επιτεύγματα της εποχής τους καθώς επίσης και η ακάματη προσπάθειά τους για τη μετάδοση των φώτων της ευρωπαϊκής παιδείας στον ελληνικό λαό της εποχής τους.

Λαμβάνοντας υπόψη μου τη συνολική τους πορεία, διαπιστώνω πως, ο στοχασμός τους, ανανέωσε την ελληνική σκέψη, προσφέροντάς της βιώσιμες προτάσεις, σχετικά με την αγωγή και την παιδεία, την ορθή ανατροφή των νέων και τη δημιουργία ελεύθερων ανθρώπων με απώτερο σκοπό την ατομική και κοινωνική ευδαιμονία. Ως εμπνευσμένοι πνευματικοί ταγοί αναζητούν ευδόκιμες λύσεις για την ανάδειξη του προσώπου. Πιστοί στις αντιλήψεις του Διαφωτισμού για την ικανότητα όλων των ανθρώπων να μορφώνονται και να βελτιώνονται, υποστήριξαν με θέρμη ότι η ηθική και η αισθητική εκπαίδευση είναι σε θέση να μεταβάλει ριζικά όχι μόνο την ατομική πορεία του ατόμου αλλά και την πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα προς το καλύτερο.

Ο Κωνσταντίνος Α. Χατζημπύρος, αριστούχος διδάκτωρ της φιλοσοφίας, γεννήθηκε στη Γερμανία, κατάγεται από το Πραιτώρι Ελασσόνας και σήμερα ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Παιδαγωγικά στην Παιδαγωγική Ακαδημία Λάρισας και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο

Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι φιλοσοφικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου ολοκλήρωσε με αριστεία  τις μεταπτυχιακές του σπουδές και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή. Τα Φιλοσοφικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην αρχαία ελληνική διανόηση και στον νεοελληνικό Διαφωτισμό.
Βιβλία του ιδίου
Η Προβληματική της Φιλοσοφίας της Παιδείας στα Προλεγόμενα του Αδαμάντιου Κοραή (Εκδ. Οσελότος, 2010).
Φιλοσοφική Περιπλάνηση, από τον Αναξαγόρα έως τον Wittgenstein (Εκδ. Οσελότος, 2011).

 

Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό – Κωνσταντίνος Χατζημπύρος

Κυκλοφορεί η νέα έκδοση από τις Εκδόσεις Οσελότος του Κωνσταντίνου Χατζημπύρου με τίτλο, Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό: Αδαμάντιος Κοραής & Κωνσταντίνος Κούμας.

Η παρούσα διατριβή με θέμα: «Ηθική και Αισθητική Καλλιέργεια του Προσώπου στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό: Αδαμάντιος Κοραής & Κωνσταντίνος Κούμας», αναζητά και αναδεικνύει το φιλοσοφικό προβληματισμό των νεοελλήνων στοχαστών, του Αδαμάντιου Κοραή (1748 – 1833), όπως αυτός εκφράζεται μέσα από τα «Προλεγόμενα», σε ζητήματα ηθικής και αισθητικής παιδείας και του Κωνσταντίνου Κούμα (1777 – 1836), όπως εκδηλώνεται μέσα στο τετράτομο Σύνταγμα Φιλοσοφίας, το οποίο αποτελεί πλήρη επισκόπηση των φιλοσοφικών απόψεων της εποχής εκείνης, καθώς περιλαμβάνει εκτός των άλλων θέματα ηθικής και αισθητικής.

Οι προαναφερόμενοι στοχαστές αν και επηρεάστηκαν από διαφορετικά πνευματικά ρεύματα, ο Κούμας έχει άμεση σχέση με το γερμανικό Διαφωτισμό ενώ ο Κοραής ανήκει οργανικά στο γαλλικό Διαφωτισμό, εκείνο που τους ενώνει είναι ο κοινός θαυμασμός τους για τα επιστημονικά και πολιτισμικά επιτεύγματα της εποχής τους καθώς επίσης και η ακάματη προσπάθειά τους για τη μετάδοση των φώτων της ευρωπαϊκής παιδείας στον ελληνικό λαό της εποχής τους.

Λαμβάνοντας υπόψη μου τη συνολική τους πορεία, διαπιστώνω πως, ο στοχασμός τους, ανανέωσε την ελληνική σκέψη, προσφέροντάς της βιώσιμες προτάσεις, σχετικά με την αγωγή και την παιδεία, την ορθή ανατροφή των νέων και τη δημιουργία ελεύθερων ανθρώπων με απώτερο σκοπό την ατομική και κοινωνική ευδαιμονία. Ως εμπνευσμένοι πνευματικοί ταγοί αναζητούν ευδόκιμες λύσεις για την ανάδειξη του προσώπου. Πιστοί στις αντιλήψεις του Διαφωτισμού για την ικανότητα όλων των ανθρώπων να μορφώνονται και να βελτιώνονται, υποστήριξαν με θέρμη ότι η ηθική και η αισθητική εκπαίδευση είναι σε θέση να μεταβάλει ριζικά όχι μόνο την ατομική πορεία του ατόμου αλλά και την πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα προς το καλύτερο.

 

 

 

 

Ο Κωνσταντίνος Α. Χατζημπύρος, αριστούχος διδάκτωρ της φιλοσοφίας, γεννήθηκε στη Γερμανία, κατάγεται από το Πραιτώρι Ελασσόνας και σήμερα ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Παιδαγωγικά στην Παιδαγωγική Ακαδημία Λάρισας και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι φιλοσοφικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου ολοκλήρωσε με αριστεία  τις μεταπτυχιακές του σπουδές και εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή. Τα Φιλοσοφικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην αρχαία ελληνική διανόηση και στον νεοελληνικό Διαφωτισμό.

Βιβλία του ιδίου

Η Προβληματική της Φιλοσοφίας της Παιδείας στα Προλεγόμενα του Αδαμάντιου Κοραή (Εκδ. Οσελότος, 2010).

Φιλοσοφική Περιπλάνηση, από τον Αναξαγόρα έως τον Wittgenstein (Εκδ. Οσελότος, 2011).

 

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ