Το Διεθνές Φεστιβάλ + Αγορά Κινουμένων Σχεδίων animasyros, εγκαινιάζει φέτος τη συνεργασία του με έναν από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς της χώρας μας: την Εθνική Λυρική Σκηνή, το μοναδικό λυρικό θέατρο της Ελλάδας.

Η ΣΥΜΠΡΑΞΗ

Δυο μορφές τέχνης φαινομενικά αταίριαστες -το λυρικό θέατρο και το animation-, δένουν αρμονικά για να αποδώσουν με τρόπο ολόφρεσκο ένα κλασικό έργο: την Νυχτερίδα του Γιόχαν Στράους.

Την Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου 2015, η αυτοκρατορική μουσική του Στράους θα συναντήσει την τέχνη του animation σε μια απρόσμενη, αλλά ιδιαιτέρως γοητευτική σύμπραξη που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Φεστιβάλ. Στην μεγάλη οθόνη του Θεάτρου Απόλλων, η Ειρήνη Βιανέλλη δημιουργεί ένα μοναδικό ψηφιακό σκηνικό, ένα σύντομης διάρκειας animation film πάνω στην οπερέτα του Γιόχαν Στράους Η Νυχτερίδα, ενώ πάνω στην σκηνή του θεάτρου οι διακεκριμένοι μονωδοί της ΕΛΣ, Βασιλική Καραγιάννη, Μαρία Μητσοπούλου, Ελένη Βουδουράκη και Δημήτρης Πακσόγλου ερμηνεύουν -στα ελληνικά- άριες και ντουέτα από την διάσημη βιεννέζικη οπερέτα, προσκαλώντας μας σε μια μεγάλη σάλα χορού με καλεσμένους άγρια ζώα κι έναν πολυέλαιο φτιαγμένο από νυχτερίδες.

Μια καινοτόμα ματιά σ’ ένα κλασικό έργο και μαζί μια εμπειρία που προμηνύεται αξέχαστη. Την σκηνοθετική επιμέλεια του εγχειρήματος υπογράφει ο σκηνοθέτης της ΕΛΣ Αλέξανδρος Ευκλείδης, ενώ τους μονωδούς θα συνοδεύει στο πιάνο η Σοφία Ταμβακοπούλου.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Η Νυχτερίδα, κωμική οπερέτα σε τρεις πράξεις, θεωρείται το αντιπροσωπευτικότερο και διασημότερο δείγμα του είδους της. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 5 Απριλίου 1874 στη Βιέννη, ενώ είναι το πρώτο έργο με το οποίο ξεκίνησε τις δραστηριότητές της η Εθνική Λυρική Σκηνή, στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στις 5 Μαρτίου 1940. Έργο ανάλαφρο, γεμάτο χιούμορ και ανατροπές, πλημμυρίζει από τη γοητευτική μουσική της αυτοκρατορικής Βιέννης και έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από το ελληνικό κοινό.

ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ

O Αλέξανδρος Ευκλείδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ., όπου εκπόνησε και τη διδακτορική του διατριβή, ενώ πραγματοποίησε και μεταπτυχιακές σπουδές θεατρολογίας στο πανεπιστήμιο Paris III – Sorbonne Nouvelle. Δίδαξε επί σειρά ετών στα Τμήματα Θεάτρου του Α.Π.Θ και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς και στις Δραματικές Σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του Κ.Θ.Β.Ε., στο οποίο εργάστηκε και ως σύμβουλος δραματολογίου.

Ως σκηνοθέτης μουσικού θεάτρου και όπερας, έχει συνεργαστεί με οργανισμούς όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή (με την οποία συνεργάζεται ως σταθερός σκηνοθέτης από το 2013), το Φεστιβάλ Αθηνών, η Neuköllner Oper του Βερολίνου, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών, η Όπερα Θεσσαλονίκης, οι Όπερες των Ζητιάνων, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας, κ.α. Έχει ανεβάσει έργα τόσο του κλασικού ρεπερτορίου, όσο και σύγχρονων συνθετών (όπως την παγκόσμια πρώτη της  Φόνισσας  του Γιώργου Κουμεντάκη το 2014), ενώ ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το ρεπερτόριο της ελληνικής οπερέτας και την σκηνική αναβίωσή της.

Η Ειρήνη Βιανέλλη σπούδασε αρχικά graphic design στο Camberwell College of Arts του Λονδίνου και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο του Experimental Animation στο California Institute of the Arts του Λος Άντζελες.  Έχει γράψει και εικονογραφήσει ένα παιδικό βιβλίο (Filo, 2010), ενώ ως βοηθός σκηνοθέτη έχει δουλέψει σε θεατρικές παραστάσεις, διαφημιστικά και ταινίες. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την παραγωγή, τον σχεδιασμό, τη σκηνοθεσία και το μοντάζ μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων για διαφημιστικά, μουσικά βίντεο και διαδικτυακά applications.