Η ταινία «Βάρδια» του Γρηγόρη Ρέντη στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Στο διεθνές πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αλλά και στο Τrue/False των ΗΠΑ & Bergamo Film meeting της Ιταλίας, συμμετέχουν ο νέος και με βραβεύσεις στο εξωτερικό κινηματογραφιστής Γρηγόρης Ρέντης και η ταινία του Βάρδια.

Μεγαλωμένος μεταξύ Αθήνας και Ρόδου, ο Γρηγόρης Ρέντης, αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του σαν ηλεκτρoλόγος μηχανικός στο Ιmperial College of London, σπούδασε κινηματογράφο στο California Institute of the Arts. Mετά την πρώτη του μικρού μήκους ταινία «Η Δύση» με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ κινηματογράφου του Ρότερνταμ, επέστρεψε στην Ελλάδα όπου δραστηριοποιήθηκε στο χώρο της διαφήμισης αποσπώντας πολλά βραβεία.

Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, «Βάρδια» (Dogwatch), το 2022, ένα ντοκιμαντέρ για τους μισθοφόρους που προστατεύουν εμπορικά πλοία από πειρατές στη Σομαλία, προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Visions du Reel, True/False, Θεσσαλονίκης και Raindance αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές από το διεθνή τύπο.

Τώρα, η «Βάρδια» μετά από μία σπουδαία διαδρομή το 2022 σε Φεστιβάλ και Κέντρα Κινηματογράφου σε Κροατία, Γαλλία, Ρωσία, Νορβηγία, Αγγλία, Αίγυπτο και Φιλανδία, προβάλλεται εκ νέου στο Τrue/False του Missouri των ΗΠΑ από 3 έως 5 Μαρτίου, στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης από 2 έως 12 Μαρτίου (συμμετέχοντας στο διεθνές πρόγραμμα του θεσμού) και στο Βergamo Film meeting της Ιταλίας (στο διαγωνιστικό τμήμα Close up) από 11 έως 19 του ίδιου μήνα.

Τί είναι αυτό όμως, που έκανε τον ταλαντούχο Γρηγόρη Ρέντη να ασχοληθεί με τους μισθοφόρους της Σομαλίας; O ίδιος σημειώνει:

Aνακάλυψα τον κόσμο του maritime security μέσω του θείου μου που ήταν από τους πρώτους μισθοφόρους που δούλεψαν στην περιοχή, εκείνη που αργότερα έγινε γνωστή ως high risk area. Στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, καθώς πολλοί Έλληνες ασχολήθηκαν με αυτόν τον χώρο, έκανα έρευνα συναντώντας μισθοφόρους, ανακαλύπτοντας ιστορίες τους, γνωρίζοντας την επιθυμία τους για «επαφή με τον εχθρό» και την προσμονή τους για «τη σύγκρουση που σπάνια συνέβαινε». Έτσι ένιωσα ότι αυτός ο κόσμος μπορεί να αποτελέσει τον καμβά για να ειπωθεί κάτι πιο βαθύ…

Μέσα από την παραδοξότητα του πολέμου, η ταινία εξερευνά το σημερινό χαρακτήρα της αρρενωπότητας. Τί σημαίνει να είσαι δυνατός, να υπερασπίζεσαι όσα θεωρείς σημαντικά για εσένα, να είσαι εκεί για τους δικούς σου ανθρώπους. Η «Βάρδια» μας ταξιδεύει σε ένα απομονωμένο πεδίο δράσης και έναν κόσμο με δικούς του κανόνες, ο οποίος τελικά θυμίζει αφυπνιστικά τον δικό μας, αστικό μικρόκοσμο.

Στη «Βάρδια» που χρηματοδοτήθηκε από το Eurimages, το Aide aux cinemas du monde Centre national du Cinema, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το Media Creative Europe, το Arte και την ΕΡΤ, ο Γρηγόρης Ρέντης περιγράφει με το κινηματογραφικό του συνεργείο και με τον πιο γλαφυρό τρόπο, αυτό που συμβαίνει για περισσότερο από μία δεκαετία ανοιχτά της Σομαλίας. Για τους μισθοφόρους που προσλαμβάνουν τα πλοία προκειμένου να προφυλαχθούν από τους πειρατές και να διασχίσουν την επικίνδυνη υδάτινη ζώνη… Σήμερα, οι επιθέσεις έχουν μειωθεί, αλλά οι μισθοφόροι αντιμετωπίζουν ένα νέο πρόβλημα: την έλλειψη δράσης.

Ταυτότητα ταινίας

Βάρδια
Dogwatch

Ταινία τεκμηρίωσης (Ελλάδα, Γαλλία, 2022, διάρκειας 78΄)
Σενάριο – Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Ρέντης
σε παραγωγή Γρηγόρη Ρέντη, Βίκυς Μίχα, Clement Duboin και Florence Cohen

Διαβάστε επίσης:

25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Διαγωνιστικά τμήματα: Παγκόσμιες πρεμιέρες και «εισιτήριο» για τα Όσκαρ

x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ