Η Λία Τσολάκη με το Flux στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Λία Τσολάκη, χορεύτρια και χορογράφος, επιστρέφει στην σκηνή με τη διττή αυτή ιδιότητα, με τη νέα της δουλειά, Flux, στις 21 και 22 Ιουλίου 2016 στην Πειραιώς 260 στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2016.

Η Λία Τσολάκη, χορεύτρια και χορογράφος, επιστρέφει στην σκηνή με τη διττή αυτή ιδιότητα, με τη νέα της δουλειά, Flux, στις 21 και 22 Ιουλίου 2016 στην Πειραιώς 260 στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2016.

Βασισμένη σε υλικό από προγενέστερα έργα της, όπως το PARKing και το aROUND, η χορογράφος επιθυμεί να ερευνήσει περαιτέρω την αμφισημία που προκύπτει μέσα από την ανάληψη ρόλων (έμφυλων και μη), τη σημασία του παιχνιδιού στο πεδίο της καθημερινής ζωής –δραστηριότητα που δεν εξαντλείται στο δίπολο «εργασία-διασκέδαση», αλλά μας συνδέει με τις καταβολές της κοινωνικής οργάνωσης.

Στη νέα της δουλειά, Flux, η ρευστότητα των έμφυλων ταυτοτήτων, η μεταιχμιακότητα του σύγχρονου υποκειμένου τοποθετούνται στο επίκεντρο της χορογραφικής έρευνας· ένας άνδρας και μια γυναίκα δοκιμάζουν τα όρια της συνύπαρξής τους, ανταλλάσσουν θέσεις ή διευρύνουν τους ήδη προδιαγεγραμμένους ρόλους οι οποίοι καθορίζονται από τις κοινωνικές συμβάσεις και την ιστορία. Ωστόσο, δεν πρόκειται απλώς για ένα ακόμη ντουέτο που αποπειράται να φωτίσει τα άκρα στο δίπολο «άνδρας-γυναίκα», ούτε να ξεκαθαρίσει χαρακτηριστικά που ανήκουν στο ένα ή στο άλλο φύλο. Σκοπός είναι οι ερμηνευτές να βρεθούν στις ρωγμές των καθιερωμένων σχέσεων, στον
μετέωρο χώρο της ετερότητας ώστε να διαρρήξουν κατά το δυνατόν τα «όρια του πραγματικού», να θέσουν ερωτήματα και τις βάσεις για μια βαθύτερη, διαισθητική κατανόηση των φύλων.

Στην παράσταση υπάρχει πρωτότυπη μουσική που δημιουργείται από την αλληλεπίδραση τριών δημιουργών. Στα κρουστά, η αμερικανίδα Ρόμπιν Σουλκόφσκι , γνωστη για τους πειραματισμούς της στην παραγωγή μουσικής με διάφορα μουσικά όργανα και αντικείμενα, με διεθνή καριέρα και συνεργασίες με σημαντικούς συνθέτες και μουσικούς (Karlheinz Stockhausen, John Cage, Iannis Xenakis, Morton Feldman, Kim Kashkashian Nils Petter Molvaer, Reinhold Friedrich, Joey Baron  κ.α.). Στην παράσταση, η Σουλκόφσκι αυτοσχεδιάζει παράγοντας μουσική χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα και τα υλικά που βρίσκονται στον χώρο. Το τελικό ηχητικό τοπίο δημιουργείται με την ζωντανή ηλεκτρονική επεξεργασία του ήχου από τους Βύρωνα Κατρίτση και Χρήστο Χριστόπουλο, που με πρώτη ύλη τη μουσική της Σουλκόφσκι παράγουν ένα ξεχωριστό μουσικό αποτέλεσμα.

Η Λία Τσολάκη oλοκλήρωσε το πρώτο έτος σπουδών στην ανωτέρα σχολή London Studio Centre (theatre dance course) και αποφοίτησε από την Ανωτέρα Επαγγελματική Σχολή Χορού Νίκης Κονταξάκη. Σπούδασε με υποτροφία Fulbright στη Νέα Υόρκη, στη σχολή της Τrisha Βrown, ενώ παράλληλα παρακολούθησε σεμινάρια στο Movement Research και στο Dance Space. Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τέχνης, το Φεστιβάλ Αθηνών και το Εθνικό Θέατρο και με τους σκηνοθέτες Γ. Λαζάνη, Δ. Χρονόπουλο, Δ. Δεγαΐτη, Θ. Γραμψά και Δ. Λιγνάδη, ενώ έχει κάνει τη χορογραφία για την όπερα Boris Godunov στη Mητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, σε σκηνοθεσία Steven Wadsworth.

Tα τελευταία χρόνια είναι μόνιμη χορογράφος του Peter Stein κι έχει κάνει τη χορογραφία για την παράσταση Ηλέκτρα στην Επίδαυρο, στη Nέα Yόρκη και στη Σεούλ, την όπερα Μάκβεθ, η οποία παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ και στην Όπερα της Ρώμης, καθώς και την όπερα Η Μύτη που παρουσιάστηκε στην Όπερα της Ζυρίχης, στην Όπερα της Ρώμης και Όπερα της Φινλανδίας. Τον Ιούνιο του 2013 έκανε τη χορογραφία για την όπερα Don Carlos, η οποία παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ του Σάλτζμπουργκ, και τον Μάρτιο του 2014 έκανε τη χορογραφία για την όπερα Aida στο Μουσικό Θέατρο Στανισλάφσκι στη Μόσχα, και τα δυο σε σκηνοθεσία Peter Stein.

Οι προσωπικές χορογραφικές της δουλειές περιλαμβάνουν το PARKing το 2012, το aROUND το 2015 και το Sunday, που ξεκίνησε ως διετές work in progress τον Οκτώβριο του 2014, σε συνεργασία με τη μουσικό και συνθέτρια Ρόμπιν Σουλκόφσκι (σε παραγωγή του Iνστιτούτου Goethe Aθηνών). Η Λία Τσολάκη διδάσκει σύγχρονο χορό σε δραματικές σχολές και σχολές χορού. Συνεργάστηκε με την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Αθηνών “Γ. Θεοδοσιάδη” από το 2007-2012, με το Θέατρο Τέχνης “Κάρολος Κουν” ως υπεύθυνη διδασκαλίας κίνησης χορού για τις παραστάσεις Μισός Αιώνας Αριστοφάνης και Εκκλησιάζουσες στην Επίδαυρο, καθώς και με τη σχολή χορού dan.c.ce – dance cultural centre.

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Λία Τσολάκη

Χορογραφία: Λία Τσολάκη σε συνεργασία με τον Αλέξη Τσιάμογλου

Πρωτότυπη Μουσική: Robyn Schulkowsky, Βύρων Κατρίτσης, Χρήστος Χριστόπουλος

Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού

Κοστούμια: Λία Τσολάκη

Φωτισμοί: Λίνος Μεϊτάνης

Βοηθός Παραγωγής: Ευθύμιος Χρήστου

Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρία Δούρου

Χορευτές: Αλέξης Τσιάμογλου, Λία Τσολάκη

Η ομάδα ευχαριστεί τον Τάσο Κουκουτά για τη συμβολή του στη δραματουργική έρευνα της παράστασης, την Κική Μπάκα για τη συμβολή της στην κινητική έρευνα κατά τη διάρκεια των προβών, την Ρένα Ανδρεαδάκη για τη συμμετοχή της στο πλαίσιο της παραγωγής, τον Κωστή Δασκαλάκη για την πολύτιμη βοήθειά του σε όλη τη διάρκεια των προβών, την Δραματική Σχολή Αθηνών “Γ. Θεοδοσιάδης” για την υποστήριξη και τη βοήθειά της, την default co.

Με την υποστήριξη του Χώρου Τέχνης art63

Διάρκεια: 50′ χωρίς διάλειμμα

 

Διαβάστε επίσης:

Λία Τσολάκη: FLUX

Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016: Το πρόγραμμα


x
Το CultureNow.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη πλοήγηση στο site. Συμφωνώ