Η διεθνούς φήμης Κινέζα βιολονίστα Τιάνγουα Γιανγκ, μία από τις ακμαιότερες σολίστ του βιολιού στον κόσμο, η οποία είχε συμπράξει πέρυσι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών για το Κοντσέρτο του Τσαϊκόφσκι, επιστρέφει ξανά για να αναμετρηθεί με ένα ακόμα απαιτητικό έργο του βιολιστικού ρεπερτορίου: Το Κοντσέρτο του Μπέντζαμιν Μπρίτεν.

Το επικό Κοντσέρτο όπως και η Έβδομη Συμφωνία του Μπετόβεν και η «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε» του Σούμαν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της συναυλίας που θα δώσει η Κ.Ο.Α. την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής, υπό τη μουσική διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή και με την ευγενική υποστήριξη της Γερμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα.

Έργο «ανάλαφρο και φιλικό» είχε χαρακτηρίσει ο Ρόμπερτ Σούμαν την «Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε» που αποτελεί τρόπον τινά μία άτυπη συμφωνία χωρίς αργό μέρος. Την συνέθεσε το 1841, μία πολύ δημιουργική χρονιά για τον ίδιο. Η πρεμιέρα δόθηκε από την ορχήστρα Γκεβάντχαους της Λειψίας το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, υπό τη διεύθυνση του Φέρντιναντ Ντάβιντ. Η τελική μορφή του έργου αποκρυσταλλώθηκε το καλοκαίρι του 1845, όταν ο Σούμαν έκανε μικρές διορθώσεις στα δύο πρώτα μέρη του έργου και αναθεώρησε ριζικά το φινάλε.

Το ημιτελές ακόμα τότε Κοντσέρτο για βιολί ήταν στις αποσκευές του Άγγλου Μπέντζαμιν Μπρίτεν στο ταξίδι που έκανε το Μάιο του 1939 προς τις Η.Π.Α. (Λονγκ Άιλαντ) προκειμένου να εγκατασταθεί μονίμως εκεί, μακριά από την Ευρώπη, τον πόλεμο που πλησίαζε απειλητικά και τον καλλιτεχνικό συντηρητισμό της χώρας του. Στη νέα του πατρίδα πια, ολοκλήρωσε τον Σεπτέμβριο του 1939 το έργο- το φινάλε του οποίου είναι ουσιαστικά  ένα ρέκβιεμ για τα θύματα του αιματηρού Ισπανικού Εμφυλίου, που είχε έντονα απασχολήσει και συγκλονίσει τον (αριστερών πολιτικών πεποιθήσεων) συνθέτη. Το Κοντσέρτο εκτελέστηκε για πρώτη φορά το Μάρτιο της επόμενης χρονιάς από τον Ισπανό βιολονίστα Αντόνιο Μπρόσα και τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης, υπό τη διεύθυνση του Τζον Μπαρμπιρόλι.

Η Έβδομη Συμφωνία του Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν «είναι η Αποθέωση του Χορού: είναι Χορός με την υψηλότατη έννοια, η πιο υψηλή πράξη ανθρώπινης κίνησης, ενσωματωμένη σε μία ιδεώδη ηχητική δομή». Αυτό είχε επισημάνει ο Ρίχαρντ Βάγκνερ ανάγοντας την χορευτική διάσταση της Έβδομης  σε ένα πνευματικό επίπεδο, όπου ο θρίαμβος της ανθρώπινης ύπαρξης εκφράζεται μέσα από τη διαρκή συσσώρευση ρυθμικής ενέργειας.  Ο Μπετόβεν είχε συνθέσει τα πρώτα σχέδια το φθινόπωρο του 1811 κατά την παραμονή του στο Τέπλιτσε, κοντά στην Πράγα. Αργότερα την ίδια χρονιά, στη Βιέννη πια,  συνέχισε να εργάζεται πάνω στην Έβδομη Συμφωνία, που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 1812. Η πρώτη εκτέλεση του έργου δόθηκε στη Βιέννη το Δεκέμβριο του 1813,  σε μία συναυλία υπέρ της οικονομικής στήριξης των τραυματιών της μάχης του Χάναου.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ (1810–1856)
Εισαγωγή, σκέρτσο και φινάλε, έργο 52

ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ ΜΠΡΙΤΤΕΝ (1913–1976)
Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, έργο 15

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)
Συμφωνία αρ.7 σε λα μείζονα, έργο 92

Σολίστ: Τιάνγουα Γιανγκ, βιολί
Μουσική διεύθυνση: Στέφανος Τσιαλής

Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Χαράλαμπο Γωγιό για τους κατόχους εισιτηρίων.

Με την ευγενική υποστήριξη της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.